• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Surra)
    Vixen90 skrev 2017-09-28 10:02:06 följande:
    Du får självklart tycka som du gör, men när du hävdar att en "riktig karl" ska vara på ett specifikt sätt så är du ute och cyklar. Det är inte upp till dig att definiera andra män. Det är bara det jag opponerar mig mot. Du drar alla över en kam med ditt uttalande om hur män ska vara. Och alla är de facto inte likadana, men nog är de riktiga män ändå. Du kan absolut ha en åsikt om VILKEN TYP av män du personligen föredrar, men att hävda att en man ska göra ditten och datten (dvs sätta på sin kvinna) för att vara en riktig karl - ja, då är man fel ute.
    Jätte bra skrivet!
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-28 07:42:04 följande:
    Jag är kvinna och vet att de flesta män inte klarar av att prata om sex utan att vara plumpa och vulgära, och de kommer in på ämnet alltför snabbt, så det kan ju bero på det också. Sedan är kanske inte de flesta kvinnor lika sexuella som jag heller. För mig är det viktigt att veta i förväg hur mannens inställning till sex är eftersom det är så viktigt för mig. 
    Vixen90 skrev 2017-09-27 21:38:02 följande:
    Jag ser att han nappade på hennes invit, ja. Bra att det går som TS önskar. Jag önskar henne som sagt allt gott.

Du har ju dock fortfarande en väldigt förlegad syn på kön och sexualitet. Och det var ju främst dina analyser utifrån din syn och dina preferenser som störde mig, så helt i onödan var det väl inte. Du har förhoppningsvis lärt dig att allt inte är stereotyper och att man föredrar/agerar olika. Din analys- och slutledningsförmåga kan alltså förbättras. Han var ju inte asexuell, av allt att döma. Utan bara försiktig och avvaktande tills TS tog initiativ.
    Är det så panikbråttom att veta redan innan man träffats? Jag tycker också det är viktigt men att bli utfrågad om exakt vad man gillar i sängen och inte redan innan man träffats tycker jag är för tidigt (och ja det har hänt i verkligheten).
  • Anonym (+15)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 19:01:20 följande:

Förstår hur du menar! Det var länge sen jag dejtade men på den tiden hade jag vanan inne och det blev naturligt inledningsvis l konversationer, kring ens fysik etc. Nu var jag lite av en "amatör" ;) och kom på alldeles för sent, att jag/vi hade glömt att ta upp det som ämne i början... då blev det knivigare när det hade gått ett tag..

Ang. att de flesta man själv träffat inte varit så vältränade så håller jag med. Majoriteten av mina ex har varit allt ifrån smala till normala till lite runda. Bara nån enstaka vältränad. Den här nya dejten nu, han är/verkar dock väldigt vältränad! Det gjorde mig nog extra nervös... ;) Men jag har släppt lite på det nu, efter att han inte direkt verkade bry sig om min kroppsform.. :)

Ja, man blir ju lite mer extra nervös inför en som är mer vältränad. Lite så man undrar vad han ser i en? Svårt att ta in att han kanske iaf tänder på någon som inte alls är som han och heller inte smal, utan lite mullig..
  • Studentpappa

Men alltså om man nojjar över om dejten backar när det visar sig att man är tjockare än vad bilderna visar så varför visar man inte en ärlig bild av hela sig själv?

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (+15) skrev 2017-09-28 15:22:11 följande:

Ja, man blir ju lite mer extra nervös inför en som är mer vältränad. Lite så man undrar vad han ser i en? Svårt att ta in att han kanske iaf tänder på någon som inte alls är som han och heller inte smal, utan lite mullig..

Huvudet på spiken av dig! Exakt mina tankar.... Tack! Det lär ju visa sig... ;)
  • Anonym (M)
    Anonym (+15) skrev 2017-09-28 15:22:11 följande:
    Problemet är också att "mullig" betyder olika för olika personer. Någon kan använda det för 5 kg över idealvikten, andra kring BMI 25 medan vissa kanske kallar sig mullig vid BMI 40-50 (dvs svår fetma). Så att bara kalla sig mullig utan bild eller närmare beskrivning kan vara väldigt vilseledande.
  • Anonym (+15)
    Anonym (M) skrev 2017-09-28 17:47:46 följande:

Problemet är också att "mullig" betyder olika för olika personer. Någon kan använda det för 5 kg över idealvikten, andra kring BMI 25 medan vissa kanske kallar sig mullig vid BMI 40-50 (dvs svår fetma). Så att bara kalla sig mullig utan bild eller närmare beskrivning kan vara väldigt vilseledande.

Sant. Men för egen del så tycker jag att jag är mullig då jag har 1-2 storlekar större i kläder mot vad jag hade när jag var smal.
  • Anonym (Hmm)
    Vixen90 skrev 2017-09-28 10:02:06 följande:
    Du får självklart tycka som du gör, men när du hävdar att en "riktig karl" ska vara på ett specifikt sätt så är du ute och cyklar. Det är inte upp till dig att definiera andra män. Det är bara det jag opponerar mig mot. Du drar alla över en kam med ditt uttalande om hur män ska vara. Och alla är de facto inte likadana, men nog är de riktiga män ändå. Du kan absolut ha en åsikt om VILKEN TYP av män du personligen föredrar, men att hävda att en man ska göra ditten och datten (dvs sätta på sin kvinna) för att vara en riktig karl - ja, då är man fel ute.
    Nej, jag får ju tydligen inte tycka vad jag vill utan att du ska bestämma hur jag ska uttrycka mig?

Jag vet precis hur en riktig man ska vara i mina ögon. Sen att du inte tycker samma är helt ok. Du får opponera dig hur mycket du vill, jag vet vad jag tycker och uttrycker det om jag vill. Alla personer av manligt kön är inte "riktiga män" enligt mig.

Släpp det nu, jag följer hellre ts och vad som händer med hennes dejt än att babbla om meningsskiljaktigheter. 
  • EnBlåDag
    Anonym (M) skrev 2017-09-28 17:47:46 följande:
    Håller med.

Mulligt kan vara så väldigt varierande.

För mig är mulligt kanske 15 kilo för mycket, men har sett att de med 40 kilo för mycket använder mulligt och för mig är det istället kraftigt.

Den som påpekar detta för en kvinna riskerar livet.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Studentpappa skrev 2017-09-28 15:26:11 följande:

Men alltså om man nojjar över om dejten backar när det visar sig att man är tjockare än vad bilderna visar så varför visar man inte en ärlig bild av hela sig själv?

Jag har inte så många helkroppsbilder av mig själv, att välja av. Det är så sällan jag ber nån ta såna bilder, då jag inte gillar att vara med på kort alls. :) Det finns dock en helkroppsbild på min profil kom jag på nu, men jag tycker tyvärr att själva mulligheten aldrig har synts på nån av mina bilder tyvärr... vet inte om det är att jag klär mig bra/medvetet, pga min figur, eller vad det kan vara. Men det är iaf bara i verkligheten man verkligen kan se mulligheten på mig...

Just därför tog jag också upp med dejten att jag är rund. :) (förutom att skriva det på min profil). Och sen framkommer det i tråden att han ignorerade han den kommentaren och började prata om annat... :) Ja, inte lätt detta...
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..