• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • GotToHaveFaith
    hannafia skrev 2017-11-28 08:18:13 följande:

Känner igen det där med att man har svårt att tro. Jag är ganska inställd på negativt besked. Vi är så vana vid att få dåliga besked så varför skulle det va annorlunda den här gången. Men samtidigt har jag en gnutta hopp så klart. :) är det här ditt första försök?

Nej vi gjorde ett fet i somras som inte blev något. Har även en dotter sedan tidigare som vi fick genom ivf.
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2017-11-28 09:16:29 följande:

Vad spännande med några ruvare här i tråde, hoppas så för er!

Jag var och lämnade blodprov för att se om jag blivit nedreglerad och kan blrja med sprutorna imorgon eller om jag måste fortsätta spraya ett tag. Har dock fått lite spottings nu så hoppas verkligen det går enligt plan. Orkar inte vänta mer nu... :P

Lycka till! Håller tummarna, så himla trist om man tvingas skjuta upp något steg i behandlingen! Jag är också rädd för det, och jag har ju inte ens börjat spreja än, haha!
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2017-11-28 20:20:22 följande:

Lycka till! Håller tummarna, så himla trist om man tvingas skjuta upp något steg i behandlingen! Jag är också rädd för det, och jag har ju inte ens börjat spreja än, haha!

Tack! Precis, nu vill man att det bara ska flyta på... Dessutom har vi inte så många veckor att spela på innan jul och röda dagar så det gör mig nervös.

När börjar du spraya?
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2017-11-28 20:30:22 följande:
    Tack! Precis, nu vill man att det bara ska flyta på... Dessutom har vi inte så många veckor att spela på innan jul och röda dagar så det gör mig nervös.

När börjar du spraya?
    Jag börjar inte spraya förrän den 15/12, en evighet bort!
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2017-11-28 23:17:46 följande:

Jag börjar inte spraya förrän den 15/12, en evighet bort!

Åh den där väntan, så seg!

Jag började blöda inatt iallafall så hoppas att få börja med sprutorna om inte idag så i alla fall inom ett par dagar.
  • fian1982

Hej på er! Jag hoppar också in här! Vår första behandling (kort protokoll med Gonal 250 som höjdes till 300 pga endast 3 ägg vid första VUL)

Vid äggplock i måndags fick de ut 8 ägg varav 4 befruktades o imorgon ska vi få ett av dem återfört. Någon mer som ska eller har satt in nu i dagarna? Jag är 35 o vad jag förstått ganska lågt AMH (2,0) så vi är glada för våra 4 o hoppas nu på det bästa <3 Håller tummarna för er alla, kram!

• fian1982
    iaeh skrev 2017-11-28 08:49:59 följande:

Hej allihopa!

Tänkte om jag fick hoppa in i eran tråd.

Jag fick tillbaka ett 5 dagars embryo igår!

Det är vårt andra IVF försök. Vid äggplock fick man ut 15 ägg, 12 befruktades, 1 fick jag tillbaka igår och vi vet inte ännu om något gick till frysen.

Vågar knappt hoppas på att det ska fästa, vi har försökt i över 4 år nu!

Åh, så spännande! Jag ska få tillbaka ett 3-dagars imorgon så följs gärna åt då det inte skiljer så många dagar O känner som du, man hoppas så mycket men vågar samtidigt inte... Vilken klinik är det som hjälper er? Kramisar
  • GotToHaveFaith

Jag plussade i morse, helt ofattbart och jag har lite svårt att först! :') Nu hoppas vi så att lilla pyret får stanna där tills augusti!

• Percafluviatilis
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-29 12:13:50 följande:

Jag plussade i morse, helt ofattbart och jag har lite svårt att först! :') Nu hoppas vi så att lilla pyret får stanna där tills augusti!

Grattis! Vad fantastiskt <3
  • Percafluviatilis

Gjorde första kontrollen idag och den visade tre stora blåsor och tre små. De vill ju helst ha 8-15 stora så det kändes inte så kul att höra. Hon höjde dosen gonal f och sa att det behövs ju bara ett guldägg men jag känner mig ändå ganska nedstämd. Jag är dock ändå tacksam över att det fanns fler än en blåsa.

Svar på tråden IVF nov-dec 2017