• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Charlizee
    FrökenLängtan skrev 2017-11-03 17:24:52 följande:

Kanske vi båda är för snabba med att anta det värsta? Man kan ju hoppas, annars får vi följas åt och hålla tummar och tår för varandra ! Det är inte kört för någon av oss ännu 

I mitt fall är nog chansen typ 1% den som står på förpackningen men du har fortfarande alla chanser i världen! <3
  • theLovelyJ

Åh helvete vad det sliter och drar i magen! Svullen som tusan och så strålar smärtan ner i benet! Kan det vara ägglossning äntligen? Tänk om dessa Klomifen-tabletter verkligen funkar och vi lyckas den här gången!! Är ju ändå inne på försök 15+....

Snälla tjejer håll tummarna!!! ????

• Tovilii
    FrökenLängtan skrev 2017-11-03 09:28:23 följande:

Men åh så spännande, och vad roligt att göra en grej av det tillsammans med en vän! Kan inte bli bättre med lite Disney på det också :D är själv väääldigt sugen på att testa nu i helgen, men så rädd för att bli besviken igen. Samtidigt vill jag bara veta så det ör gjort sen! Vill veta hur det fögår för dig så håll mig uppdaterad, hoppas för din skull!

Hon är min klippa och kommer troligtvis få en viktig roll i mina framtida barns liv så såklart så ska hon få vara med från början.

Imorgon är det bim-2 och har köpt ett cb-test, så vi får se vi får se! Blev så verkligt för mig när jag köpte testet idag! :O
  • Charlizee

Nu kom mensen som jag trodde. Nästa ägglossning ca 16/11 och BIM ca 1/12 det är ju nästan november å ni är så goa så hänger kvar här ett tag till kram på er!!

• molltroll0609
    Charlizee skrev 2017-11-03 20:07:28 följande:

Nu kom mensen som jag trodde. Nästa ägglossning ca 16/11 och BIM ca 1/12 det är ju nästan november å ni är så goa så hänger kvar här ett tag till kram på er!!

Fick min igår, så vi borde ha ungefär samma datum framför oss. Håller tummarna för oss båda!!!

Jag hade äl den 21 oktober och fick mens 12 dagar senare, är det en kort lutealfas?
  • Queva

Asså fick positivt äl test i tis.

Borde ju då haft ägglossning ons-tor..

lite svagare test idag.

Men nu har jag extrem äl värk?! Tappen är dock stängd.

Värken är på höger sida.. borde ha ÄL igår/idag om jag räknar 27-28 dagar som jag brukar.

Brukar man få ÄL värk efter ÄL?

För tror inte vi lyckats... hade sex i fredags tror jag och igår.. Så kan ändå inte känna de än...

Lite rörigt inlägg? :D

För har jag äl nu, varför positivt (cb) i tis? Och stängd tapp?

• Eleonoratösen
    Issari skrev 2017-11-03 16:44:52 följande:
    Har gjort testet! Jag tror att jag egentligen visste resultatet redan... jag är gravid! :)
    Grattis!!
  • Milou3
    Charlizee skrev 2017-11-03 20:07:28 följande:

Min mens kommer i morgon eller på söndag! Äl den 16/11 också troligtvis! Vi håller tummarna för plus i December!
  • Charlizee
    molltroll0609 skrev 2017-11-03 20:36:54 följande:

Fick min igår, så vi borde ha ungefär samma datum framför oss. Håller tummarna för oss båda!!!

Jag hade äl den 21 oktober och fick mens 12 dagar senare, är det en kort lutealfas?

Då hänger du också kvar i tråden?

Är inte så kunnig på lutealfaser men vad jag förstått är genomsnittet 14 dagar vilket borde betyda att det är lika vanligt med andra antal dagar däromkring?

Jag tror jag har ganska exakt 14 dagar.
  • molltroll0609
    Charlizee skrev 2017-11-03 20:53:57 följande:

Då hänger du också kvar i tråden?

Är inte så kunnig på lutealfaser men vad jag förstått är genomsnittet 14 dagar vilket borde betyda att det är lika vanligt med andra antal dagar däromkring?

Jag tror jag har ganska exakt 14 dagar.

Ja jag tänkte hänga kvar om jag får
Svar på tråden BIM november 2017