• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Sopp
    Ignoramus skrev 2018-06-06 13:18:41 följande:

Vet någon om man fortfarande behöver alla dessa bindor om man genomgår ett planerat kejsarsnitt? :)

Har inte själv gjort kejsarsnitt MEN har för mig att min svägerska sa att det fortfarande är samma mängd avslag som ska ut så något lär du ju ha
  • Perpen
    Hermioney skrev 2018-06-06 13:05:09 följande:

Varför? Om man river blir det inte rakt

True. Men vem bryr sig om det? Om du klipper nageln kommer den dessutom bli väldigt väldigt vass (ja, jag har provat förr. Fick dåligt samvete och ångrade mig efteråt)
  • Perpen
    Hermioney skrev 2018-06-06 13:03:20 följande:

SÅ DYRT!

Ja det var galet dyrt. De hade en billigare också som bara kostade 1500 inkl bas. Men den stolen kändes hård och oskön. Vill ju att bebisen ska sitta bekvämt och mysigt.
  • Perpen
    Moorii skrev 2018-06-06 12:57:19 följande:

Jag kan annars rekommendera att hyra, gjorde vi med sonen. Nio månader för 600 kr, med isofixbas. Så värt!

Åh det låter perfa!

Varifrån hyrde ni? Har kollat runt men hittar inget vettigt. Med min nuvarande yngsta så kollade vi på att hyra hos babyprofsen. Men det var nästan lika dyrt som att köpa en ny stol. Detta var dock några år sen.
  • Ignoramus

Aight, tack! Då får jag införskaffa, blunda och tänka på fosterlandet ;)

Sopp skrev 2018-06-06 13:49:02 följande:

Har inte själv gjort kejsarsnitt MEN har för mig att min svägerska sa att det fortfarande är samma mängd avslag som ska ut så något lär du ju ha

• Utvandraren2
    Perpen skrev 2018-06-06 12:16:27 följande:

Prövat babyskydd idag. Det passade sååå bra i bilen men eländet kostade 4000. :'( då ingick förvisso isofixbas men vi ska se om vi kan hitta nåt lite billigare.

4000!!! :O

Jag har trålat loppisar och nätet och hittade en relativt ny, fin Maxi-Cosi på loppis för 150kr. Har synat den noga och den ser inte ut att ha några skador. Dessutom har den garantin kvar i några månader till. Jag och sambon har bestämt oss för att den duger, till trots vad man kan läsa om babyskydd på nätet.

• Perpen
    Utvandraren2 skrev 2018-06-06 14:49:04 följande:

4000!!! :O

Jag har trålat loppisar och nätet och hittade en relativt ny, fin Maxi-Cosi på loppis för 150kr. Har synat den noga och den ser inte ut att ha några skador. Dessutom har den garantin kvar i några månader till. Jag och sambon har bestämt oss för att den duger, till trots vad man kan läsa om babyskydd på nätet.

Oj! 150 för maxi cosi med garanti kvar är ett jättebra pris. Jag vågar dock inte köpa begagnat av folk jag inte känner. Litar inte på att stolen inte är okrockad eller inte blivit tappad. De kan ju se perfekta ut och ändå vara skadade.

Men jag ska kolla upp om det går att hyra för då besiktigas stolarna om de är begagnade. :) annars får jag avvakta och hålla tummarna för massiv rea någonstans.
  • malikan
    Iowhannah skrev 2018-06-06 13:05:29 följande:

En lite specifik fråga: är det någon av er som fått barn tidigare som även fått tabletter för att stoppa mjölkproduktionen? Kan man ha vanlig bh efter förlossningen, eller måste man ändå ha typ amningsbh eller stor träningsbh?

Eftersom det är flera som har teorin att jag kommer föda innan bf så kommer jag packa bb-väskan i nästa vecka och då är det bra att veta vad för kläder jag ska räkna med att ta med mig (till mig själv).

Jag har precis lagt en stor beställning på förlossningsbindor, nattbindor och vanliga bindor för att ha hemma när det väl behövs.

Jag fick tabletter på BB för att inte få mjölk. Vad jag minns hade jag vanlig bh när jag åkte hem, brösten hann aldrig svullna upp (mer än att gravidsvullenheten satt kvar möjligtvis)
  • malikan
    Ignoramus skrev 2018-06-06 13:18:41 följande:

Vet någon om man fortfarande behöver alla dessa bindor om man genomgår ett planerat kejsarsnitt? :)

Det är såret i livmodern efter moderkakan som blöder, så det är samma mängd efter kejsarsnitt
  • Ignoramus

Ah, där ser man! Låter mer än rimligt. Är bara jag som var lyckligt ovetandes om fenomenet i stort framtill nyligen, hehe!

malikan skrev 2018-06-06 15:15:04 följande:

Det är såret i livmodern efter moderkakan som blöder, så det är samma mängd efter kejsarsnitt