• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • mileythebunny

Tack för peppen! Vårt enda lilla embryo klarade sig till idag, så nu har vi varit och satt in ett två-dagars på fem celler. Känns helt otroligt med tanken på oron igår! 

Det känns också jätteskönt att läkaren sa att sex av sju ägg var normala, och om det inte tar sig denna gången kommer vi att göra ICSI vid nästa behandling. Igår blev jag jätteorolig att det var något fel på äggen, det är ju inte så mycket man kan göra åt det, så det kändes som goda nyheter. De vet inte varför de andra inte befruktades (min mans spermaprov anses normalt). Men men, nu ska vi försöka slappna av och hoppas att detta lilla embryo stannar.

• Percafluviatilis
    mileythebunny skrev 2018-01-19 16:35:35 följande:

Tack för peppen! Vårt enda lilla embryo klarade sig till idag, så nu har vi varit och satt in ett två-dagars på fem celler. Känns helt otroligt med tanken på oron igår! 

Det känns också jätteskönt att läkaren sa att sex av sju ägg var normala, och om det inte tar sig denna gången kommer vi att göra ICSI vid nästa behandling. Igår blev jag jätteorolig att det var något fel på äggen, det är ju inte så mycket man kan göra åt det, så det kändes som goda nyheter. De vet inte varför de andra inte befruktades (min mans spermaprov anses normalt). Men men, nu ska vi försöka slappna av och hoppas att detta lilla embryo stannar.

Åh, vilken lättnad! Hoppas den lille skrutten stannar hos er :) Och förstår lättnaden över äggen! Skulle kännas som ett nederlag om man aldrig ens kom så långt som till befruktning. Lycka till!
  • mileythebunny
    Percafluviatilis skrev 2018-01-20 12:08:03 följande:
    Åh, vilken lättnad! Hoppas den lille skrutten stannar hos er :) Och förstår lättnaden över äggen! Skulle kännas som ett nederlag om man aldrig ens kom så långt som till befruktning. Lycka till!
    Ja, verkligen! Tack så mycket!

Håller tummarna för er nu att det växer på fint inför äggplock! Lycka till!
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-19 16:35:35 följande:

Åh vad härligt att höra! Så glad att ni fick återföra ett litet embryo och hoppas så att det blir en graviditet! Och skönt besked om äggen samt icsi inför eventuella framtida försök. Heja! Kram <3
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-20 14:48:02 följande:
    Åh vad härligt att höra! Så glad att ni fick återföra ett litet embryo och hoppas så att det blir en graviditet! Och skönt besked om äggen samt icsi inför eventuella framtida försök. Heja! Kram <3
    Åh, tack fina du! Hur känns det för dig, har det börjat dyka upp lite grav.symptom än? Inte långt nu tills det äntligen blir vul för dig! Kram <3
  • EndoS

Behöver få lite input från er.... Obestämd

Idag har vi varit på första ultraljudet. Har behandlats med Synarela och Menopur. Började på 225, men fick höja till 300 i fredags efter att mitt värde var alldeles för lågt, låg på 250 med målvärde 1000 (!). Läkaren kunde se 4-5 blåsor i lagom storlek, samt några som är på tillväxt. Vänster äggstock kunde hon dock inte riktigt räkna på eftersom den sitter fastväxt på baksidan av livmodern.

Har ni erfarenheter av lågt värde/få blåsor vid första ul? Hur har det utvecklats för er? Har ni fått fler blåsor vid nästa ut/äggplock?

• Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-20 17:32:26 följande:

Åh, tack fina du! Hur känns det för dig, har det börjat dyka upp lite grav.symptom än? Inte långt nu tills det äntligen blir vul för dig! Kram <3

jag känner mig fortfarande väldigt mycket som vanligt. Trött och ömma bröst typ. Håller andan varje gång jag går på toa eftersom det var vid den här tiden jag fick spottings sist. Antar att det jag "söker" hade varit typ doftkänslighet och illamående men nej det har varit väldigt lite av den varan.

Hur går ruvardagarna? Det är ju en väldigt speciell tid minst sagt.
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-13 12:45:17 följande:

Förstår dig verkligen! Och oron blir inte bättre av att man är inne här på FL och läser om alla MA..bara att stå ut till första ul så vet man sen. Japp, den 22 Jan så bara drygt en vecka kvar som tur är. När fick du tid?

Hur har det gått för dig? Hoppas allt gick bra idag!
  • barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan, utredning och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast, och överallt där poddar finns. Vi finns på insta och fb också. Vi tycker att det är så viktigt att det börjas prata om barnlöshet, som är så vanligt - även bland unga par! Vi skulle bli hemskt glada om ni ville lyssna och rekommendera till andra. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram

• hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-22 21:00:12 följande:

Hur har det gått för dig? Hoppas allt gick bra idag!

Det gick bra idag! Vi fick se ett litet foster på 11,5 mm med tickande hjärta! Så nu ska jag börja glädjas även om jag vet att mycket kan gå fel ännu! Flyttade mig till 7+3 efter ivf:en, var 7+6 enl sista mensen!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017