• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2017-12-29 10:59:12 följande:

Men åååååh va kul stort stort grattis :0) !!!!!!

Nu får den hålla sig kvar där inne. Så glad för er skull <3

Tack! <3 Har du bestämt när du ska våga dig på ett test?
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2017-12-29 08:33:48 följande:

Jag har nu tagit ett test och det blev positivt. Jag är gravid igen. Hoppas nu bara på tredje gången gillt. <3

Åh, stort grattis, så härligt! Vilken nyårspresent! Håller tummarna för att allt går vägen, men som du själv skriver, tredje gången gillt måste ju bli toppen!

Det känns som behandlingarna går så fort för alla utom en själv - jag har sprayat i över två veckor nu och ska börja med sprutor nästa vecka - så segt. Jag tror att du startade med långa protokollet ganska så exakt en månad för mig. Har inte varit så aktiv här eftersom det inte känns som det händer så mycket...bara spray, spray, spray...

Lycka till nu och NJUT av att gå in i det nya året med en liten böna i magen!
  • Skywalker
    Karinnan skrev 2017-12-29 10:11:40 följande:

Fantastiskt!! Grattis!!! Håller alla tummar & tår. Hoppas allt går vägen nu.

Tack! Håller tummarna för dig också. Vill ha fler plus i tråden! :)
  • EndoS
    mikalela86 skrev 2017-12-12 16:56:37 följande:

Vi går i Falun. Hoppas det går bra för oss båda :) Vi får följas åt här och uppdatera varandra.

Vi går också i Falun :)
  • EndoS
    Karinnan skrev 2017-12-19 18:41:40 följande:

Jag gjorde oxå återföring idag. Så häftigt. Nu väntar en tid av förväntan även om jag är ödmjuk inför det hela.

Detta är försök ett. 39 år och högt BMI men under gränsen för vad som är högsta iaf. Går i Falun.

Av fem ägg (åtta äggblåsor) blev fyra befruktade. Plocket gjorde mycket ont tyckte jag. Men de tog det lugnt och varsamt ändå.

Testdag 1 jan om jag kan hålla mig dit......

Hur går det för dig?

• Karinnan
    EndoS skrev 2017-12-29 14:01:47 följande:

Hur går det för dig?

Ja du. Verkar som att mensen är på g. Men detta va försök ett. Men avvaktar testdagens 1/1.

Hur går det för er?
  • EndoS
    Karinnan skrev 2017-12-29 15:13:51 följande:
    Ja du. Verkar som att mensen är på g. Men detta va försök ett. Men avvaktar testdagens 1/1.

Hur går det för er?
    Vad tråkigt om det är så :( Jag håller tummarna!  

Jag har sprayat i 15,5 dagar, ska ta prover den 8 januari för att få veta sprutstart.
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2017-12-29 12:36:48 följande:

Åh, stort grattis, så härligt! Vilken nyårspresent! Håller tummarna för att allt går vägen, men som du själv skriver, tredje gången gillt måste ju bli toppen!

Det känns som behandlingarna går så fort för alla utom en själv - jag har sprayat i över två veckor nu och ska börja med sprutor nästa vecka - så segt. Jag tror att du startade med långa protokollet ganska så exakt en månad för mig. Har inte varit så aktiv här eftersom det inte känns som det händer så mycket...bara spray, spray, spray...

Lycka till nu och NJUT av att gå in i det nya året med en liten böna i magen!

Tack för fina ord! Jag tänker att jag ska försöka tillåta mig att vara glad och njuta... för jag vet av erfarenhet att jag blir inte mindre ledsen om det går fel även om jag varit "beredd" på det. Men det är svårt.

Känner igen mig, långa protokollet kändes låååångt. Särskilt spray-fasen. Känns som att det var jättelängesen jag var där. Hur mår du av sprayen? Jag blev rätt lättirriterad av den. Snart, snart får du börja med sprutorna och då tyckte jag allt rullade på lite snabbare (men det var många otroligt nervösa moment att gå igenom).

Hoppas så för dig och alla här inne!
  • Bebi1981
    Skywalker skrev 2017-12-29 11:58:12 följande:

Tack! <3 Har du bestämt när du ska våga dig på ett test?

Jag fick ju tyvärr min mens på rd 14 så det blev inget denna gång!
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2017-12-29 21:49:48 följande:

Jag fick ju tyvärr min mens på rd 14 så det blev inget denna gång!

Ja det visste jag ju, ni väntar ju på FET (förhoppningsvis snarast). (Inte så) lite fövirrad idag, förlåt!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017