• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • ellinorwe

Hej! Nu har jag mensvärk och har Bim nu i helgen. jag som tänkte köpa gravtest ikväll.. aja upp med hakan och påt igen!

• Queva
    Queva skrev 2017-11-03 20:45:46 följande:

Asså fick positivt äl test i tis.

Borde ju då haft ägglossning ons-tor..

lite svagare test idag.

Men nu har jag extrem äl värk?! Tappen är dock stängd.

Värken är på höger sida.. borde ha ÄL igår/idag om jag räknar 27-28 dagar som jag brukar.

Brukar man få ÄL värk efter ÄL?

För tror inte vi lyckats... hade sex i fredags tror jag och igår.. Så kan ändå inte känna de än...

Lite rörigt inlägg? :D

För har jag äl nu, varför positivt (cb) i tis? Och stängd tapp?

Tog ett cb digital test nu.. blinkande smiley!? Kan man få det när jag fick en vanlig fast smiley i tis!?
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-11-03 20:50:41 följande:

Min mens kommer i morgon eller på söndag! Äl den 16/11 också troligtvis! Vi håller tummarna för plus i December!

Kul vi ligger så lika!!
  • Anonym (S.A)
    R84 skrev 2017-11-03 17:58:53 följande:

När vi började försöka bli gravida för 2 år sedan var jag lite restriktiv mellan ägglossning och bim. Men efter ett tag kände jag att ett glas vin eller två på helgen kunde jag unna mig (kanske ett par glas extra vid speciella tillfällen). Eftersom jag fortfarande är barnlös så känner jag att det var rätt beslut att ta. Jag och Sambon uppskattar mat och vin enormt mycket och det hade varit ett stort intresse som hade fått stryka på foten annars. Sen har vi helt klart minskat vårt alkoholintag. Nu tar vi kanske ett glas vin på fredagen och ett på lördagen (om ens det!). Men jag har bestämt mig för att inte förbjuda/undvika saker för då skulle jag nog bli ännu mer nere över hela barnaskapandet än vad jag redan är....

Men eller hur. Rätt tänkt ! Nu hoppas jag bannemej att det tar sig för oss !!!!
  • FrökenLängtan
    Horisonten skrev 2017-11-03 18:06:30 följande:
    De är så jobbigt. Men idag jobbar jag så kunnat tänka lite på annat. Så imorgon får mannen ordna sysselsättning för nig. Annars lär jag tjata hål i huvudet på honom. Haha :p
    Haha tänker be min sambo göra detsamma så att jag kan tänka på något annat. Lycka till, håller tummarna :D 
  • FrökenLängtan
    Charlizee skrev 2017-11-03 20:07:28 följande:

Nu kom mensen som jag trodde. Nästa ägglossning ca 16/11 och BIM ca 1/12 det är ju nästan november å ni är så goa så hänger kvar här ett tag till kram på er!!

klart du ska stanna kvar så vi kan fortsätta peppa varandra och följa varandra ! Glad  Tråkigt med mensen men fortsätt se framåt 
  • Strawberrybrud

Hallååå!!! Tog ett tidigt clearblue idag!!!

BIM-2, tog det nu på morgonen med 3 timmars urin.

Detta är väl inget spökstreck va???? Jag är så glad just nu!!!! Har inga som helat symptom så jag trodde VERKLIGEN att det skulle vara negativt !!

• Anonym (MIA)

Hej!

Jag är gravid! Helt otroligt, men lyckan varade inte så länge för att oron tog över???? Jag blödde liite men ändå någon droppe och (förlåt för to much info) lite koagulerat blod typ 1 cm lång och väldigt smal sträng. Har någon blött så? Kan der vara MF på g? Vad hade ni gjort?!!?? Hjääälp!

Svar på tråden BIM november 2017