• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-14 12:37:35 följande:
    Angående "kanske ses vi igen, kanske inte", så menar jag bara att eftersom han ju inte var så "på" just där veckan efter dejten, så räknar jag inte helt och fullt med att det blir nåt av. Jag själv vill ju gärna men det får visa sig om han verkligen vill, eller hur det blir.

Ja spel är inte kul. Tyvärr har 100% av de killar jag chattat med senaste månaderna, ägnat sig åt spel i någon form. Vissa mer, andra lite mindre. Jag tror det är så ingrott i folk nuförtiden, så att det är svårt att ändra på. Jag försöker så gott jag kan att inte spela. Men lite måste man ju anpassa sig... Man skrämmer nog annars lätt bort folk om man är väldigt "på", innan man känner varann ordentligt.

Men absolut, jag svarade honom och skrev att det vore kul att ses. Så får vi se om han gör nåt av det hela eller om han backar igen. Jag känner iaf att jag varit ärlig nu. :)
    Kul om det blir en fortsättning, se bara till att han inte tror ni ska ses för sex igen :)
  • Anonym (44)

Åhhh vad roligt! Du får skriva om andra dejten här sen!

• Anonym (Liss)

Tycker också du gjorde helt rätt som hörde av dig till honom, vad som än efter detta. Nu har du gjort vad du kunnat och nu vet han att du forfarande är intresserad av att ses igen.

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-10-18 07:05:17 följande:

Hur går det?

(Uppdatering).

Hej! Det går ganska bra, tror jag. :) Han ville ses redan denna vecka men jag hade väldigt (extremt) körigt. Sen har han barn (sitt eget barn) varannan helg. Så helgen går inte. Så vi siktar på nästa vecka! Men det känns som om vi kommit tillbaka till att smsa varann mer igen. Som förut. Och jag har fått väldigt fina komplimanger ang. vår förra dejt. :D Och han har skrivit att han jättegärna vill fortsätta dejta mig. Så med lite tur så blir det i alla fall en trevlig andra dejt.

(Vet inte vad som hände förut, om han bara fick lite kalla fötter, eller nåt, precis efter vår Drömdejt).

Jag vill ju egentligen hoppas på bra mycket mer än en andra dejt. Men vill samtidigt vara lite försiktig med mitt hjärta. Och jag vill inte "jinx it".. :p (Hur säger man det på svenska hehe).

Snacka om att jag är nervös nu! Går runt helt pirrig i magen mest hela tiden. Jag är om möjligt ÄNNU mer nervös inför andra dejten, än den första. Känns som att en andra dejt blir lite "Vinna eller försvinna".....

Tack för stödet, "kompisar"! Uppdaterar när det händer ngt.
  • Anonym (Hej)

Hur har det gått? :D *väntar spänt*

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hej) skrev 2017-10-24 20:21:20 följande:

Hur har det gått? :D *väntar spänt*

Åh vad gullig du är som frågar... :) Tyvärr måste jag säga att det inte gick så bra... Vi pratade i början av förra veckan om måndagen, för att ses för en dejt. (Dvs. måndagen som var denna veckan). Sen under förra veckan så "chansade" han och frågade om vi inte skulle ses för att kunna ha sex, innan dess... detta efter att vi hade gjort lite "sexting"... (väldigt hett, iofs).

Det som avslöjade hans verkliga avsikter helt och hållet, var att när det gällde sexting, så kunde han svara väääldigt fort, hela tiden. När jag klargjorde att jag inte kunde ses för sex "pang bom", så sade han sig respektera det helt och fullt. Och att han fortfarande jättegärna ville ses för en vanlig dejt, måndagen kommande vecka. (Dvs. denna vecka). Han ville absolut fortsätta dejta mig seriöst, och lära känna varann mer...

Men. När det kom till att han skulle göra den slutliga bekräftelsen om måndan, så skulle han "bara återkomma om sitt nya schema", för att bekräfta helt och fullt om måndan... det var kanske.. onsdag kväll förra veckan... sen gick det två dygn. Inte ett ord fortfarande, på fredagkvällen, från honom, om hans schema... (vilket han uppenbarligen måste ha fått under veckan!) DÅ gick det minsann inte att vara det minsta "snabb", när det gällde att helt spika planen om måndagsdejten. Då fattade jag ju att det baara var sex han var intresserad av. Jag avblåste då allt via sms lördag morgon och förklarade rätt tydligt ändå, hur jag uppfattade det hela. Samtidigt som jag var väldigt trevlig. (Han visste om att aktiviteten vi skulle ha gjort på måndan hade behövt bokas in i rätt god tid, men struntade i att höra av sig alls, i rimlig tid..).

