Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Upplever ni att tröttheten från första trimestern har kommit tillbaka?
Jag är så fruktansvärt trött nu! Känner mig helt slutkörd redan någon timme efter frukost. Jag fattar inte hur jag ska orka i nio veckor till!
Jag lyckades få ett utlåtande från min chef, så nu har jag själv sökt + skickat in ett "förbud" om att arbeta fr.o.m 31/5. Är dock orolig över att få avslag.. får vänta snällt och se när beskedet kommer om sisådär 25 dagar.
Nej det borde ju inte bli ett avslag då kan man tycka, men man vet ju aldrig.. Har nästan ställt in mig på att bli nekad bara för att inte bli besviken om det blir så.
Oj vad härligt för dig att du fick svar så snabbt! :) Då ska jag hålla mina tummar att mitt inte dröjer allt för länge.
Okej, inom den yrkeskategorin förstår man ju att det blir beviljat annat vore ju bara konstigt. Jag hoppas att det går vägen för mig, väntar och väntar på beskedet som såklart kommer dröja någon vecka till.
Upplever ni att tröttheten från första trimestern har kommit tillbaka?
Jag är så fruktansvärt trött nu! Känner mig helt slutkörd redan någon timme efter frukost. Jag fattar inte hur jag ska orka i nio veckor till!
Ja, jag är dock rätt nöjd över tröttheten, mitt mål är att sova bort så mycket som möjligt av resten av graviditeten och värkarna, min livmoder lär va i OSklass vid förlossningen
Minst sagt! Förra graviditeten blev jag sjukskriven i vecka 25 pga foglossning, så var dels hemma den delen av graviditeten och jobbade inte, dels hade jag inte ett barn att springa efter hela dagarna.. Nu är jag som en klubbad säl för det mesta, orkar inte vara vaken efter nio. Inatt sov jag 10,5 timme, men nu är jag ändå lika trött som vanligt. Längtar tills 13/6, sista dagen jag hade tänkt jobba.
Hahaha! Åh, den som ändå hade den lyxen! Jag sov bort merparten av tredje trimestern när jag väntade sonen, nu är det av förklarliga skäl lite svårare.Ja, det är ju det där med storasyskonet som lite ställer till det. Plus att sambon jobbar varannan helg. En hel dag med barnet är väldigt utmattande!
Jag sov 9,5 timmar i natt (med två kisspauser) men kunde lätt ha sovit 4-5 timmar till! Tur att sambon går på vårsemester den 3 maj, då ska han få hänga med barn tills han ska resa bort några dagar. Jag känner verkligen att jag behöver vila ORDENTLIGT!
Min man jobbar också varannan helg, han slutar dessutom oftast 19 även på vardagar, så blir jag som får ta allt de dagarna... Vi turas om med sovmornar de helger han är ledig, idag lyckades jag äntligen sova på min sovmorgon! Kommer inte bli så mycket vila för min del tyvärr, för sen när jag går hem så kommer ju också sonen vara hemma. Tänk, sen är det där med sovmornar ett minne blott, iallafall till en början.. Hjälp!