• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Charlotte68)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-09-27 14:18:35 följande:
    Ibland undrar jag verkligen varför du inte låter vissa saker stoppa innan du plitar ner dem på tangentbordet?
    Känns som en riktigt onödig kommentar i sammanhanget ? till en TS som visserligen kör med några engelska citat/ord men i övrigt formulerar sig helt okey.
    På tal om att formulera sig ok ... Väldigt irriterande att det alltid blir ett frågetecken av ett korrekt (tanke)streck på denna sida.
  • Anonym (Hmm)
    Vixen90 skrev 2017-09-27 14:03:09 följande:
    För det första vet du inte något alls om varför killen inte nämner något i sexväg. Det kan finnas andra anledningar än de du listar. Sedan han har ju skrivit att han var lockad av TS kropp, så nog tyder det på att han är sexuellt intresserad. Han kanske bara inte är så vulgär, eller så vill han först träffas och se om de har kemi osv. Han kanske inte vill skrämma bort TS.

För det andra så vet du ju inget om TS drift. TS kanske inte önskar det du gör? Hon kanske tycker det är okej att han inte nämner sex.

Och det känns lite 1800-tal att uttala sig som du gör om hur "en karl" ska vara. Alla är olika och alla gillar olika. Det är ganska förminskande och elakt rent ut sagt att stämpla män som inte "regelbundet sätter på" sin kvinna som o-riktiga karlar. Och vad gör det uttalandet kvinnor som tar för sig till? Karlar? Eller vad?

Oavsett så tycker jag det är onödigt att dra några slutsatser om den enes eller andres sexualitet och sexuella preferenser innan man träffats och känt av stämningen.

Att han inte pratar sex behöver inte alls vara ett varningstecken. Men med din högst stereotypa syn på och föreställningar om kön förstår jag att du tror det...
    Bla bla bla zzz...läs ts svar på mitt inlägg så ser du att du gick i spinn helt i onödan. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 13:53:22 följande:
    Jag har också undrat lite över detta faktiskt! Och det skulle kunna vara som du säger, tanken slog mig efter ett litet tag av kontakt. Precis som du så tycker jag sex är viktigt. :) Så jag provade att ge en liten vink om det och han nappade direkt! :D Han skämtade tillbaka på ett väldigt busigt/sexigt sätt då, vilket gjorde mig lite lugnad om att han verkligen var sugen.

Blev också lite lugnad av att han aldrig nätdejtat, utan stor del av sitt liv levt ett familjeliv på landsbygden, med sin före detta. Så det verkar som om han inte är så van vid att driva den lite mer sex-inriktade "jargong" som många gör, inom nätdejting.

Men jag lär väl märka ganska snart hur det står till med det sexuella, dvs. om vi har nån kemi etc. :)
    Vad skönt att han hängde på, då är det bara att se fram emot en kul dejt nu då :)
  • Anonym (Hmm)
    Kurlie skrev 2017-09-27 13:55:27 följande:
    Kan inte låta bli att tycka du låter bitter när jag ser dina halvspydiga inlägg här och var på familjeliv.
    När du varit här ett tag kommer du förstå att Påven Johanna mår väldigt dåligt i sig själv och ibland måste kräka ur sig ironi och spydigheter för att få må lite bättre en sekund och få känna sig viktig. Det är hennes sätt att få bekräftelse för sin person. Personligen tycker jag synd om henne, hon verkar så olycklig. 
  • BandAnna

En smalis skulle väl aldrig känna ett tvång att gå runt och berätta för folk hur hon eller han ser ut, så varför skulle du behöva det? 

Äh kör hårt, träffas och se vad som händer. Blir det inte så blir det inte, då var det inte menat och ett annat äventyr väntar dig istället. 
    Den här killen är liksom inte vad som avgör som ditt liv fortsätter eller ej, det är det DU som gör :D

• BandAnna
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 22:30:44 följande:

Uppdatering: som om jag inte vore nervös NOG över detta, så har tekniken spelat mig ett riktigt fult spratt! Om man skickar sms från Android-mobil och det är över visst antal tecken, så "blir" det automatiskt ett "MMS"... Och även om jag har leveransrapport på för både sms/MMS, så, när jag "håller in/trycker" på "MMSet", så syns det bara "Skickat", dvs. står inget alls om "mottaget".... Detta verkar vara ett problem med vissa (Android)mobiler. (För förut när jag skickade en bild till honom, så sa han att det såg ut som ett MMS, men att det inte kunde levereras... suck).

