• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • FrökenLängtan
    Horisonten skrev 2017-11-03 16:01:34 följande:

Åh jag ör så galet sugen på att testa imorgon. Men mannen ber mig hålla ut lite och vänta tills på söndag. Gah blir galen!! Man vill ju bara veta nu nu nu!! :p

Åh förstår precis hur du känner, kan inte tänka på annat än att ta ett test, provade idag även fast de va alldeles för tidigt igentligen men kunde inte hålla mig. Måste vänta heeela helgen fram till måndag, hur ska man klara det? haha 
  • Brittsommar
    Issari skrev 2017-11-03 16:44:52 följande:

Har gjort testet! Jag tror att jag egentligen visste resultatet redan... jag är gravid! :)

Grattis
  • Queva

Har gjort testet! Jag tror att jag egentligen visste resultatet redan... jag är gravid! :)

Grattis!
  • Eps1106
    FrökenLängtan skrev 2017-11-03 17:22:56 följande:

Hoppas ju såklart att det fortfarande finns en chans men är så van med bakslagen nu så vågar inte hoppas   Förbereder mig på de värsta samtidigt som jag vill vara positiv, är ju de man ska vara!

Men jag köpte två test samtidigt så jag kommer spara det andra tills BIM, OM det skulle vara så att den uteblir 

Nej det är klart, jag försöker tänka lite så också, inställd på det värsta haha. Men håller tummarn för dig i allafall, och om inte annat kommer det snart en ny månad så det är bara att kämpa på. Lycka till!
  • Brittsommar

En vecka kvar till bim idag. Fick kraftiga "Mensvärk" igen igår och nu på eftermiddagen en blodfläck i trojan men inget mer. Är nu supernervös.

• Charlizee

Vad underbart!!! Stort stort grattis <3
  • R84
    Anonym (S.A) skrev 2017-11-03 08:33:20 följande:

Hur gör ni med alkohol under försöktiden?

Nu när helgen närmar sig med olika festligheter. Jag är mellan äl och bim och är otroligt kluven.

När vi började försöka bli gravida för 2 år sedan var jag lite restriktiv mellan ägglossning och bim. Men efter ett tag kände jag att ett glas vin eller två på helgen kunde jag unna mig (kanske ett par glas extra vid speciella tillfällen). Eftersom jag fortfarande är barnlös så känner jag att det var rätt beslut att ta. Jag och Sambon uppskattar mat och vin enormt mycket och det hade varit ett stort intresse som hade fått stryka på foten annars. Sen har vi helt klart minskat vårt alkoholintag. Nu tar vi kanske ett glas vin på fredagen och ett på lördagen (om ens det!). Men jag har bestämt mig för att inte förbjuda/undvika saker för då skulle jag nog bli ännu mer nere över hela barnaskapandet än vad jag redan är....
  • Horisonten
    Milou3 skrev 2017-11-03 16:10:15 följande:

Imponerad! Hade aldrig klarat att vänta om jag hade känt mig gravid. Det är ju typ det bästa symptomet av alla.

Så sant. Hade lovat egentligen och vänta till tisdag så nu skall jag ändå testa lite tidigare. Men bättre och vänta till söndag. Borde bli mer sökt och tydligt ifall de är något. Hoppas så!!
  • Horisonten
    FrökenLängtan skrev 2017-11-03 17:27:36 följande:

Åh förstår precis hur du känner, kan inte tänka på annat än att ta ett test, provade idag även fast de va alldeles för tidigt igentligen men kunde inte hålla mig. Måste vänta heeela helgen fram till måndag, hur ska man klara det? haha 

De är så jobbigt. Men idag jobbar jag så kunnat tänka lite på annat. Så imorgon får mannen ordna sysselsättning för nig. Annars lär jag tjata hål i huvudet på honom. Haha :p
  • Horisonten
    FrökenLängtan skrev 2017-11-03 17:27:36 följande:

De är så jobbigt. Men idag jobbar jag så kunnat tänka lite på annat. Så imorgon får mannen ordna sysselsättning för nig. Annars lär jag tjata hål i huvudet på honom. Haha :p
Svar på tråden BIM november 2017