• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-22 21:38:33 följande:

Det gick bra idag! Vi fick se ett litet foster på 11,5 mm med tickande hjärta! Så nu ska jag börja glädjas även om jag vet att mycket kan gå fel ännu! Flyttade mig till 7+3 efter ivf:en, var 7+6 enl sista mensen!

Åh så fint att höra! <3 Nu är det på riktigt. Får en tår i ögat här. Jag har vul på fredag och hoppas vi också får se ett hjärta även om det känns så himla overkligt. Börjar bli riktigt nervöst nu.
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-22 21:41:35 följande:

Åh så fint att höra! <3 Nu är det på riktigt. Får en tår i ögat här. Jag har vul på fredag och hoppas vi också får se ett hjärta även om det känns så himla overkligt. Börjar bli riktigt nervöst nu.

Ja nu är det de! Känns fortfarande så himla overkligt bara! Förstår dug, helgen har inte varit rolig alls men du ska se att det går fin fint!!
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-22 21:41:35 följande:
    Lycka till på ert vul imorgon! Det kommer att gå superbra, men för säkerhets skull så håller jag alla tummar och tår!
    Jag önskar er en superfin dag med bara goda nyheter! <3
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-25 21:57:36 följande:

Lycka till på ert vul imorgon! Det kommer att gå superbra, men för säkerhets skull så håller jag alla tummar och tår!

Jag önskar er en superfin dag med bara goda nyheter! <3

Tack! Tack och lov var det goda nyheter idag. Ett embryo på 17mm och ett pickande hjärta. Tårarna rann. Jag är fortfarande rädd men vågar äntligen räkna mig som gravid iaf.

Nu hoppas jag så för dig och alla andra i den här tråden!!
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-26 12:18:10 följande:
    Tack! Tack och lov var det goda nyheter idag. Ett embryo på 17mm och ett pickande hjärta. Tårarna rann. Jag är fortfarande rädd men vågar äntligen räkna mig som gravid iaf.

Åh, grattis! Så härligt! Förstår att det fortfarande känns nervöst när man har mf i bagaget, men övertala dig själv att njuta lite också för det är ju ändå fantastiskt! Åh, så glad jag blir för din skull och för alla som äntligen lyckas efter långt kämpande.

Hur långt gången räknas du vara?
  • hanna8911

Stort grattis!! Vilken vecka var du i?:)
  • Percafluviatilis

Grattis! :)
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-26 16:12:14 följande:

Åh, grattis! Så härligt! Förstår att det fortfarande känns nervöst när man har mf i bagaget, men övertala dig själv att njuta lite också för det är ju ändå fantastiskt! Åh, så glad jag blir för din skull och för alla som äntligen lyckas efter långt kämpande.

Hur långt gången räknas du vara?

Jag har räknat att jag är i vecka 8+2 enligt ivf:en och läkaren sa att det stämde. På bilden vi fick utskriven står det dock 8+3. Men tänker nog fortsätta räkna som jag gjort. :)

Hur mår du? När har du td? Jag minns att jag kände mig lugn i början av ruvardagarna och sen mer och mer osäker och hispig. Kram!
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-26 18:39:19 följande:

Stort grattis!! Vilken vecka var du i?:)

Tack! Jag är i 8+2 och du är väl 8 +1 om jag räknat rätt? :) Så fint!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017