• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-29 12:13:50 följande:

Jag plussade i morse, helt ofattbart och jag har lite svårt att först! :') Nu hoppas vi så att lilla pyret får stanna där tills augusti!

Åh fantastiskt att höra! Grattis!! <3
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 12:17:04 följande:

Gjorde första kontrollen idag och den visade tre stora blåsor och tre små. De vill ju helst ha 8-15 stora så det kändes inte så kul att höra. Hon höjde dosen gonal f och sa att det behövs ju bara ett guldägg men jag känner mig ändå ganska nedstämd. Jag är dock ändå tacksam över att det fanns fler än en blåsa.

Alltså man känner ju en viss stress ocv press att det ska bli många blåsor men det var som sagt bara första kollen, jag tror och hoppas att ni kommer få precis lagom många ägg i slutänden! Eftersom de ändå såg tre plus tre som är på gång. Håller tummarna! <3
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2017-11-29 16:32:13 följande:

Alltså man känner ju en viss stress ocv press att det ska bli många blåsor men det var som sagt bara första kollen, jag tror och hoppas att ni kommer få precis lagom många ägg i slutänden! Eftersom de ändå såg tre plus tre som är på gång. Håller tummarna! <3

Tack för dina lugnande ord <3
  • hannafia

Jag plussade i morse, helt ofattbart och jag har lite svårt att först! :') Nu hoppas vi så att lilla pyret får stanna där tills augusti!

Så fantastiskt! Grattis! :)
  • hannafia

Hade du förresten några symptom under din ruvning? Jag är på ruvardag 6 och kan inte låta bli att känna efter.
  • mileythebunny

Wow, grattis! Så härligt, håller tummarna att allt går bra hela vägen!
  • GotToHaveFaith
    hannafia skrev 2017-11-29 17:38:39 följande:

Hade du förresten några symptom under din ruvning? Jag är på ruvardag 6 och kan inte låta bli att känna efter.

Har varit ordentligt svullen och har förstått att man kan bli mera överstimulerad ifall man blir gravid. Sen kan det ju vara jag hade varit lika svullen annars också, svårt att veta.. Inga andra symptom direkt.

Känner du något speciellt?
  • iaeh
    hannafia skrev 2017-11-28 08:58:10 följande:

Hej! Heja lilla embryot! Jag ruvar på ett 6-dagars sen i torsdags. När har du testdag? :)

Jag har testdag sen 15/12, 18 dagar efter insättningen. Känns otroligt långt bort. När har du teatdag? ?
  • iaeh
    fian1982 skrev 2017-11-29 08:57:31 följande:

Åh, så spännande! Jag ska få tillbaka ett 3-dagars imorgon så följs gärna åt då det inte skiljer så många dagar O känner som du, man hoppas så mycket men vågar samtidigt inte... Vilken klinik är det som hjälper er? Kramisar

Åh vad spännande! Hur gick äggplocket för dig? Vi får hjälp via landstinget i Västerås, på fertilitetsmottagningen. Men äggplock och allt sker i Uppsala på Reproduktionscentrum. Vilken klinik är ni på? :)
Svar på tråden IVF nov-dec 2017