Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jag har också en hel del sammandragningar. De kommer lite när som helst, både vid vila och vid aktivitet. Jag har även börjat känna ett ökat tryck neråt och trots att jag bara är i vecka 35+2 så letar jag redan förlossningstecken. Känner mig så himla klar med det här!
Prövat babyskydd idag. Det passade sååå bra i bilen men eländet kostade 4000. :'( då ingick förvisso isofixbas men vi ska se om vi kan hitta nåt lite billigare.
Tjejer, har ni packat BB-väskan? Vad får man inte glömma?
Prövat babyskydd idag. Det passade sååå bra i bilen men eländet kostade 4000. :'( då ingick förvisso isofixbas men vi ska se om vi kan hitta nåt lite billigare.
Nu har jag sorterat och vakuumpackat alla urväxta bebis- och barnkläder. Storlek 56 ska tvättas (tänk vad pyttigt allt är!) och så ska vi få en del i storlek 50 av några vänner.
Jag har även köpt ett par tofflor att ta med till bb.
Förlossningsbrev och bb-väskan står näst på tur, det är bara så svårt att få arslet ur vagnen. Och att få tid till det.
Det känns ändå skönt att bebisen kommer på sommaren, man slipper kånka med sig overall och grejer.
den första månaden ska man bara fila eller riva av bebisens naglar.
En lite specifik fråga: är det någon av er som fått barn tidigare som även fått tabletter för att stoppa mjölkproduktionen? Kan man ha vanlig bh efter förlossningen, eller måste man ändå ha typ amningsbh eller stor träningsbh?
Eftersom det är flera som har teorin att jag kommer föda innan bf så kommer jag packa bb-väskan i nästa vecka och då är det bra att veta vad för kläder jag ska räkna med att ta med mig (till mig själv).
Jag har precis lagt en stor beställning på förlossningsbindor, nattbindor och vanliga bindor för att ha hemma när det väl behövs.
Varför? Om man river blir det inte rakt
Vet någon om man fortfarande behöver alla dessa bindor om man genomgår ett planerat kejsarsnitt? :)
En lite specifik fråga: är det någon av er som fått barn tidigare som även fått tabletter för att stoppa mjölkproduktionen? Kan man ha vanlig bh efter förlossningen, eller måste man ändå ha typ amningsbh eller stor träningsbh?
Eftersom det är flera som har teorin att jag kommer föda innan bf så kommer jag packa bb-väskan i nästa vecka och då är det bra att veta vad för kläder jag ska räkna med att ta med mig (till mig själv).
Jag har precis lagt en stor beställning på förlossningsbindor, nattbindor och vanliga bindor för att ha hemma när det väl behövs.