Så, it is OVER... Men, det var en fin dröm.... :) Förhoppningsvis orkar jag dejta vidare med ngn annan snart! Har ju kommit över de värsta komplexen över min kropp, iaf!

Tack alla gulliga och stöttande i tråden!

Vem vet, kanske startar en ny dejtingtråd framöver, under samma nickname: "Osäker mullig"!! Har nämligen råkat träffa på en superhärlig kille slumpartat precis nyss, "via jobbet" (inte PÅ jobbet).... Men det är otroligt svårt, då jag inte har en aning om ifall han skulle kunna vara/bli intresserad.... (han är en sån som är "charmig mot alla".. även om mitt hjärta missade ett slag häromdan, när han var det mot just mig!!.. ;) )

Men tänker på det en hel del, just nu.. Wow.. det där leendet....Den där blicken! Kram/ er dejting-kolumnist "Osäker mullig In The City". :D
  • Anonym (?)

Då var det ju i alla fall så att han verkligen inte blev avskräckt av ditt utseende om han nu gärna kunde tänka sig att ha dig till sex. Att han inte är ute efter mer än så är synd, men varken första eller sista gången i historian. Så, nu vet du i alla fall att din kropp duger!

Härligt spännande med jobb-killen! Uppdatera gärna framöver om/när det händer något nytt :)

• Anonym (Heja heja)

Haha uppdatera oss! Du borde verkligen bli kolumnist som Carrie. :)

• Anonym (Heja heja)

Hej TS!

Hur har det gått med dejtandet?

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-12-10 20:00:12 följande:

Hej TS!

Hur har det gått med dejtandet?

Hej du! Och tack för frågan! Jo, letar lite ibland här och där men inte hittat ngn ny intressant att dejta ännu... Den senaste killen jag chattat med pratar bara om hur alla möjliga situationer i livet stressar sönder honom

.. Så tror inte att det blir ngn dejt..

Men det har varit för mkt på jobbet just nu innan julen. Så tänker satsa mer tid på dejting efter årsskiftet igen! :) Hoppas allt är bra med dig/er som var här i tråden.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Ossssssss5kar skrev 2017-12-10 21:39:30 följande:

Tycker att det är rätt så viktigt att man är ärlig med hur man ser ut.

En gång träffade jag en tjej via tinder. Hon såg normalviktig ut på bilderna, vilket hon också var i verkligheten MEN hon hade lös hus. Då menar jag alltså att hon hade jättelös hud, som att hon gått 50 kg eller liknande. Huden hängde överallt, till och med fittan var hängig även om röven och låren var klart värst. Förstår att det är jobbigt att ha jättehängig hud men så gör man bara inte.

Eftersom jag inte ville vara oförskämd knallade jag henne men helt ärligt ville jag bara gå hem och gråta efteråt. Kände mig genuint våldtagen. Men som många kanske själv vet så är det inte så enkelt att säga nej när man väl tagit av sig kläderna. Många tjejer vittnar ju om att de känner sig våldtågna och sexuellt utnyttjade utan att de sagt nej och här var det likadant bara att det var tjejen som våldtog mig.

Sedan dess har jag inte använt tinder eller andra dejtingappar.

Att säga att man är mullig är oärligt om man är fet. Är du fet säg att du är fet.

Vet inte om ditt inlägg "Ossssssss5kar", är avsett att vara provocerande eller kränkande gentemot mulliga personer... i så fall är det tråkigt. Jag personligen tar inte åt mig av såna försök till kränkningar, då jag anser att det säger mer om den person som uttalar sådant. Däremot tycker jag det är väldigt osmakligt i ditt inlägg, att jämföra att du inte gillade en persons utseende, med att bli utsatt för våldtäkt. Det är ytterst kränkande för våldtäktsoffer, med en sådan jämförelse. Av den anledningen kommer jag att anmäla ditt inlägg som kränkande och hoppas att moderator kan ta bort det.
  • Anonym (Ebba)

Hej, jag har följt din tråd med spänning:) och jag hoppas din nästa dejt blir med din blivande man;)

Jag tycker inte du ska skapa en ny tråd utan fortsätta uppdatera oss här, om hur det går på dejting fronten. Kanske bara göra en tilläggs kommentar i ditt huvud inlägg, om att du lagt "drömdejten" bakom dig.. lycka till med dejtandet TS

• Anonym (Osäker mullig)

Hej allihopa som följde mig i denna tråd! Nu har jag startat en ny tråd, om ett nytt intresse, för en ny man, som är sexy as hell!!   

Om ni vill råda mig i det, (för det är minst sagt knepigt!!), så kika gärna in i tråden: 

Fjärilar i magen, äntligen - Men är han förbjuden? RÄTT tråd, med anonyma svar!!  

Jag har samma "nick" där =  Osäker Mullig. 

Kram på er! 
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..