• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Horisonten

Alltså denna jäkla väntan hela tiden tar kål på mig!! Det är ju hemskt!! Eller så är det bara jag som blivit tokig!!

Men först skall man vänta på att mensen skall komma och sen tills den är över så man kan börja försöka. Sen väntan på äl och sen väntan på bim. Och får man inte plus så börjar allt om igen. Alltså de är sjukt!! Men är ju så svårt och inte tänka på det eller vänta. Blir så trött på all som säger att du kommer inte bli gravid så länge du tänker på de och så utan försök slappna av och så. Ja men det är ju såååå lätt,NOT!! Jag gör så gott jag kan men är så svårt att inte tänka och känna efter. Alltså denna veckan speciellt sista veckan nu fram till första testet och bim är hemsk. Och ju närmare man kommer desto längre känns dagarna!! Blä säger jag bara!!

Sorry var bara tvungen att få ur mig lite frustration och gnäll :p

• saracecilia

Jag håller också på att bli tokig. Har alltid tänkt förut att "varför håller man på att testa så tidigt, onödigt att bli besviken, och dyrt med alla test! Men den här gånger har jag gått helt bananas! Har redan testat 4 ggr!! och är BIM-4, varför utsätter man sig för det här! Haha.
    Jag har haft molvärk sen ÄL, vilket jag hade under tidigare graviditeter också, så jag är helt säker på att jag ska testa positivt, och varje gång blir det sån besvikelse. Är första månaden vi försöker, och jag försöker intala mig att det kan ta tid och förbereda mig på det. Men en annan del av hjärnan tänker lite annorlunda.
    Grattis alla tjejer som plussat, och kämpa vidare till alla fått mensen eller som fortfarande väntar på svar! 

• Eps1106
    Horisonten skrev 2017-10-31 10:23:00 följande:

Alltså denna jäkla väntan hela tiden tar kål på mig!! Det är ju hemskt!! Eller så är det bara jag som blivit tokig!!

Men först skall man vänta på att mensen skall komma och sen tills den är över så man kan börja försöka. Sen väntan på äl och sen väntan på bim. Och får man inte plus så börjar allt om igen. Alltså de är sjukt!! Men är ju så svårt och inte tänka på det eller vänta. Blir så trött på all som säger att du kommer inte bli gravid så länge du tänker på de och så utan försök slappna av och så. Ja men det är ju såååå lätt,NOT!! Jag gör så gott jag kan men är så svårt att inte tänka och känna efter. Alltså denna veckan speciellt sista veckan nu fram till första testet och bim är hemsk. Och ju närmare man kommer desto längre känns dagarna!! Blä säger jag bara!!

Det är hemskt! Det värsta är att jag minns att jag tänkt (men tack och lov aldrig sagt) sådär "men slappna aaaav, klart du inte blir gravid när du är så stressad!" om andra som försökt få barn. Haha, och nu sitter man här och nipprar och känner på cervix dagligen och drömmer skeva drömmar om plussade stickor. Tycker extra synd om mig själv för att jag har en lång cykel så att det inte blir ett försök i månaden ens. 
  • smulis85

Känner absolut lika dant och efter snart 2 år så blir man ju galen!!! De enda livet handlar om i huvudet är äl och bim!! Även om man gör andra saker under tiden så känns de som att denna tanke finns alltid i bakhuvudet äl, bim, äl, bim osv. Men vad ska man göra går ju inte att gr upp!

Och nej man blir inte gravid bara man slutar tänka på det!!! De är de dummaste jag hört snarare blir man gravid för att just den månaden klaffade allt är ju en massa saker som ska stämma!
  • Horisonten
    Eps1106 skrev 2017-10-31 10:28:10 följande:

Det är hemskt! Det värsta är att jag minns att jag tänkt (men tack och lov aldrig sagt) sådär "men slappna aaaav, klart du inte blir gravid när du är så stressad!" om andra som försökt få barn. Haha, och nu sitter man här och nipprar och känner på cervix dagligen och drömmer skeva drömmar om plussade stickor. Tycker extra synd om mig själv för att jag har en lång cykel så att det inte blir ett försök i månaden ens. 

