• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • fian1982
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-29 12:13:50 följande:

Jag plussade i morse, helt ofattbart och jag har lite svårt att först! :') Nu hoppas vi så att lilla pyret får stanna där tills augusti!

Stort grattis!!! Håller tummarna hårt för er! <3
  • fian1982
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 12:17:04 följande:

Gjorde första kontrollen idag och den visade tre stora blåsor och tre små. De vill ju helst ha 8-15 stora så det kändes inte så kul att höra. Hon höjde dosen gonal f och sa att det behövs ju bara ett guldägg men jag känner mig ändå ganska nedstämd. Jag är dock ändå tacksam över att det fanns fler än en blåsa.

Det kommer gå bra ska du se <3 De vet vad de gör Jag hade bara 3 på första kontrollen, men fick 8 efter doshöjning varav 4 blev befruktade o vi ska få tillbaka ett av dem imorgon <3 När är ditt nästa VUL? Massor av kramar!
  • Percafluviatilis
    fian1982 skrev 2017-11-29 12:39:45 följande:

Det kommer gå bra ska du se <3 De vet vad de gör Jag hade bara 3 på första kontrollen, men fick 8 efter doshöjning varav 4 blev befruktade o vi ska få tillbaka ett av dem imorgon <3 När är ditt nästa VUL? Massor av kramar!

Svarar dig här också :) Ja, jag tvivlar inte på läkarna, bara på mina tröga äggstockar. Dosen ökas från 225 till 300 så får vi se på fredag igen. Då är det cykeldag 9. Hon trodde på äggplock på måndag. Tack för ditt stöd <3
  • hoppfullsolstråle1117
    hannafia skrev 2017-11-28 08:54:36 följande:
    Anledningen till den långa väntan var bara en utlandsresa. ;) de ville att jag skulle få en mens innan vi började med stimuleringen inför FET. Så vi hade egentligen kunnat göra återföringen redan i oktober. Jag fick naturlig mens men eftersom den vanligtvis är ganska oregelbunden så blev det en stimulerad cykel. Jag tog progynon första mensdagen som gör att äggstockarna blir vilande, de producerar alltså inga äggblåsor. Men slemhinnan byggs upp så det förbereds ändå för en ev graviditet.

Skönt att du inte känner nåt av överstimuleringen än. Jag va spänd och uppblåst så det kändes som jag typ va gravid i tionde månaden. ;) vet du hur många äggblåsor du har än? Har du fått veta när plocket blir?

Jaha, ok då förstår jag. Jag vet inte riktigt när det ska börja kännas men än så länge är det lugna fisken :). Vi får la se vad som händer. Har äggplock på lördag. Då har det hunnit gå 13 dagar sen jag började med sprutorna... känns lång tid, men det är väl vad det tar. 

Läkaren pratade om runda slängar, ca 40 äggblosor totalt, varav 20 mogna. Det var vad de såg i måndags så vi får väl se hur det utvecklar sig till lördag. Drömde om äggplocket inatt haha..trots att jag vet att det inte är så farligt. 

• hoppfullsolstråle1117
    iaeh skrev 2017-11-28 08:49:59 följande:

Hej allihopa!

Tänkte om jag fick hoppa in i eran tråd.

Jag fick tillbaka ett 5 dagars embryo igår!

Det är vårt andra IVF försök. Vid äggplock fick man ut 15 ägg, 12 befruktades, 1 fick jag tillbaka igår och vi vet inte ännu om något gick till frysen.

Vågar knappt hoppas på att det ska fästa, vi har försökt i över 4 år nu!

Vad kul :D! Lycka till! Hur gick äggplocket då? Gick det bra? Hur mådde du efteråt? 

Några har säkert gått till frysen. Fick du inget till frysen vid första IVF:en då? 

• hoppfullsolstråle1117

Jag plussade i morse, helt ofattbart och jag har lite svårt att först! :') Nu hoppas vi så att lilla pyret får stanna där tills augusti!

Vad roligt! Håller tummar och tår. Wohoo! Den känslan vill man ju uppleva så snart som möjligt :D
  • FlatEric

Oj grattis! Jättehärligt Glad Håller tummarna för att allt går bra! 
  • fian1982
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 12:58:36 följande:

Svarar dig här också :) Ja, jag tvivlar inte på läkarna, bara på mina tröga äggstockar. Dosen ökas från 225 till 300 så får vi se på fredag igen. Då är det cykeldag 9. Hon trodde på äggplock på måndag. Tack för ditt stöd <3

Hihi ojdå nu blev det lite rörigt med svar i 2 trådar, men men... Hoppas på fler ägg på fredag då och äggplock på måndag (y) Du får berätta när du vet mer, kram!
  • Bebi1981
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 12:17:04 följande:

Gjorde första kontrollen idag och den visade tre stora blåsor och tre små. De vill ju helst ha 8-15 stora så det kändes inte så kul att höra. Hon höjde dosen gonal f och sa att det behövs ju bara ett guldägg men jag känner mig ändå ganska nedstämd. Jag är dock ändå tacksam över att det fanns fler än en blåsa.

Hej!

Jag gjorde ju också min första kontroll imorse. Det visade äggblåsor och jag ska fortsätta med menopur 300 + orgalutran till söndag och då ska jag få göra en kontroll igen. Få hoppas på nåt bra ägg! Jag håller både tummar och tår för dig/er att nåt utav dina ägg blir till nåt guldägg. Det här är verkligen en bergochdalbana i känslorna.

Har du gjort fler IVF-försök? Eller är det också första för dig?
  • Percafluviatilis
    Bebi1981 skrev 2017-11-29 14:44:25 följande:

Hej!

Jag gjorde ju också min första kontroll imorse. Det visade äggblåsor och jag ska fortsätta med menopur 300 + orgalutran till söndag och då ska jag få göra en kontroll igen. Få hoppas på nåt bra ägg! Jag håller både tummar och tår för dig/er att nåt utav dina ägg blir till nåt guldägg. Det här är verkligen en bergochdalbana i känslorna.

Har du gjort fler IVF-försök? Eller är det också första för dig?

Hur många äggblåsor såg de på dig? Ja, vi får hoppas att vi båda får fram ett fint ägg som kan bli en liten bebis!

Det är första försöket för oss. Vi har köpt ett privat försök i väntan på Sahlgrenska (lång kötid och låg äggreserv rimmar illa enligt mig så jag ville inte vänta).
Svar på tråden IVF nov-dec 2017