Så nu har jag alltså en ytterligare "svårighet" i det hela: Jag har ingen aning om ifall han fått mitt "MMS" (alltså "lite längre sms", om min kroppsfigur.. eller inte alls fått det! Fy tusan vilken mardröm.... :P Vet ju inte om jag ska skicka igen eller bara låtsas som ingenting.. och sen börja snacka om dejten igen....

TACK, alla som svarar peppande och förstående. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst..(?), men min tillvaro blir liiite ljusare just nu, pga er!

Men vaaaarför ska du skicka ett meddelande om din kropp? det är ju till att ursäkta sig för hur man är skapt och ärligt talat är sådan osäkerhet väldigt avtändande.
    Sträck på dig istället, fan du har säkert tusen kvaliteer att glänsa med =)

• taquine
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 13:41:55 följande:
    Jag hade blivit konfunderad av en kille som inte nämner något om sex osv ALLS. Man brukar ju få in det i något litet skämt nån gång åtminstone.
    Det för mig ger signaler om att killen är asexuell eller har låg drift, eller att sex inte alls är viktigt för honom, och en sån hade jag aldrig stått ut med.
    Själv vill jag ha en kille med klös i, som regelbundet sätter på mig som en karl ska. Hur attraktiv känner man sig som kvinna om mannen aldrig visar passion eller intresse för en som sexuell varelse? 
    Vilket trams! En man skulle vara asexuell för han inte känner behovet att skriva könsord eller dra till med "ska vi knulla"
    De män jag träffat visar intresse utan att låta som inavlade bönder.
    Tycker det verkar klass och stil på ts dejt ,som inte behöver dra till sexsnacket."hö hö, tar du den i tvåan , hö,hö"

Goodness me
  • Anonym (Hmm)
    taquine skrev 2017-09-27 16:01:12 följande:
    Vilket trams! En man skulle vara asexuell för han inte känner behovet att skriva könsord eller dra till med "ska vi knulla"
    De män jag träffat visar intresse utan att låta som inavlade bönder.
    Tycker det verkar klass och stil på ts dejt ,som inte behöver dra till sexsnacket."hö hö, tar du den i tvåan , hö,hö"

Men oj, snacka om att kunna lägga in egna betydelser mellan mina rader. Om du inte visste det så kan man faktiskt prata om sex, skämta om sex, visa att man är en mycket sexuell person och få gensvar på det utan att göra det vulgärt eller med könsord.

Du kanske inte har en aning om hur man för en sådan konversation, men ingen har någonsin sagt något i stil med "hö hö, tar du den i tvåan?" till mig. Vad är det för typer du haft kontakt med egentligen? 
  • Anonym (Mia)

Jag har blivit nobbad för att ändan dallrade för mycket. Förstår precis varför du oroar dig.

• Anonym (Surra)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 16:13:42 följande:
    Men oj, snacka om att kunna lägga in egna betydelser mellan mina rader. Om du inte visste det så kan man faktiskt prata om sex, skämta om sex, visa att man är en mycket sexuell person och få gensvar på det utan att göra det vulgärt eller med könsord.

Du kanske inte har en aning om hur man för en sådan konversation, men ingen har någonsin sagt något i stil med "hö hö, tar du den i tvåan?" till mig. Vad är det för typer du haft kontakt med egentligen? 
    Kan du inte ge något exempel på hur en dylik konversation kan se ut? Det jag citerat här nedan ger inga som helst indikationer på att du skulle klara av att vara annat än vulgär. Men roligt om du överraskar förstås. 

"Själv vill jag ha en kille med klös i, som regelbundet sätter på mig som en karl ska. Hur attraktiv känner man sig som kvinna om mannen aldrig visar passion eller intresse för en som sexuell varelse? "
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..