• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Nyckelpiga2017

Negativt på cb early på bim eventuellt bim-1 nu på morgon. Ger upp.

• Billieblue
    Nyckelpiga2017 skrev 2017-10-31 07:29:14 följande:

Negativt på cb early på bim eventuellt bim-1 nu på morgon. Ger upp.

Känner exakt likadant..

Har du varit gravid förut? Jag har suttit och googlat på plussa sent, och det verkar finnas huur många som helst som plussat flera dagar efter bim, t om veckor senare. På nåt sätt tror man ju ändå att man inte tillhör den skaran, och att testet borde visa positivt redan nu om man var gravid.. men man vet ju aldrig! Iaf inte om man inte varit gravid förut och kommer ihåg hur kroppen betedde sig då/ när man plussade..
  • smulis85
    Billieblue skrev 2017-10-31 05:58:26 följande:
    Samma för mig nu på morgonen :( tycker mig känna lite mensvärk nu också..

När hade du äl? Min var 20/10 och är nu på bim-1. Borde ju visat pos om jag var gravid, tog ett cb early. Vilket test använde du?

Men vadå, sålänge mensen inte dyker upp så finns det ju lite hopp? Men man tänker ju inte så..

Faan! Jag har massa symptom som jag aldrig har innan mens, så konstigt att kroppen kan luras så mkt :(
    Testade med gravidkollens känsliga test. Hade också äl 20/10 men de blir bim-3 för mig. Mjo så länge mensen inte kommer finns de hopp men känner att mina symtom sjunker och min temp börjar också dala så de bådar inte gott.
  • Milou3
    Billieblue skrev 2017-10-31 07:33:48 följande:

Känner exakt likadant..

Har du varit gravid förut? Jag har suttit och googlat på plussa sent, och det verkar finnas huur många som helst som plussat flera dagar efter bim, t om veckor senare. På nåt sätt tror man ju ändå att man inte tillhör den skaran, och att testet borde visa positivt redan nu om man var gravid.. men man vet ju aldrig! Iaf inte om man inte varit gravid förut och kommer ihåg hur kroppen betedde sig då/ när man plussade..

Är man säker på sin äl så plussar man oftast runt bim. De är de som inte vet riktigt när de hade äl som kan plussa senare.
  • Charlizee
    smulis85 skrev 2017-10-31 05:46:58 följande:

Negativt test :( så besviken så nu ger jag upp.

Förstår dig!! Testade också nyss negativt Tycker jag fortfarande kan ana nåt från testet igår men måste ha varit spök! Min mens/molvärk håller sig kvar och brösten spänner men så brukar jag få innan mens...suck!! Vet inte säkert när jag hade ÄL, enligt app 20/10 men den dagen fick jag positivt på ÄL testet så borde ju varit någon gång mellan den 20:e till 22:a då? Håller tummarna våra hormoner bara är sega..!! <3
  • smulis85
    Charlizee skrev 2017-10-31 09:08:08 följande:
    Förstår dig!! Testade också nyss negativt Tycker jag fortfarande kan ana nåt från testet igår men måste ha varit spök! Min mens/molvärk håller sig kvar och brösten spänner men så brukar jag få innan mens...suck!! Vet inte säkert när jag hade ÄL, enligt app 20/10 men den dagen fick jag positivt på ÄL testet så borde ju varit någon gång mellan den 20:e till 22:a då? Håller tummarna våra hormoner bara är sega..!! <3
    Hoppas de är för tidigt för dig då bara :) här är de konstigt för att jag inte fått min vanliga mensvärk brukar få den några dagar innan bim. Just nu stramar de bara lite från mage ner till blygdbenet. Men uppsvullen är jag inte längre så gaserna har väll gått ur mig haha. Väntar in mensen nu i alla fall så får vi se
  • Charlizee
    smulis85 skrev 2017-10-31 09:15:53 följande:

Hoppas de är för tidigt för dig då bara :) här är de konstigt för att jag inte fått min vanliga mensvärk brukar få den några dagar innan bim. Just nu stramar de bara lite från mage ner till blygdbenet. Men uppsvullen är jag inte längre så gaserna har väll gått ur mig haha. Väntar in mensen nu i alla fall så får vi se

Det låter ju lovande med att det strålar nedåt då har vi lite motsatta då... jag har i flera dagar haft mol/mensvärk Magkänslan säger att min mens kommer komma till helgen... bara vänta å se...
  • Issari

Är det någon annan här som tempar? Jag är på ÄL+10 och hade 36,9 grader i morse, brukar annars ligga runt 36,6 mellan ÄL och mens. Men vad jag förstått brukar väl tempen inte gå upp mer än normalt vid en graviditet? Kanske beror det på att jag vaknade i natt eller att jag håller på å bli förkyld kanske... Men det hade ju varit roligare om det var pga att det lyckats. Har inte tagit något test, avvaktar några dagar till.

• imsevims

Alltså det här blir man ju knäpp av!

I går när jag lagade lunch kände jag hur det liksom rann till, down there. Tänkte fan, nu kom mensen, och 1-2 dagar tidigt dessutom :( Gick på toa och det var lite lite ljusrosa/orange? aktigt på pappret. Var säker på att det skulle sätta igång och blöda under dagen men nope, det kom inget mer! Nu efter frukost var det yttepyttelite rosa/brunt stänk i trosskyddet men så lite att jag hade ju aldrig märkt det om jag inte haft trosskyddet i. Kom inget på pappret efter toabesök.

Nu kastas jag mellan hopp och förtvivlan. Är det menshelvetet som är på gång? Brukar aldrig bete sig så här utan starta med buller o bång men det molar och drar långt ner i magen till och från vilket det ibland gör innan mens. Eller är det en nidblödning? Tidsmässigt skulle det ju kunna vara det.

Gaah, blir tokig!

Försöker ställa in mig på att mensen lär komma idag eller imorgon men samtidigt, när jag blev gravid med yngsta barnet hade jag småblödning/stänk i 10 dagar! Väntade och väntade på att mensen skulle dra igång på riktigt men istället upphörde stänken och jag fick istället ett starkt plus! Så hoppet finns ju. Kan vi spola fram tiden tack!

• Matildalinea

Väntat efter ÄL verkar nu vara över då cb hade en blinkande gubbe idag :) så snart hoppas jag på maximalt med en fast glad gubbe ! Nu kommer nästa väntan på bim och plus eller mens .. hoppas hoppas !! Bim runt 16/11 någon mer som har runt då ? :)

Svar på tråden BIM november 2017