• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2017-12-31 09:07:49 följande:

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

Jag måste tillägga att jag också heter Hanna (om det är ditt riktiga namn). :) Grattis igen! Har det sjunkit in än? Jag mailade kliniken igår. Det kändes typ som att jag ljög, så overkligt.
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-01 09:28:55 följande:

Jag måste tillägga att jag också heter Hanna (om det är ditt riktiga namn). :) Grattis igen! Har det sjunkit in än? Jag mailade kliniken igår. Det kändes typ som att jag ljög, så overkligt.

Vad roligt! Det är mitt riktiga namn med! Tog ett test till igår (Clear blues) när kag kom hem efter nyårsfirande och det var ett tydligt pluss direkt så lite börjar det sjunka in! Det är nog mest att jag mår nästan som vanligt och jag har föreställt mig att det ska kännas mycket mer! Haha kommer kännas samma för mig när jag ringer på onsdag som är min officiella testdag! Ska bli spännande att få tid för ul så man kan känna sig lite lugnare i allt det här! Känns som att när man väl få se att det lever så kan man andas ut första gången iallafall!
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2017-12-29 18:24:18 följande:
    Känner igen mig, långa protokollet kändes låååångt. Särskilt spray-fasen. Känns som att det var jättelängesen jag var där. Hur mår du av sprayen? Jag blev rätt lättirriterad av den. Snart, snart får du börja med sprutorna och då tyckte jag allt rullade på lite snabbare (men det var många otroligt nervösa moment att gå igenom).

Hoppas så för dig och alla här inne!
    Tack för peppen! Jag har mått helt ok av sprayen, förutom att näsan blir jätteirriterad av den och jag får kämpa för att inte nysa och snora direkt efter, haha. Min man säger dock att jag är lite känsligare, haha.
    Jag började blöda direkt på morgonen dag 8 (kommer ihåg att vi pratade lite om när den skulle komma för dig) och jag blödde jättemycket! Trodde att jag väntade en liten blödning bara, inte mens gånger tre...jag har haft blödning i tio dagar nu...
    Men nu börjar man vänja sig, så ser bara fram emot att komma igång med sprutorna. Jag ska fortsätta spraya samtidigt som jag tar sprutor, men gå ner från tre ggr/dag till två.

Fortsätter hålla tummarna för dig, men jag hade på känn att du skulle testa positivt och har på känn att allt kommer gå bra också!
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-01 09:28:55 följande:
    Haha, måste bara berätta att jag berättar lite för min man om sådant som jag läser här som hjälper oss, typ info som vi inte visste innan etc, och har pratat om dig eftersom du är (den enda?) som jag vet också gör långa protokollet. Och han lyssnar nog inte helt fokuserat för tills nyligen trodde han att jag plötsligt kände någon som faktiskt hette Skywalker...
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-01 10:06:32 följande:

Vad roligt! Det är mitt riktiga namn med! Tog ett test till igår (Clear blues) när kag kom hem efter nyårsfirande och det var ett tydligt pluss direkt så lite börjar det sjunka in! Det är nog mest att jag mår nästan som vanligt och jag har föreställt mig att det ska kännas mycket mer! Haha kommer kännas samma för mig när jag ringer på onsdag som är min officiella testdag! Ska bli spännande att få tid för ul så man kan känna sig lite lugnare i allt det här! Känns som att när man väl få se att det lever så kan man andas ut första gången iallafall!

Jag har hunnit ta tre test. :) Efter två missfall är vi ju tyvärr mer vana vid att det går dåligt än bra men ska tillåta mig att hoppas! Jag väntar också på symtom för att få det att kännas mer verkligt, men tror det är tidigt än. Mådde liiite illa imorse och blev jätteglad haha! Men det gick över snabbt och kan lika bra varit inbillning.
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-01 13:59:15 följande:

Tack för peppen! Jag har mått helt ok av sprayen, förutom att näsan blir jätteirriterad av den och jag får kämpa för att inte nysa och snora direkt efter, haha. Min man säger dock att jag är lite känsligare, haha.

Jag började blöda direkt på morgonen dag 8 (kommer ihåg att vi pratade lite om när den skulle komma för dig) och jag blödde jättemycket! Trodde att jag väntade en liten blödning bara, inte mens gånger tre...jag har haft blödning i tio dagar nu...

Men nu börjar man vänja sig, så ser bara fram emot att komma igång med sprutorna. Jag ska fortsätta spraya samtidigt som jag tar sprutor, men gå ner från tre ggr/dag till två.

Fortsätter hålla tummarna för dig, men jag hade på känn att du skulle testa positivt och har på känn att allt kommer gå bra också!

Läkaren sa till mig att det skulle bli en rejäl blödning av sprayen men min var uppenbarligen både seg i starten och inte så rejäl som förväntat, så din kropp verkar reagera helt enligt protokollet!

Haha underbart med din man och namnet Skywalker. Vi ska faktiskt fira årets första dag med att gå och se den nya Star Wars-filmen. :)

Tack för att du säger det! Jag har också haft en bra känsla större delen av tiden efter et (förutom en kris efter ungefär halva ruvartiden) men det vågar en ju knappt säga högt efter så mycket motgångar som vi haft.

Kram occh god fortsättning! Hoppas så att ni har samma framgång med långa protokollet som vi haft. <3
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-01 15:46:57 följande:

Jag har hunnit ta tre test. :) Efter två missfall är vi ju tyvärr mer vana vid att det går dåligt än bra men ska tillåta mig att hoppas! Jag väntar också på symtom för att få det att kännas mer verkligt, men tror det är tidigt än. Mådde liiite illa imorse och blev jätteglad haha! Men det gick över snabbt och kan lika bra varit inbillning.

Haha ja man blir ju lite testtokig! Köpte hem clearblue med veckoindikator med så ska testa med den med i veckan! Har testdag på onsdag så gör nog ett till då så jag kan ringa kliniken sen! När var din testdag? Jag har bara molvärk, främst på kvällen, sen är jag dålig i magen...Annars känner jag inget!
  • Bebi1981
    hanna8911 skrev 2017-12-31 09:07:49 följande:

Nu har jag tagit ett gravtest! Var helt säker på att det inte skulle vissa positivt då jag inte kännt något alls speciellt mer än molvärk! Döm av min förvåning så är det positivt!!! Teststrecket är inte lika starkt som kontroll men ändå!! Känns som en seger bara hit då vi aldrig lyckats få ett pluss!!

Men så roligt stort grattis!!! Vilken lycka!! Det ger mig hopp att både du och skywalker har plussat ;0)
  • hanna8911
    Bebi1981 skrev 2018-01-02 16:02:20 följande:

Men så roligt stort grattis!!! Vilken lycka!! Det ger mig hopp att både du och skywalker har plussat ;0)

Ja nästa gång är det er tur!!
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-01 16:41:57 följande:
    Läkaren sa till mig att det skulle bli en rejäl blödning av sprayen men min var uppenbarligen både seg i starten och inte så rejäl som förväntat, så din kropp verkar reagera helt enligt protokollet!
    Tack för att du berättar det! <3 De sa inget alls om det till mig, så skönt att höra att det ändå är så pass vanligt att du fick den infon. Nu känner jag mig lite lugnare, galet hur mycket som kan hinna gå genom huvudet och göra en nojig...

Kramar till dig och din lilla böna!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017