• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Kusin Krakel

Nej, jag tycker verkligen inte du ska skicka en varning. Skulle tycka det vore jättekonstigt att få en varning från min dejt på det sättet.

Sen är det väl en ganska typisk sak med nötdejting, man har inte hela bilden av varandra, vare sig utseendemässigt eller på andra plan. Det är väl därför ni ska träffas -för att ta reda på de där andra bitarna som ni ännu inte vet om varandra och se om ni vill fortsätta träffas?

Massa mäniskor går på dejter som bara blir en första, skulle det bli så i ert fall betyder det ju inte att det är något fel på dig.

Är det värre för dig om han jnte vill fortsätta träffa dig på grund av din storlek, eller om han inte gillar ditt hår, dina framtänder eller vad som ehlst? Eller om man inte tycker att du är lika charmig IRl som via mejl?

Skulle du se ned på honom om du upptäcker att han inte är din typ på ett eller annat plam?

Ett tips för framtiden om du är nojig för att folk ska reagera på din storlek. Ha en helkroppsbild i ditt album så att det syns hur du ser ut.

• Anonym (Y)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 21:28:04 följande:

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

[...]

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? 

[...]

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur). 

Onödigt att skicka SMS och "varna" när det står i både i faktarutan och även tydligt i profiltexten. Är han för korkad för att förstå skriven text är han inte mycket att hänga i granen ändå. 
  • Anonym (Osäker mullig)

Uppdatering:

Ok, han har nu svarat. I mitt sms hade jag skickat med en annan halvkroppsbild där man ser lite mer av att jag är rund, samt i den hade jag även sagt mer "hur det ligger till".

Han kommenterade bara bestämt och glatt att han inte finner bilden avskräckande, utan lockande, och att han ser fram emot att ses...

:D

Puuuh! Iofs, lite konstigt att han inte ens kommenterade det jag skrev om "att jag var mullig"...hehe. Men kanske han helt enkelt inte bryr sig? Hursomhelst känns det bättre för mig faktiskt, att ha "förvarnat". En del av er här kanske undrar varför... Men för mig skulle det kännas bättre att killen drar sig ur innan dejten, än efteråt. Dvs. det skulle känts väldigt onödigt för mig, att gå på en dejt med nån som tycker det är viktigt att tjejen är smal etc.

Så jag antar att jag har en dejt då... :)

Nu känner jag mig lite fånig i efterhand, så klart... Svårt att veta vad jag ska skriva till honom härnäst, när jag "fånat" mig så här. (Som jag själv känner lite nu att jag kanske gjort).... :P Tack för alla svar!!

• Afterlife
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 11:54:35 följande:

Uppdatering:

Ok, han har nu svarat. I mitt sms hade jag skickat med en annan halvkroppsbild där man ser lite mer av att jag är rund, samt i den hade jag även sagt mer "hur det ligger till".

Han kommenterade bara bestämt och glatt att han inte finner bilden avskräckande, utan lockande, och att han ser fram emot att ses...

Puuuh! Iofs, lite konstigt att han inte ens kommenterade det jag skrev om "att jag var mullig"...hehe. Men kanske han helt enkelt inte bryr sig? Hursomhelst känns det bättre för mig faktiskt, att ha "förvarnat". En del av er här kanske undrar varför... Men för mig skulle det kännas bättre att killen drar sig ur innan dejten, än efteråt. Dvs. det skulle känts väldigt onödigt för mig, att gå på en dejt med nån som tycker det är viktigt att tjejen är smal etc.

Nu känner jag mig lite fånig i efterhand, så klart... Svårt att veta vad jag ska skriva till honom härnäst, när jag "fånat" mig så här. (Som jag själv känner lite nu att jag kanske gjort).... :P Tack för alla svar!!

