Anonym (Lever livet) skrev 2017-10-12 16:17:45 följande:
Nej du, så skulle jag aldrig hålla på. Jag skulle givetvis ta konsekvenserna av mitt handlande- om det nu är att bli dumpad t.ex. Men vet du vad? Alla förhållanden är inte så vansinnigt svartvita och monogama som ni "moralister" vill få det till. Vissa tänder på tanken av att deras partners är ute på äventyr.
I övrigt så kan jag bara säga att otrohet är otroligt vanligt. Jag har gifta kollegor som gärna kan tänka sig ett litet äventyr på jobbet (det är jag dock inte intresserad av), för att inte tala om hur mycket det raggas när man är ute. Både män och kvinnor.
Människan är inte monogam - det är min uppfattning. Sedan trycker vissa undan den lusten och har sex med samma person i 50 år utan att ens snegla åt någon annan. Their loss säger jag. Då har man inte levt livet fullt ut!
Ja det finns de som gillar att man skiter dem i asiktet också men är nog rätt få till antal, men jag förstår att du föredrar att utgå u
Ifrån undantagen eller i stort sett vad som helst som normaliserar ditt svek. Men om det du gör är så himla vanligt och till och med något du tror din partner kommer tända på, varför hålla det hemligt?
Ja hustru misshandel är också vanligt, betyder det att det är bra? Och samma sak där, om det nu är så normalt varför hålla det hemligt för din partner, du gör ju inget fel?
Om människan är monogam eller ej är en fråga som fortfarande debatteras men är i det här sammanhanget rätt irrelevant för det går ju alldeles utmärkt att vara polly utan att svika och ljuga, eller hur? Allt som krävs är en ryggrad och lite ärlighet. Jag menar du kan ju leva som polly om du så behagar men du kan väl vara ärligt med det inför din partner så även han / hon får möjlighet att välja?
Men jag förmodar att du även anser att människan i grunden också är falsk och totalt oförmögen att stå för vem hon är och vad hon vill?