Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag är i vecka 36. BF 3/7. Du du?
Är i v 35 nu. Idag har det varit riktigt jobbigt i värmen alltså. Är en riktig gnällspik. :(
Haha jag kände mig hyfsat less på detta klockan 9 imorse när jag redan varit på toaletten fem gånger. Brukar gå typ tre gånger per dygn så detta ständiga rännande (OCH KLIVA UPP OM NÄTTERNA!!) suger musten ur mig.
Dessutom passar inga t-shirts mig längre, och det känns minst sagt onödigt att börja fylla på garderoben med en månad kvar, så jag går runt hela dagarna med långärmade hoodies i 30-gradersvärmen.
Fick även höra "Man får gratulera! Väntar du tvillingar?" av en bekant-tant (bektant?) idag, vilket gjorde mig på extremt dåligt humör, för graviditeten should be neither seen nor heard i mitt fall. Men också berätta "nyheten" för en annan bekant som undrade varför jag i hela fridens namn inte kunde följa med på tävling på andra sidan landet 2 dagar efter bf, så det vägde upp en del.
Samma här. Mina fötter är två geléklumpar, trots att jag idogt använder stödstrumpor -.- Började gråta av ren utmattning förut när sambon föreslog att jag skulle sätta mig med fötterna i ett kallt fotbad. Jag ville bara få må dåligt och klaga lite, utan att få konstruktiva förslag på lösningar.
Samma här. Mina fötter är två geléklumpar, trots att jag idogt använder stödstrumpor -.- Började gråta av ren utmattning förut när sambon föreslog att jag skulle sätta mig med fötterna i ett kallt fotbad. Jag ville bara få må dåligt och klaga lite, utan att få konstruktiva förslag på lösningar.
Gekås! Så roligt, men HUR orkar du! Jag orkade äntligen greja lite härhemma igår, men tog en halvtimmes paus varje halvtimme. Har inte ont någonstans, men blir trött av ingenting. Har gått upp totalt 13 kg nu, det känns! Hade aldrig pallat och shoppa nu. Nu har jag precis gjort en morotskaka till babyshowern jag ska på i eftermiddag. Är en jobbarkompis som ska ha två dagar innan mig. Vi ser framemot en härlig somnar och höst med våra tjejer! <3
Håller med Twoblirthree: duktigt att du använder stödstrumpor. :) Jag har det men tycker inte om att ha dem. Igår var vi ute hela dagen. Strålande sol och 30 grader varmt. Smörjde mig med spf 50 men brände mig ändå. :( och har fortfarande en nerv i kläm så jag kan inte gå ordentligt. Så idag vill jag ligga i ett svalt bad och inte göra något alls.. Så givetvis ska vi åka till Gekås istället (dock mitt eget fel för det är jag som bestämt det. Vill få det överstökat). Typiskt.
Har också planerat in besök på Gekås, nästa måndag med ett par till som också väntar smått (iofs inte förrän i september.. ) ska bli jättekul att köpa det sista till bebis, hoppas bara att jag har en energifylld dag, det där går lite upp och ned i värmen :)
Nu är shoppingen till bebisen nästan helt klar. :) blev lite kläder, spjälsängsskydd, amningsinlägg/pads, nån filt och kläder till de äldre syskonen mm. Det enda vi har kvar nu är babyskydd. Och kanske köpa hem Alvedonsupp så det finns hemma. Skönt att ha det klart. :) var helt ok miljö där idag också. Inte alltför mycket folk och jag blev inte påkörd en enda gång. :)