Anonym (Lever livet) skrev 2017-10-15 17:16:36 följande:
Tack! Du gav svar som jag inte orkade.
Psykologerna här ovan vet minsann hur det kommer bli för mig - jag kommer bli ensam och olycklig.
Haha, jag har kontakt med likasinnade som förstår mig. Som förstår att efter mååånga år tsm så slocknar den sexuella glöden. Och när ens partner inte ger gehör/inte vill lyssna/skämtar bort det - då söker jag kickarna någon annanstans! Och för det ska man tydligen brinna i helvetet. Tur att jag är så jävla ateist man kan bli då, och har gått ur kyrkan ;)
Det blir så när man väljer att leva dubbelliv. Lycka som baserar sig på att man kan lura andra människor har en tendens att vara bräcklig. Dessutom är det svårt att komma någon riktigt nära så länge man har mörka hemligheter emellan. Så visst du får säker massor med bekräftelse och sex, men du offrar andra saker.
Det är väl självklart att andra människor som beter sig lika illa som du kommer förstå dig bättre. Det säger väl sig självt. En pedofil kommer förmodligen förstå en annan pedofil mycket bättre än vad någon av oss någonsin kommer göra. Men det säger ingenting om hur bra eller dåligt det du gör är.
Svek, lögner, falskhet är något som inte är accepterat i någon kultur, så att skylla på religion håller inte. Även de flesta ateister tycker det fel att göra så. Inte ens de som själva gör så tycker det är ok när de själva utsätts för det.