• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-15 18:52:05 följande:

Tack! Jag mår fortfarande lite illa, men bättre, och det sa på förra ul att det är vanligt att må kasst, så...   Och, jag har äggplock på onsdag! Har bara ca 8 blåsor som växer så är nervös inför plocket, hoppas där är iaf några ägg inuti...men som du vet, det behövs ju inte så många för att det ska gå bra ändå...

Jag förstår din oro, måste vara tufft, speciellt efter att redan ha gått igenom en hel ivf-behandlingen, men det kommer att gå superbra. Håller tummar och tår här för dig! Jag känner många som knappt känt något alls under hela graviditeten, så har du tur är det kanske helt enkelt en drömgraviditet utan så mycket symptom.

Lycka till på ert vul, berätta gärna hur det gått senare!

8 blåsor låter bra! Jag var ju dönervös i början för att få för få blåsor, då läkarna sa det som att det bara var fart på tre. I slutänden blev det ju åtta blåsor och lika många ägg. Enligt IVF-podden är 8-10 ett bra antal så jag försökte tänka på det ist för de som får typ 20 ägg och så.

Jag har bokat om vul nu till den 26e januari. Längtar och bävar! I de andra graviditeterna har jag fått spottings i v 8 nån gång och mf en vecka senare. Går in i v 8 imorgon så det är spända tider. Min sambo säger dock att jag är anorlunda denna graviditet (argsint och svullna bröst) så hoppas att det stämmer! Har faktiskt mått lite illa till och från sen ett par dagar också, men ytterst svagt.

Håller tummarna för ert plock imorgon! Spännande!
  • Bebi1981

Hej på er!

Jag gjorde ett ostimulerat FET förra veckan och igår ( dag 26 i menscykeln) visade stickan gravid!!!!! Skönt men jätte skrämmande då jag haft 2 st missfall bakom mig runt dag 49 under dessa 2 år. Jag borde ju va superlycklig, men jag vågar inte tro att det ska gå bra.

Det va nästan exakt 1 år sen jag fick mitt sista missfall.

Hur går det för er andra? <3

• mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-16 08:31:04 följande:
    8 blåsor låter bra! Jag var ju dönervös i början för att få för få blåsor, då läkarna sa det som att det bara var fart på tre. I slutänden blev det ju åtta blåsor och lika många ägg. Enligt IVF-podden är 8-10 ett bra antal så jag försökte tänka på det ist för de som får typ 20 ägg och så.

Jag har bokat om vul nu till den 26e januari. Längtar och bävar! I de andra graviditeterna har jag fått spottings i v 8 nån gång och mf en vecka senare. Går in i v 8 imorgon så det är spända tider. Min sambo säger dock att jag är anorlunda denna graviditet (argsint och svullna bröst) så hoppas att det stämmer! Har faktiskt mått lite illa till och från sen ett par dagar också, men ytterst svagt.

Håller tummarna för ert plock imorgon! Spännande!
    Jag fick ut sju ägg under äggplocket idag, och det är jag ändå ganska nöjd med. Nu bävar jag för morgondagen när vi får veta hur de ser ut och om något/några har befruktats. Spännande och nervöst samtidigt.

Förstår att det känns oroligt, och att man letar och analyserar symptom osv, men det kommer att gå superbra för dig! <3
  • mileythebunny
    Bebi1981 skrev 2018-01-17 21:49:53 följande:

Hej på er!

Jag gjorde ett ostimulerat FET förra veckan och igår ( dag 26 i menscykeln) visade stickan gravid!!!!! Skönt men jätte skrämmande då jag haft 2 st missfall bakom mig runt dag 49 under dessa 2 år. Jag borde ju va superlycklig, men jag vågar inte tro att det ska gå bra.

Grattis, så härligt, håller tummarna att det går bra denna gången!
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-17 22:00:20 följande:

Jag fick ut sju ägg under äggplocket idag, och det är jag ändå ganska nöjd med. Nu bävar jag för morgondagen när vi får veta hur de ser ut och om något/några har befruktats. Spännande och nervöst samtidigt.

Förstår att det känns oroligt, och att man letar och analyserar symptom osv, men det kommer att gå superbra för dig! <3

Åh spännande dagar väntar dig nu. :) Håller alla tummar!
  • Skywalker
    Bebi1981 skrev 2018-01-17 21:49:53 följande:

Hej på er!

Åh vad jag känner igen mig. Plussade efter IVF i december och är nu i v 8+1. Men kan inte tro det. Har två missfall i början av v 9 så är i en nervös tid nu. Önskar jag hade mer symtom. Vul nästa fredag.

Stort grattis förresten! :)
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-18 10:34:22 följande:
    Åh spännande dagar väntar dig nu. :) Håller alla tummar!
    Åh, vi fick precis reda på att utav sju ägg så befruktades bara ett, vilket de sätter in imorgon om det överlever tills dess. Ett embryo är ju allt man behöver, och jag är jätteglad att där finns ett istället för noll, men om sex stycken ägg inte klarat sig (vet ju inte när/var det gått fel) så känns chanserna att detta lilla embryo ska klara sig inte så goda...och då har jag ingen marginal alls... Jag vet att jag tar ut saker i förskott nu, men just nu är jag så otroligt rädd att det inte blir någon insättning att jag håller på att gå i bitar.
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-18 17:31:55 följande:

Åh, vi fick precis reda på att utav sju ägg så befruktades bara ett, vilket de sätter in imorgon om det överlever tills dess. Ett embryo är ju allt man behöver, och jag är jätteglad att där finns ett istället för noll, men om sex stycken ägg inte klarat sig (vet ju inte när/var det gått fel) så känns chanserna att detta lilla embryo ska klara sig inte så goda...och då har jag ingen marginal alls... Jag vet att jag tar ut saker i förskott nu, men just nu är jag så otroligt rädd att det inte blir någon insättning att jag håller på att gå i bitar.

Ånej, jag förstår att det känns superjobbigt. Gjorde ni vanlig ivf eller med isci? Säger läkarna nåt om möjliga orsaker till att de inte blev befruktning? Hoppas hoppas på att det är ett starkt embryo ni har kvar! Åh vad jag hoppas för er! Du har varit ett sånt stöd i alla mina dumma nojor. Stor kram!
  • Percafluviatilis
    mileythebunny skrev 2018-01-18 17:31:55 följande:

Åh, håller tummarna för den sista lille! Hoppas, hoppas! Vi hade två normalt befruktade sist (av tre normala ägg). Vet lite hur det känns med marginalerna...
  • Percafluviatilis

Sprutat med gonal f 375 enheter i tre dagar nu och tycker mig känna lite "inför-ägglossnings-känsla" på ena sidan. Hoppas det växer åtminstone lika många som sist där inne... Hoppas så klart på mer än fem ägg så vi får sätta tillbaka en blastocyst istället för tvådagars (de har en gräns på minst fem ägg för att odla vidare alla embryon till dag fem) men är glad bara vi får något alls.

Svar på tråden IVF nov-dec 2017