• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • malikan
    Twoblirthree skrev 2018-06-04 10:55:17 följande:

Hur har det gått?Hur har det gått?

Tappen fortsätter att påverkas och hade minskat en halv cm till, ska på koll om en vecka igen och ska ringa fl om det blir regelbundna värkar eller nåt annat. Suck
  • tiiitti
    malikan skrev 2018-06-04 13:59:52 följande:

Tappen fortsätter att påverkas och hade minskat en halv cm till, ska på koll om en vecka igen och ska ringa fl om det blir regelbundna värkar eller nåt annat. Suck

Vilken vecka är du i? Ska de försöka stoppa förlossningen om de sätter igång nu?
  • malikan
    tiiitti skrev 2018-06-04 15:07:32 följande:

Vilken vecka är du i? Ska de försöka stoppa förlossningen om de sätter igång nu?

33+3, vet inte hur de gör när det är så nära gränsen på 34... Tror dock inte det blir nån bebis det närmsta, har inget förtroende för kroppen, aldrig haft ryggvärkar innan jag legat på förlossningen innan... hoppas dock den kommer om 3 veckor när sonen föddes, vet inte hur jag ska orka gå såhär längre än så om det inte lugnar sig
  • Perpen

Ni som packat bb-väskan/börjat fundera på det. Vad använder ni för väska? Typ bag eller sån liten kabinväska på hjul? Minns inte vad jag haft de andra gångerna. :/

• malikan
    Perpen skrev 2018-06-05 10:09:04 följande:

Ni som packat bb-väskan/börjat fundera på det. Vad använder ni för väska? Typ bag eller sån liten kabinväska på hjul? Minns inte vad jag haft de andra gångerna. :/

Jag har alltid haft en lite större väska bara. Har dock bara haft med mig lite ombyten och necessär, en del vill ju ha med sig babynest och amningskudde och sånt
  • tiiitti
    malikan skrev 2018-06-04 16:53:48 följande:

33+3, vet inte hur de gör när det är så nära gränsen på 34... Tror dock inte det blir nån bebis det närmsta, har inget förtroende för kroppen, aldrig haft ryggvärkar innan jag legat på förlossningen innan... hoppas dock den kommer om 3 veckor när sonen föddes, vet inte hur jag ska orka gå såhär längre än så om det inte lugnar sig

Nej men tänkte imed tappen va påverkad, men sätter kanske inte igång det ändå. Jag minns inte hur de kändes innan de startade. Allt satte nog bara gång på en gång. Så vet inte vad jag ska leta efter för tecken :)
  • malikan
    tiiitti skrev 2018-06-05 13:10:04 följande:

Nej men tänkte imed tappen va påverkad, men sätter kanske inte igång det ändå. Jag minns inte hur de kändes innan de startade. Allt satte nog bara gång på en gång. Så vet inte vad jag ska leta efter för tecken :)

Nä mina tidigare har varit lätta, första vaknade jag med slempropp med blod i och sen kom värkarna ganska direkt. Med sonen fick jag regelbundna värkar innan tappen ens var mogen. Ryggontet har aldrig kommit så här innan, antar jag råkat ut för den berömda luriga trean, haha
  • Sopp

Även här en hel del sammandragningar. Har knappt haft med de andra två så det här är helt nytt för mig. De kommer framför allt på kvällen när jag vilar i soffan, de gör knappt ont men känner igen den där stegrande känslan som liksom trycker sig nedåt och så håller de på under någon timme till och från. Har i övrigt riktigt ont i kroppen, har håller på alldeles för mycket i trädgården och tror det straffar sig lite nu :( 32+3 idag

• Utvandraren2
    Sopp skrev 2018-06-05 21:24:23 följande:

Även här en hel del sammandragningar. Har knappt haft med de andra två så det här är helt nytt för mig. De kommer framför allt på kvällen när jag vilar i soffan, de gör knappt ont men känner igen den där stegrande känslan som liksom trycker sig nedåt och så håller de på under någon timme till och från. Har i övrigt riktigt ont i kroppen, har håller på alldeles för mycket i trädgården och tror det straffar sig lite nu :( 32+3 idag

Ja, jag har börjat lära mig detta nu. Greja en halvtimme/vila en halvtimme. Annars får man ångra sig senare. För man känner det inte förrens efterråt. Så länge jag jobbar går kvällarna mest i soffsittande/liggande. TVÅ arbetsdagar kvar, wohoo!