Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Puh nu är första arbetsveckan gjord. Bara 6 kvar då. :) Känns faktiskt rätt bra att jobba även om jag oftast får mer ont av det. Idag är det dock en nerv som är extra elak. Ont i rumpan och det strålar ner i ena benet.
Har upptäckt att jag tydligen samlar på mig vätska i benen. Om jag lägger ena benet ovanpå det andra så blir det en fördjupning som hänger kvar jättelänge. Ser så knäppt ut.
Både igår och idag har jag haft jättemycket sammandragningar. Typ med 10-15
minuters mellanrum. Dom gör inte ont men jag börjar få väldig träningsvärk i magen. Har lite mensvärksmörtor imellanåt också.
Både igår och idag har jag haft jättemycket sammandragningar. Typ med 10-15
minuters mellanrum. Dom gör inte ont men jag börjar få väldig träningsvärk i magen. Har lite mensvärksmörtor imellanåt också.
Puh nu är första arbetsveckan gjord. Bara 6 kvar då. :) Känns faktiskt rätt bra att jobba även om jag oftast får mer ont av det. Idag är det dock en nerv som är extra elak. Ont i rumpan och det strålar ner i ena benet.
Har upptäckt att jag tydligen samlar på mig vätska i benen. Om jag lägger ena benet ovanpå det andra så blir det en fördjupning som hänger kvar jättelänge. Ser så knäppt ut.
Jag klarade fyra tacoskal med fyllning nu! Hade nog kunnat äta ett till. Sist var jag proppmätt efter två! Så nog har jag fått mer plats i magen allt! :)
Jag har oxå haft massa sammandragningar idag, dock sitter de i hela tiden som jag rör mig. Så sitter jag ner så känns de knappt men så fort jag ställer mej upp el går så är det väldigt spänt och trycker lite neråt. Började igår kväll o går som en kratta nu. Ja hade lite sammandragningar för några veckor sedan men varit lugnt emellan tills igår kväll. Är väl slutspurten på träningen nu...;)
Ja det märks det närmar sig slutet :)
Gör dina sammandragningar ont eller blir också bara spänt än så länge?
Jag vet inte hur många gånger jag vaknat inatt av mina :S
Hmm måste nog börja tvätta upp kläder och filtar och börja planera bbväskan... Känner mig så otaggad och inte redo för detta! Så svårt att greppa att det kommer komma en ny bebis igen om typ max 5 veckor! Helt galet
Nja inte ont men ömt och obehagligt. Jag känner inte av mina när jag vilar så jag vaknar ej av dem men så fort jag ställer mej upp så blir det kraftigt tryck neråt, spänt och får svårt att gå. Du kanske är närmre förlossningen eftersom magen verkar träna även när du vilar. ;) Vilken vecka är du i?
Hmm måste nog börja tvätta upp kläder och filtar och börja planera bbväskan... Känner mig så otaggad och inte redo för detta! Så svårt att greppa att det kommer komma en ny bebis igen om typ max 5 veckor! Helt galet