Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Vet någon om man fortfarande behöver alla dessa bindor om man genomgår ett planerat kejsarsnitt? :)
Varför? Om man river blir det inte rakt
SÅ DYRT!
Jag kan annars rekommendera att hyra, gjorde vi med sonen. Nio månader för 600 kr, med isofixbas. Så värt!
Aight, tack! Då får jag införskaffa, blunda och tänka på fosterlandet ;)
Har inte själv gjort kejsarsnitt MEN har för mig att min svägerska sa att det fortfarande är samma mängd avslag som ska ut så något lär du ju ha
Prövat babyskydd idag. Det passade sååå bra i bilen men eländet kostade 4000. :'( då ingick förvisso isofixbas men vi ska se om vi kan hitta nåt lite billigare.
4000!!! :O
Jag har trålat loppisar och nätet och hittade en relativt ny, fin Maxi-Cosi på loppis för 150kr. Har synat den noga och den ser inte ut att ha några skador. Dessutom har den garantin kvar i några månader till. Jag och sambon har bestämt oss för att den duger, till trots vad man kan läsa om babyskydd på nätet.
4000!!! :O
Jag har trålat loppisar och nätet och hittade en relativt ny, fin Maxi-Cosi på loppis för 150kr. Har synat den noga och den ser inte ut att ha några skador. Dessutom har den garantin kvar i några månader till. Jag och sambon har bestämt oss för att den duger, till trots vad man kan läsa om babyskydd på nätet.
En lite specifik fråga: är det någon av er som fått barn tidigare som även fått tabletter för att stoppa mjölkproduktionen? Kan man ha vanlig bh efter förlossningen, eller måste man ändå ha typ amningsbh eller stor träningsbh?
Eftersom det är flera som har teorin att jag kommer föda innan bf så kommer jag packa bb-väskan i nästa vecka och då är det bra att veta vad för kläder jag ska räkna med att ta med mig (till mig själv).
Jag har precis lagt en stor beställning på förlossningsbindor, nattbindor och vanliga bindor för att ha hemma när det väl behövs.
Vet någon om man fortfarande behöver alla dessa bindor om man genomgår ett planerat kejsarsnitt? :)
Ah, där ser man! Låter mer än rimligt. Är bara jag som var lyckligt ovetandes om fenomenet i stort framtill nyligen, hehe!
Det är såret i livmodern efter moderkakan som blöder, så det är samma mängd efter kejsarsnitt