Haha visste är man lite lustig. Men man är ju inte mer än människa. Idag är väntan lång. Testen som ligger i nattduksbordslådan bränner och snart skriker de väl mitt namn haha :p men är ju ?bara? på bim-8 idag och troligtvis bara på äl+7/8. Börjat känna mig ofta yr senaste dagarna. Började första gången i torsdags och fredags. Men varit lugnt sen trodde de var tröttheten för var så trött och sovit så lite de dagarna. Men idag är yrseln där igen. Kände precis fast jag sitter ner. Får la försöka dricka bättre. För inte direkt idag bra. Känner inte mycket annars. Trött men varit senaste dagarna ändå och huvudvärk men är jag van och ha dagligen av olika skäl så. Sen i mellanåt kan jag känna att de drar och illa ner i underlivet ifrån ?berget? där nere och neråt liksom om ni förstår. Sen kan jag känna mig som öm och smått smått ont o underlivet inget jag brukar känna igen. Men ja ja vi får la se. Bara att vänta vänta och vänta....Suck!!
  • tempnörden
    Issari skrev 2017-10-31 09:57:09 följande:

Är det någon annan här som tempar? Jag är på ÄL+10 och hade 36,9 grader i morse, brukar annars ligga runt 36,6 mellan ÄL och mens. Men vad jag förstått brukar väl tempen inte gå upp mer än normalt vid en graviditet? Kanske beror det på att jag vaknade i natt eller att jag håller på å bli förkyld kanske... Men det hade ju varit roligare om det var pga att det lyckats. Har inte tagit något test, avvaktar några dagar till.

Ja det finns allt vi som tempar här ;)

Tempen går upp efter äl och är man gravid så fortsätter den vara hög.
    Man kan få något som kallas trifasisk kurva efter äl. Då får man ytterligare en höjning, då ser din kurva ut som en trappa med tre steg liksom. Denna typen av kurva förekommer både vid grav och ej grav, men är vanligast för grav.
    Men du behöver lite fler mätningar för att kunna avgöra det. En enstaka höjning betyder inget. Du får väl se om du blir sjuk eller om du har fått en trifasisk kurva!
  • Sams

Ja det där med att gå i väntans tider har betytt något annat för mig tidigare. Nu handlar det om att vänta på att lyckas få ett plus på stickan. Snart kommer jag väl rita dit det själv bara för att få se ett... För mig har mensen varit kort och sparsam de senaste två månaderna så även när den har kommit har jag gått och funderat på om det kan vara kroppen som inte ställt om sig än. Förra månaden var jag så yr i samband med mensen att jag höll på att gå omkull på jobbet, kändes som jag var smålullig på arbetstid. Också läser man om någon som varit gravid men haft mens och fått negativa tester och därför inte upptäckt det förrän sent. Hoppet är verkligen det sista som lämna oss  

• Charlizee

Skulle kunna varit jag som skrev detta...! Och all tid som går åt att analysera testen man tar. Ser jag något eller inte? Gaaaah!!! Var på gyn i augusti som tittade på livmoder och äggstockar, allt såg såååå fint ut enligt läkaren men VARFÖR händer inget då? Har två barn sedan innan så vet att jag kan eller iallafall kunnat bli gravid... läkarens råd var ?tänk inte på det och sluta med ÄL test? , blev nästan arg! Vaddå tänk inte på det? Hur ska jag INTE kunna tänka på det? Allt som kretsar i mitt huvud är ju ägglossningar och BIM! Och utan test är ju chansen ännu mindre... får man fråga hur gammal du är? Har du barn sedan innan?

Styrkekramar till alla oss som orkar kämpa månad efter månad, vi är grymma!!
  • Queva

Tokig!?! Nyss visa CB inget! Och de ska indikera upp till fyra dygn innan.. testet med ett sträck är igår kväll dom andra två i morse..

Ska jag räkna med ÄL tidigare än väntat? Borde ha ÄL tor/fre ju.. hade sex för 4a dagar sen.. kanske hinner få till det ikväll.. och i morgon.. men då de igår med visar positivt kanske ägget redan släppt? Vet mitt inte verkar "hålla" 1 dygn utan mer 8-12 timmar.. Så blir de för sent ikväll då?
  • Horisonten
    Charlizee skrev 2017-10-31 11:48:46 följande:

Skulle kunna varit jag som skrev detta...! Och all tid som går åt att analysera testen man tar. Ser jag något eller inte? Gaaaah!!! Var på gyn i augusti som tittade på livmoder och äggstockar, allt såg såååå fint ut enligt läkaren men VARFÖR händer inget då? Har två barn sedan innan så vet att jag kan eller iallafall kunnat bli gravid... läkarens råd var ?tänk inte på det och sluta med ÄL test? , blev nästan arg! Vaddå tänk inte på det? Hur ska jag INTE kunna tänka på det? Allt som kretsar i mitt huvud är ju ägglossningar och BIM! Och utan test är ju chansen ännu mindre... får man fråga hur gammal du är? Har du barn sedan innan?

Styrkekramar till alla oss som orkar kämpa månad efter månad, vi är grymma!!

Vilken idiot läkare. De är inte som och trycka på en knapp och stänga av. Vi har ju inte försökt så länge men min längtan har funnits myxket längre. Började ju försöka tidigare än tänkt. Men den månaden jag ville försökt så kände sig mannen redo försent. Precis efter äl så ja...

Jag är 28 och har 2 barn sen innan. Du då? :)
Svar på tråden BIM november 2017