• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2018-01-26 18:50:02 följande:

Grattis! :)

Tack! Hur går det för er? <3
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-26 21:52:07 följande:

Tack! Jag är i 8+2 och du är väl 8 +1 om jag räknat rätt? :) Så fint!

8+0 idag! Var 7 + 3 i måndags när jag var på ultraljudet! Och det stämde med ivf:en! Men idag tycker jag typ alla symtom har försvunnit så känner mig lite deppig idag.
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2018-01-26 21:53:06 följande:

Tack! Hur går det för er? <3

Om de inte ringer nu på förmiddagen med dåliga nyheter så ska vi sätta tillbaka ett tvådagars idag. Fick ut tre ägg men vet inte av vilken kvalitet ännu.
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2018-01-27 06:42:34 följande:

Om de inte ringer nu på förmiddagen med dåliga nyheter så ska vi sätta tillbaka ett tvådagars idag. Fick ut tre ägg men vet inte av vilken kvalitet ännu.

Åh håller tummarna!
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-26 22:32:15 följande:

8+0 idag! Var 7 + 3 i måndags när jag var på ultraljudet! Och det stämde med ivf:en! Men idag tycker jag typ alla symtom har försvunnit så känner mig lite deppig idag.

Usch, den här jakten på symtom alltså. Man blir ju knäpp. :/
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2018-01-27 08:29:28 följande:

Åh håller tummarna!

Alla tre hade klarat sig så det var goda nyheter. De dåliga var att han inte kunde komma in med sonden i livmodern. Det var svårt sist också men gick till slut. Nu gick det inte alls. Så idag fryser de ned de som klarat sig och sen ska jag göra vidgning i veckan förhoppningsvis. Sen blir det då fet om drygt tre veckor. Känner mig väldigt snopen och besviken samtidigt som jag ju är glad över att 3/3 levde.
  • Bebi1981
    Skywalker skrev 2018-01-26 12:18:10 följande:

Tack! Tack och lov var det goda nyheter idag. Ett embryo på 17mm och ett pickande hjärta. Tårarna rann. Jag är fortfarande rädd men vågar äntligen räkna mig som gravid iaf.

Nu hoppas jag så för dig och alla andra i den här tråden!!

Fantastiskt! Va härligt att äntligen få se det där pickande hjärtat! Grattis igen!

Jag förstår din oro. Jag har ju också missfall bakom mig och jag känner oro inför varje toabesök ( det kommer bli en låååååång väntan om den stannar kvar ) . Knappt så jag vågar tro att den kommer stanna kvar.

Jag ska på mitt tidiga VUL den 16:e februari då har jag gått 8 veckor.
  • Skywalker
    Percafluviatilis skrev 2018-01-28 08:27:06 följande:

Alla tre hade klarat sig så det var goda nyheter. De dåliga var att han inte kunde komma in med sonden i livmodern. Det var svårt sist också men gick till slut. Nu gick det inte alls. Så idag fryser de ned de som klarat sig och sen ska jag göra vidgning i veckan förhoppningsvis. Sen blir det då fet om drygt tre veckor. Känner mig väldigt snopen och besviken samtidigt som jag ju är glad över att 3/3 levde.

Vad skönt att alla klarade sig! Men så jobbigt och frustrerande att behöva vänta! Vad beror det på och hur gör man en vidgning?
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2018-01-28 19:40:33 följande:

Fantastiskt! Va härligt att äntligen få se det där pickande hjärtat! Grattis igen!

Jag förstår din oro. Jag har ju också missfall bakom mig och jag känner oro inför varje toabesök ( det kommer bli en låååååång väntan om den stannar kvar ) . Knappt så jag vågar tro att den kommer stanna kvar.

Jag ska på mitt tidiga VUL den 16:e februari då har jag gått 8 veckor.

Tack! Ja så fort hon sa "det ser jättefint ut" började tårarna rinna. Nu har jag tillåtit mig att vara glad i helgen men samtidigt kan jag inte skaka av mig rädslan. Ja, du vet ju själv hur det är när man är "van" att det går dåligt. Men det bara måste gå bra för oss båda denna gång, nåt annat accepterar jag inte! Haha. Håller med om att väntan är så lång, tiden har aldrig gått så sakta.
  • Percafluviatilis
    Skywalker skrev 2018-01-28 21:38:20 följande:

Vad skönt att alla klarade sig! Men så jobbigt och frustrerande att behöva vänta! Vad beror det på och hur gör man en vidgning?

Igår ringde hon och sa att de frusit ned två tredagars och provar att odla vidare en till blastocyst för att sen frysa ned den om den överlever. Missade samtalet först och blev så sjukt orolig över att hon ringde på en söndag. Nu väntar jag på samtal om tidsbokning och då ska jag fråga mer om vidningen. Jag vet faktiskt inte alls vad det beror på eller hur man gör. Men man får bedövning och det kan göra ont.
Svar på tråden IVF nov-dec 2017