Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Idag fick deg bli extra kontroll hos bm. Fick nämligen så ont i magen och under revbenen idag,typ där bh hamnar. Så obehagligt och skrämde mig sjukt mycket. Mådde också illa väldigt mycket och huvudvärk. Svårt och veta om de är för värmen eller ej,men äter öndå tabletter för illamåendet men kändes ändå som jag nästan skulle kräkas. Även mer ont i ryggen och neråt i underlivet och fram. När magen spänner och blir hård är de som de spänner och drar ihop sig där också. Sjukt ont och sen släpper. Så tror inte de är foglossningen som gör de då den smärtan är konstant och inte att den kommer och går så men svårt och säga pga all smärta jämt.
Väl på kontroll var blodtrycket bra,lite högre än mitt normala men ändå ingen fara. Fina hjärtljud och bebis har rört sig massor. Men bm vill ändå att jag skulle ta läkarkontroll även om hon inte är superorolig just nu eller känner att de behövs göras något akut,men vill i te vänta flera veckor. Och då läkaren bara jobbar varannan vecka typ så fick de bli tis imorgon istället för att vänta så får vi se vad som sägs. Lämnade urinprov som dock visade +5 i ketoner vilket inte alls är bra. Sämre än när jag låg inlagd i vintras och knappt åt eller drack. Nu äter oh dricker jag ju ändå mycket bättre men svårt i värmen. Men lämna nytt urinprov imorgon för ev odling så de inte är urinvägsinfektion som gör allt och lämnade prover idag för att utesluta havandeskapsförgiftning för bm sa att blodtrycket kan vara sista tecknet på de,behöver inte vara tydligast. Så får se vad som sker.
Vet inte alls vad jag vill med detta inlägget. Få skriva av mig om allt tror jag. Väldigt omtumlande dag både känslomässigt och fysiskt. Helt slut. Blev så rädd och orolig. Då jag inte varit med om detta innan,men fick bara den där känslan något är fel,något stämmer inte. Ni vet. Så hoppas på det bästa imorgon. Någon som känner igen detta eller så? Aldrig haft ketoner i urinet så sent innan
Igår var jag hos bm, allt såg bra ut! Bm trodde inte jag skulle gå tiden ut pga påverkad tapp men gör jag det blir jag bedömd för igångsättning v 37-38, vi får väl se... ska på sista tappkollen på tisdag!
Hade sjuka förvärkar hela dagen och kvällen/natten igår så min man blev lite orolig, haha, en annan är ju van nu
Idag fick vi hämta sonen med värmeslag från dagis så sitter och har vak på honom nu när han sover, stackarn :(
Hej, ville bara fråga varför du fått göra tappkoll? Ska alla egentligen göra det eller har du haft nå speciell skäl till det? :)
Jag har köpt mitt första babyplagg
Nytvättat.
-Men är det inte lite stort för en nyfödd?
Det står strl. 50/52. 0-2 månader.
Jag hade besök hos bm på förmiddagen. Hb hade stigit från 114 till 123 på bara tre veckor och som jag misstänkte så ligger lillan med huvudet neråt. Vi tog t o m en liten tjuvkik med deras portabla ul-maskin och fick se hur hon snuttade alt. drack fostervatten och hur hon övade på att andas. Himla gulligt faktiskt! Det var bara synd att resten av familjen inte var med (vilket var planen), men sonen blev sjuk i natt och passar på att ha en massa feber nu. Lagom bra tajmat när sambon och jag ska till Stockholm och se Iron Maiden i morgon -.-
Jag har köpt mitt första babyplagg
Nytvättat.
-Men är det inte lite stort för en nyfödd?
Det står strl. 50/52. 0-2 månader.
De flesta fullgångna bebisar har den storleken när de föds. Sen kan man ha den oturen vi hade att få en bebis som går direkt på storlek 56 i kläder, 16/18 i strumpor och 2 i blöjor...
Jag menar att Siffrorna stämmer men tröjan ser för stor ut för en nyfödd. Därför lade jag måttbandet under
Men det är väl inte hela världen? Bebisar växer ju, och snabbt dessutom!