• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • Så vit

Lillflickan åh nej! Men lite rosa behöver ju inte alls vara något, jag håller tummarna!

• Så vit

Har tjuvtestat idag alldeles för tidigt och fick ert svart plus. Men nu kan jag ju inte tro på detta för jag tänker att det kanske är hormoner kvar från missfallet och att jag inte alls är gravid. ???? Jag visste att om det blev neg skulle jag bli jätteledsen men att om det blev pos skulle jag inte kunna tro på det, men kunde ändå inte låta bli att tjuvtesta... Får ta ett nytt om några dagar så får vi se...

• KattenH81

Lillflickan - isf kan d ju vara som jag hade, att slemhinnan blev irriterad av Lutinus och den där plastgrejen. Väldigt vanligt med rosa flytningar vid denna medicin. Jag har mensvärk hela tiden, både i mage o rygg, så d behöver ju inte va dåligt det heller. Imorn vet jag förhoppningsvis iaf efter vul:et!

• KattenH81

Förstår det! Jag var helt knäckt den dagen jag fick min ganska rejäla flytning men den blev det liksom brunt o sen försvann det helt. Nu är jag jätteförsiktig när jag tar medicinen o spolar alltid lite vatten på pillret!

• barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - "ruvarpodden" om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om vår resa mot barn - Ruvarpodden har premiär idag och finns på Itunes och soundcloud, och snart även på Acast. Nytt avsnitt kommer varje fredag!

• KattenH81

Idag fick vi se ett litet fladdrande hjärta på vul. Är tydligen i v6+6 inte 6+4 som jag trodde. Bf 3 aug. Allt såg bra ut så nu är det bara att fortsätta hoppas att den vill stanna kvar!

• Lillflickan

Härligt katten!
    Så mysigt att se att det faktiskt är något där inne.

Jag fick 2-3v på gravtestet idag. Inget mer rosa sen i onsdags. Börjar nästan få upp hoppet igen.

• Sword

Lycka till ni som ?är mitt uppe i det?!!

Vi ska på första återbesöket idag (så kanske att vi inte kvalar in i tråd gällande Syskonförsök IVF *höst* -17 - men med tanke på vädret godkänner jag mig själv... samt att detta verkligen känns som ett ämne för mig). Sonen är 2 år och är resultatet av vårt femte IVF (typ...) vi har gjort många fruktlösa IVF:er och fått ett flertal missfall. Men det är historia och nu tittar vi framåt. Vore ?mysigt/kul? med ett syskon och jag börjar bygga upp en bebislängtan nu igen. Fast det är ganska läskigt också; många tankar och känslor som far runt. Hur ska det gå? Hur kommer jag må? (Till saken hör att jag dessutom passerat 40) Nåväl, första besöket idag. För att lägga planen kring de två 2-dagarsembryon vi har i frysen.

• Shatiri

Satte in en femdagars idag. Testdag 28 Dec om nu inte den förbannade mensen hinner före. Lycka till alla här inne.

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17