Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Har också två sen tidigare. Tycker jag typ aldrig går på kontroller. Dock blir det nog tätare när det närmar sig. Hade ett hopp på typ 8 veckor förut. Sen efter det skulle det bli 3-4 veckor emellan (är den kontrollen jag snart ska gå på). Sen har jag ett tul runt v 32 tror jag. Det har dock inte blivit inbokat ännu. Men jag är bara i v.28 än så länge.
Jag behöver tips av er! Vad äter ni?! Min aptit har minskat jättemycket och jag är typ inte sugen/inspirerad att äta något alls längre. Jobbigt när jag ska förse resten av familjen med mat men vill inte ha eller tillaga något. :-/
Va roligt. :) Vaknade nu o det är värsta tivolit i magen. Bebis har hicka nu med o då brukar det va livat där inne. ;)
Ska ge mej på o tvätta lite bebiskläder idag tänkte jag, kan ju gå snabbt när det väl är dax.
Hur ofta får ni gå på kontroller nu? Jag går var tredje vecka. Tänkte om det skiljer sig när man har haft två graviditeter innan.
Jag behöver tips av er! Vad äter ni?! Min aptit har minskat jättemycket och jag är typ inte sugen/inspirerad att äta något alls längre. Jobbigt när jag ska förse resten av familjen med mat men vill inte ha eller tillaga något. :-/
Har också två sen tidigare. Tycker jag typ aldrig går på kontroller. Dock blir det nog tätare när det närmar sig. Hade ett hopp på typ 8 veckor förut. Sen efter det skulle det bli 3-4 veckor emellan (är den kontrollen jag snart ska gå på). Sen har jag ett tul runt v 32 tror jag. Det har dock inte blivit inbokat ännu. Men jag är bara i v.28 än så länge.
Jag går nog var tredje vecka med hos bm, däremot så har jag riskgraviditet så tycker inte jag gör annat än att springer hos bm, läkare, förlossningen och på ul...
Hämtade tens igår, så ikväll blir det massageläge :D
Jobbigt! :/
Förstår bristen på matlust, min är nu nästan helt tillbaka efter att ha varit låg fram till ca v30. (I 33 nu) Jag äter mycket cornflakes med fil, apelsin, leverpastejmackor med saltgurka. Jag har äntligen börjat orka laga mat igen så att sambon slipper, orkar mer nu med kortare arbetsdagar. Men äter sedan en vecka tillbaka väldigt små portioner. Äter varannan timme. Blir typ mätt på ett äpple! Ät lite av den maten du lagar, oavsett hur osugen du är på den. Så kan du äta flingor och macka sen. Jag brukar också pimpa maten med riven ost, lingonsylt/äppelmos eller dricka läsk till för att lättare få ned den. En del socker som du hör, men enligt min bm ingen fara.
Oj! Jag är i vecka 31+0 och min sparkar ÖVERALLT! Har gjort det hela tiden, men jag hoppas att hon skärper till sig och lägger sig tillrätta om några veckor.
Jag känner mej sugen/hungrig hela tiden istället. Men är inte glad i någon mat som jag el sambon lagar. Chinamat, pizza m.m är det som gäller. ;) Godis o chips blir det tyvärr endel oxå. Dock inte särskilt glad i läsk... Tror det bästa är, som någon/några redan skrivit, att försöka äta småportioner. Jag är oxå väldigt trött men inte sovtrött längre utan mer trött i kroppen. Äter två niferexkapslar + gravid multivitamin om dagen p.g.a. lågt järnvärde.
Ni som har barn sedan tidigare hur har era förlossningar startat?
Hej allihopa :)
Så länge sen jag skrev och var här inne,så tyvärr dåligt uppdaterad. :( Men jag har mått så dåligt och varit så mycket så behövt vara för mig. Orken har tyvärr inte funnits. Men jag hoppas att allt är bra med er alla :)
Här är de väl som innan... Mår fortfarande illa och beroende av min illamående medicin men gått från 3 till 2 tabletter om dagen. Foglossningen är KATASTROF!! :?( Det blir vetkligen bara värre och värre. Hur skall jag orka flera veckor till?! Är liksom ?bara? i vecka 30 nu,så är ju lång väg kvar.Tar psykiskt på mig då jag inte kan göra nägot och få ha kryckorna inne också numera. Kan inte sova pga smärtan eller vända mig. Men måste ändå springa upp på toaletten på nätterna. Blivit tröttare känns de som och huvdvärken är tillbaka. Idag har jag haft så ont och alvedon har inte hjälpt alls :(
Annars är det okej,får fortfarande höra hur liten jag är och de inte syns att jag är gravid men men. Gått upp iallafall 5 kg nu och SF måttet hade ökat bra senast så ligger nu på mitt kurvan. Känns bra och skönt!! Men hade mitt sista besök med ?min? bm för en vecka sedan,haft henne sen jag väntade mitt första barn för 5 år sen snart. Vilket känns konstigt att få ny nu men blir nog bra.
Blivit mer rädd och orolig för förlossningen. Rädd för förlossningsskador pga snabba tidigare förlossningar,kan vetkligen inte bromsa krystvärkarna för de är så sjukt starka så de oroar mig och blivit mer rädd för att något skall hända bebis. Men även hur jag skall klarar och gå med denna smärta i kroppen och den psykiska påfrestningen som den ger. Känt mig så jävla värdelös,klen och svag faktiskt som har så ont och inte kan göra något. :?( Pratade med min aurora bm i för några dagar sen,hon är fantastisk!! Som skall prata med läkare i veckan och se om vi kan komma på någon annan plan eller ett annat sätt för mig/oss att tänka och hantera allt detta på. Så tacksam för min man som ställer upp och stöttar mig och gör allting!! Men även väldigt tacksam för min bm jag haft och för min aurora bm.
Förlåt för långt inlägg men lite uppdatering från mig. Skall försöka orka vara här inne lite mer och läsa. Se hur ni mår och så :)
Ha en fin lördag kväll allihopa.