Tja, en anledning till att han inte kommenterar det kan ju vara att han kanske känner sig obekväm av att du verkar så osäker om det. Sedan är det ju kanske omöjligt att bedöma innan man ses om just din mullighet är något han gillar. Det är ju så mycket som ska stämma när man träffas, kroppsspråk, röstlägen, hållning och så vidare.
    Jag skulle bara låtsas som ingenting nu. Om du tar upp det igen kan du framstå som väldigt osäker och bekräftelsesökande.
  • Anonym (?)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 11:54:35 följande:

Uppdatering:

Nu skriver du endast glada sms om hur spännande det är att träffas och att du ser fram emot det :)

Visst kan det väl fortfarande hända att han eller du drar er ur efter dejten, men det blir ju väldigt ofta så, och beror i så fall inte på din kroppsform utan på att ni inte klickat av annan orsak. Normalt och inget att ta åt sig av i så fall även om det kan kännas trist.

Ha det så trevligt på dejten! Han gillar dig och han gillar ditt utseende.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Afterlife skrev 2017-09-27 11:59:07 följande:

Tja, en anledning till att han inte kommenterar det kan ju vara att han kanske känner sig obekväm av att du verkar så osäker om det. Sedan är det ju kanske omöjligt att bedöma innan man ses om just din mullighet är något han gillar. Det är ju så mycket som ska stämma när man träffas, kroppsspråk, röstlägen, hållning och så vidare.

Jag skulle bara låtsas som ingenting nu. Om du tar upp det igen kan du framstå som väldigt osäker och bekräftelsesökande.

Ja jag kan inte vara säker förstås. Men jag har en liten tanke, utifrån hur han skrivit de senaste veckorna. Han har skrivit väääldigt lite om utseende, sex och såna saker. Han har fokuserat på allt annat, i princip. Så jag får ett intryck av att han kanske är en av få(?) män som faktiskt inte bryr sig så himla mycket om utseende, utan går mer på personlighet... Jag kan ha fel, förstås. :)

Nej, kan inte veta om han gillar "just min mullighet".. Tänkte mer att en hel del killar kanske inte gillar "någon mullighet alls" och då är det ju bra om jag vet om ifall han är en av dem, innan. Så att jag slipper utsätta mig för att gå på en dejt med en person med sådan preferens... Det är rätt så nervöst som mullig, att börja nätdejta. Så vill gärna ha åtminstone lite gynnsamma förutsättningar... :) Det var tanken bakom mitt sms.

Absolut, jag kommer inte säga ett enda pip mer om detta nu, till honom... Håller med dig där! Tack för ditt svar.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 23:30:57 följande:
    Tack!! Det var inte mkt annat jag skrev, men absolut lite grann annat, som jag kunde återkoppla till, och göra precis som du skrev i ditt råd, höra efter om han har sett det jag skrev om i mitt senaste sms ("MMS") jag skickade. Skrev att jag tänkte att det kanske inte kommit fram, då det ju strulat tidigare....

Nu är det bara att vänta... :( Han är inte jätte-regelbunden med att skriva sms ibland på kvällen.. men jag väntar med spänning. Om han "ditchar" mig pga detta, så får jag "take it like a woman".. men har fortf.ett litet hop, om att han kanske inte är riktigt sååå ytlig. (Iaf inte vad han visat, alls). The waiting game begins....
    Gillar han den här blandningen av svenska och svengelska du skriver? I så fall verkar han ganska tålig, tycker jag. 
  • Vixen90

Åhhh, så skönt TS!

Stort lycka till på dejten! Ha det trevligt och ta honom med storm!

Och framförallt: uppdatera oss igen efter dejten! Snälla!

Är verkligen glad och lättad för din skull! Det här kommer gå utmärkt!

• EnFru

Av ts inlägg är det väl typ två som har engelska citat, men absolut....det var nog värt att störa sig på.

Påven Johanna II skrev 2017-09-27 12:09:57 följande:

Gillar han den här blandningen av svenska och svengelska du skriver? I så fall verkar han ganska tålig, tycker jag. 

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..