• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Iowhannah
    tiiitti skrev 2018-05-03 08:17:58 följande:

I min förra graviditet släppte slempproppen i vecka 36 och sonen föddes samma dag. Så man kanske inte ska Ignorera det helt. Fast då släppte hela och inte bara delar av den

Förvisso. Jag tänker mer att det är onödigt att oroa sig ifall det enda som hänt är att en bit av slemproppen har lossnat. Har man inte sammandragningar eller värkar i samband med detta så borde det inte vara någon fara.
  • malikan
    mamadada skrev 2018-05-02 23:09:39 följande:

Har slemproppen börjat lossna för er?

Ja min har lossnat i omgångar sen v 26+0
  • tiiitti
    Iowhannah skrev 2018-05-03 08:23:26 följande:

Förvisso. Jag tänker mer att det är onödigt att oroa sig ifall det enda som hänt är att en bit av slemproppen har lossnat. Har man inte sammandragningar eller värkar i samband med detta så borde det inte vara någon fara.

Ja det kan nog vara väldigt olika det där då.

Min hade inte lossnat alls innan, när hela helt plötsligt lossnade en morgon. Blev väldigt chockad
  • Twoblirthree

Hej! Är ny i gruppen. Bf 10 juli. ???? Känner mej stor o har en hel del sammandragningar, magen blir stenhård o blir jobbigt o röra sig. Är mitt tredje barn o väntar en tredje flicka. ????

• kattnos
    Twoblirthree skrev 2018-05-04 12:22:25 följande:

Hej! Är ny i gruppen. Bf 10 juli. ???? Känner mej stor o har en hel del sammandragningar, magen blir stenhård o blir jobbigt o röra sig. Är mitt tredje barn o väntar en tredje flicka. ????

Välkommen! Kul att vi blir fler! Tror många skriver i fb-gruppen men jag håller mig hellre här :)

Min bebis låg med huvudet nedåt i måndags när jag var hos bm men under veckan har han eller hon vänt sig IGEN och fortsätter sparka på min stackars blåsa... Men men, den vänder väl sig igen vad det lider :)
  • Twoblirthree
    kattnos skrev 2018-05-04 18:59:08 följande:

Välkommen! Kul att vi blir fler! Tror många skriver i fb-gruppen men jag håller mig hellre här :)

Min bebis låg med huvudet nedåt i måndags när jag var hos bm men under veckan har han eller hon vänt sig IGEN och fortsätter sparka på min stackars blåsa... Men men, den vänder väl sig igen vad det lider :)

Min sparkar mest på höger sida hela tiden o jag tror att rumpan är på vänster sida. :) Vilken vecka är du i?
  • kattnos
    Twoblirthree skrev 2018-05-04 22:22:21 följande:

Min sparkar mest på höger sida hela tiden o jag tror att rumpan är på vänster sida. :) Vilken vecka är du i?

De verkar ju ha sina vanor, jag känner mest i mitten fast nedåt mot utgången :) jag är i v 30, 29+4 idag och har alltså bf 16/7. Så knappt en vecka efter dig :)
  • Iowhannah
    kattnos skrev 2018-05-05 05:19:37 följande:

De verkar ju ha sina vanor, jag känner mest i mitten fast nedåt mot utgången :) jag är i v 30, 29+4 idag och har alltså bf 16/7. Så knappt en vecka efter dig :)

Oj! Jag är i vecka 31+0 och min sparkar ÖVERALLT! Har gjort det hela tiden, men jag hoppas att hon skärper till sig och lägger sig tillrätta om några veckor.
  • Twoblirthree
    kattnos skrev 2018-05-05 05:19:37 följande:

Va roligt. :) Vaknade nu o det är värsta tivolit i magen. Bebis har hicka nu med o då brukar det va livat där inne. ;)

Ska ge mej på o tvätta lite bebiskläder idag tänkte jag, kan ju gå snabbt när det väl är dax.

Hur ofta får ni gå på kontroller nu? Jag går var tredje vecka. Tänkte om det skiljer sig när man har haft två graviditeter innan.