• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Bebi1981
    Skywalker skrev 2017-12-29 21:59:01 följande:

Ja det visste jag ju, ni väntar ju på FET (förhoppningsvis snarast). (Inte så) lite fövirrad idag, förlåt!

Hihi inte lätt att hålla reda på ju!

Åter igen sååå glad för er skull...känslan av att se ett plus :0). Bönan får nu hålla sig där inne <3
  • Karinnan

Tyvärr inget plus på stickan idag. Kände det på mig då jag har blött till och från nu någon dag.

Ska fira nyår med mannen i mitt liv och goda vänner. Sen på?t Igen. ????

Gott Nytt År alla!!

• hanna8911

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

• hanna8911
    Karinnan skrev 2017-12-31 07:40:54 följande:

Tyvärr inget plus på stickan idag. Kände det på mig då jag har blött till och från nu någon dag.

Gott Nytt År alla!!

Stykekram till dig! Nytt år och nya tag! Nästa år ska bli ert år!
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2017-12-31 09:07:49 följande:

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

Grattis!! Jag kände det på mig haha. Så härligt!
  • Akira Öken

Hej!

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden såhär på årets sista dag!

Försökt bli gravid sedan sommaren 2015. Utredningen visade att det finns en manlig faktor som gör det så gott som omöjligt att lyckas på egen hand.

Vi har gjort 3 ivf-behandlingar. 2 korta protokollet och 1 långa protokollet. Ruvat två gånger men äggen har inte fäst.

Det har varit en lång och krokig väg för oss. Mycket tuffare än jag hade kunnat föreställa mig.

I fredags fick jag tillbaka en frusen blastocyst och ruvar nu på nytt. Testdag 11/1. Jag känner mig försiktigt hoppfull.

• Skywalker
    Karinnan skrev 2017-12-31 07:40:54 följande:

Gott Nytt År alla!!

Så tråkigt. Ta hand om varandra och så hoppas vi att ni snart kommer igen för ett nytt försök! Visst fick du ett till frysen?

Gott nytt år, kram!
  • Karinnan
    Skywalker skrev 2017-12-31 12:09:19 följande:

Så tråkigt. Ta hand om varandra och så hoppas vi att ni snart kommer igen för ett nytt försök! Visst fick du ett till frysen?

Gott nytt år, kram!

Tack alla. Jag tar det med ro. Ser våra tre försök som ett försök.

Ja vi har ett i frysen och gjort ett försök.

Vi ska ha en mysig kväll. Dricka och äta gott och skåla in året med vänner.

Gott Nytt År med plus och småbebisar.
  • Karinnan
    Akira Öken skrev 2017-12-31 11:18:00 följande:

Hej!

Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden såhär på årets sista dag!

Försökt bli gravid sedan sommaren 2015. Utredningen visade att det finns en manlig faktor som gör det så gott som omöjligt att lyckas på egen hand.

Vi har gjort 3 ivf-behandlingar. 2 korta protokollet och 1 långa protokollet. Ruvat två gånger men äggen har inte fäst.

Det har varit en lång och krokig väg för oss. Mycket tuffare än jag hade kunnat föreställa mig.

I fredags fick jag tillbaka en frusen blastocyst och ruvar nu på nytt. Testdag 11/1. Jag känner mig försiktigt hoppfull.

Klart du ska hoppa in.

Håller tummar och tår.
  • Akira Öken
    Karinnan skrev 2017-12-31 16:01:24 följande:

Klart du ska hoppa in.

Håller tummar och tår.

Tack så mycket!

Jag håller tummarna för er med.

Gott nytt år!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017