• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Percafluviatilis
    Bebi1981 skrev 2018-01-12 07:19:22 följande:

Åh va härligt, stort lycka till! Håller alla tummar å tår för er :0). Hoppas du får må bra under denna tuffa period med allt vad det innebär innan äggplocket <3

Fick göra en frysåterföring igår ( min 2:a insättning) , det va en rackare som inte klarade upptiningen, så nu har vi bara 2 kvar i frysen.

Ja, det ska nog gå bra! Är mer orolig för resultatet än alla biverkningar. Hoppas denna insättningen går bra så att ni kan spara de andra två till ett syskon :)
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-11 23:27:07 följande:

Hej! Hoppas allt är bra med dig och att allt går framåt som det ska! Förstår att den 24e måste kännas som en evighet bort.

Jag fick min dos Gonal-f höjd igår (iof inte så mycket, från 250 till 300ie) men jag har mått lite kasst idag och tänkte på att du skrev att du mådde dåligt när du fick din dos höj. Så, kanske är det ett sammanträffande och något annat som spökar, eller så är det kanske så att man kan reagera på det. Who knows?

Ha det så bra och lycka till! Kram

Hej! Kul med en uppdatering från dig. Jag fick höjt från 300 till 375 gonal-f efter mitt första ultraljud och ja, jag mådde verkligen kasst första dagen efter höjningen. Kände mig sjuk. Sen gick det helt över, det satt alltså bara i en dag. Så svårt att veta om det var doshöjnibgen eller nåt annat. Hoppas det går över lika snabbt för dig också!

Jag mår bra. Tyvärr... haha! "Känner" mig inte gravid alls och tycker jag borde fått fler symtom nu. Jag har väldigt svårt att tro att det ska gå bra. Hade hoppats att känna lite skillnad från de två plussen som blev till missfall. Men får ta en dag i taget helt enkelt. Jag kommer tyvärr behöva boka om mitt vul också pga jobbet, så får se när det kan bli av istället.

Hoppas dina blåsor växer på sig fint!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-12 15:34:19 följande:

Hej! Kul med en uppdatering från dig. Jag fick höjt från 300 till 375 gonal-f efter mitt första ultraljud och ja, jag mådde verkligen kasst första dagen efter höjningen. Kände mig sjuk. Sen gick det helt över, det satt alltså bara i en dag. Så svårt att veta om det var doshöjnibgen eller nåt annat. Hoppas det går över lika snabbt för dig också!

Jag mår bra. Tyvärr... haha! "Känner" mig inte gravid alls och tycker jag borde fått fler symtom nu. Jag har väldigt svårt att tro att det ska gå bra. Hade hoppats att känna lite skillnad från de två plussen som blev till missfall. Men får ta en dag i taget helt enkelt. Jag kommer tyvärr behöva boka om mitt vul också pga jobbet, så får se när det kan bli av istället.

Samma här... känner inte mycket alls. Hade önskat att jag mådde ?sämre? bara för att tro att det är något men känner mig väldigt osäker..
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-12 16:45:31 följande:

Samma här... känner inte mycket alls. Hade önskat att jag mådde ?sämre? bara för att tro att det är något men känner mig väldigt osäker..

Ja precis. Jag vet att man säkert borde vara glad och tacksam men nu börjar ju en annan typ av oro. Särskilt eftersom jag haft två missfall så i min värld är det liksom mer troligt att det går dåligt än att det går bra. Har du bokat in vul?
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-12 06:08:25 följande:

Fart klartecken att börja när mensen kommit nu! Fick en högre dos och längre innan första vul denna gång. 375 ie gonal f och vul efter sju sprutdagar. De verkar köra på tunga artilleriet denna gång... Hoppas vi får se några äggblåsor om en dryg vecka!

Lycka till!! Jag började också igår med gonal f, jag tar dock 112,5 ie, har du också vul på torsdag nästa vecka? Räknar dom igår(fredag) som din cd1 eller cd2?
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-13 10:43:32 följande:

Ja precis. Jag vet att man säkert borde vara glad och tacksam men nu börjar ju en annan typ av oro. Särskilt eftersom jag haft två missfall så i min värld är det liksom mer troligt att det går dåligt än att det går bra. Har du bokat in vul?

Förstår dig verkligen! Och oron blir inte bättre av att man är inne här på FL och läser om alla MA..bara att stå ut till första ul så vet man sen. Japp, den 22 Jan så bara drygt en vecka kvar som tur är. När fick du tid?
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2018-01-13 11:44:00 följande:

Lycka till!! Jag började också igår med gonal f, jag tar dock 112,5 ie, har du också vul på torsdag nästa vecka? Räknar dom igår(fredag) som din cd1 eller cd2?

Gött! Jag har dock inte börjat än. Väntar på mensen. Sen ska jag spruta i 7 dagar och vul på dag 8. Mensstart blir cd1 för mig och så får jag börjar spruta på dag 2-3 :) Hur känns det för dig?
  • zuces
    Percafluviatilis skrev 2018-01-13 16:00:34 följande:

Gött! Jag har dock inte börjat än. Väntar på mensen. Sen ska jag spruta i 7 dagar och vul på dag 8. Mensstart blir cd1 för mig och så får jag börjar spruta på dag 2-3 :) Hur känns det för dig?

Aha trodde du mena att du precis fått mensen och att du skulle starta direkt. Jag har vul på sprutdag 7 och jag fick börja spruta cd2(igår). Jag är jättetaggad! Inte så orolig över att få ut lite ägg utan snarare att bli överstimulerad eller att det inte ska fästa. Man vill ju så gärna.. Tiden går så långsamt under varje steg känns det som.
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-13 12:45:17 följande:

Förstår dig verkligen! Och oron blir inte bättre av att man är inne här på FL och läser om alla MA..bara att stå ut till första ul så vet man sen. Japp, den 22 Jan så bara drygt en vecka kvar som tur är. När fick du tid?

Ja precis. Tycker forum har varit skönt under ivf:en eftersom bara de som själva går igenom det kan förstå hur det är. Så fint att ha stöd och dela tankar med personer i samma situation. Men baksidan är ju att man också får höra om allt som kan gå fel. Jag har bokat vul den 24 januari men måste boka om p.g.a jobbet tyvärr. Ska ringa imorgon, hoppas inte det är allt för fullbokat.
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-12 15:34:19 följande:

Tack! Jag mår fortfarande lite illa, men bättre, och det sa på förra ul att det är vanligt att må kasst, så...   Och, jag har äggplock på onsdag! Har bara ca 8 blåsor som växer så är nervös inför plocket, hoppas där är iaf några ägg inuti...men som du vet, det behövs ju inte så många för att det ska gå bra ändå...

Jag förstår din oro, måste vara tufft, speciellt efter att redan ha gått igenom en hel ivf-behandlingen, men det kommer att gå superbra. Håller tummar och tår här för dig! Jag känner många som knappt känt något alls under hela graviditeten, så har du tur är det kanske helt enkelt en drömgraviditet utan så mycket symptom.

Lycka till på ert vul, berätta gärna hur det gått senare!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017