Spunky skrev 2017-11-07 02:00:11 följande:
Jag tror du försöker kollra bort mig. Kyla ändrar färger?
Det finns något som heter
färgtemperatur.
Bara för att du inte vet om att det finns något som heter färgtemperatur så betyder det inte att andra försöker "kollra bort dig" för den saken skull.
Jorden har också funnits i miljarder år. Vår sand är gul.
Ja jorden har funnits i många miljarder år. Dock så finns det flera olika färger på sand faktiskt.
Gul är en av de färger som förekommer, sedan så finns det vit sand, brun sand och röd sand.
Jag har nyligen börjat studera även stenar. Mycket intressant. Du kan inte tro vilka vackra stenar jag hittat på sistone.
Mitt i en röd sten finns tex en svart rand. Jag har aldrig intresserat mig för det förr men nu undrar jag hur det kommer sig.
Vet du vad de som forskar om stenar kallas?
Bara för att du är tittar på stenar och är intresserad av dem och vill veta mer gör dig knappast till en "forskare".
Du kan ju inte heller skilja på en reflektion och en härskarteknik heller.
Läste att man funnit små små mängder vatten i grus från månen men det har inte gått att verifiera. Eftersom vatten H2O är samma överallt, sas det.
Men havsvatten och sjövatten är inte samma sak.
Vad menade man? Är inte allt vatten sitt eget vatten, om du förstår vad jag menar?
Det är du som inte förstår. Vatten i sin absolutaste grundform är just H2O.
Dock så består inte vattnet vi dricker bara av H20 utan innehåller många andra ämnen
b.la mineraler (salter).
Saltvattnet innehåller en mycket högre mängd av mineraler (salter) än färskvatten. Det är denna höger mängd av mineraler som gör att saltvattnet är just salt.
Detta är något du ska egentligen kunna, om du har läst naturkunskap på grundskolan.