• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-01-07 17:25:22 följande:

Så är det säkert men jag har inte orkat ta den fighten och har ett ganska nytt jobb där jag inte vill vara borta för länge/ofta eller säga varför jag är borta. Det blir enklast såhär helt enkelt och det är ju redan jobbigt läge som det är. Har hört flera som försökt stå på sig men landstinget är väldigt ovilliga. Orkar helt enkelt inte.

Jag förstår det, att ni inte orkar.
  • EndoS
    Karinnan skrev 2017-12-29 15:13:51 följande:
    Ja du. Verkar som att mensen är på g. Men detta va försök ett. Men avvaktar testdagens 1/1.

Hur går det för er?
    Hur gick det för er? Vad blev testresultatet?

Sitter här som på nålar och väntar på att kliniken ska ringa ang provsvar och sprutstart. Är riktigt nervös för att provet kommit bort i posten...!
  • GotToHaveFaith

Länge sen jag skrivit här i tråden. Jag skulle ha varit i v 10+2 igår men p.g.a små blödningar gjorde vi vul för att kolla upp det och fostret hade dött redan i v 7+4, alltså strax efter att vi fått se lilla hjärtat slå på tidigt ultra. Känns helt fel.. allt såg så bra ut men endå slutade hjärtat slå bara timmar/någon dag efter ultrat.. :'(

På något sätt hade jag det på känn och hade hunnit sörja lite så det kom inte som en chock för mig och jag kan se oss försöka på nytt i framtiden. Men visst är det otroligt ledsamt och det känns så tungt då processen är så mycket jobbigare än för "de flesta".

Tack för att ni orkade läsa, var tvungen att få skriva av mig.. <3 Önskar er all lycka!

• mileythebunny
    GotToHaveFaith skrev 2018-01-11 02:47:53 följande:

Länge sen jag skrivit här i tråden. Jag skulle ha varit i v 10+2 igår men p.g.a små blödningar gjorde vi vul för att kolla upp det och fostret hade dött redan i v 7+4, alltså strax efter att vi fått se lilla hjärtat slå på tidigt ultra. Känns helt fel.. allt såg så bra ut men endå slutade hjärtat slå bara timmar/någon dag efter ultrat.. :'(

På något sätt hade jag det på känn och hade hunnit sörja lite så det kom inte som en chock för mig och jag kan se oss försöka på nytt i framtiden. Men visst är det otroligt ledsamt och det känns så tungt då processen är så mycket jobbigare än för "de flesta".

Tack för att ni orkade läsa, var tvungen att få skriva av mig.. <3 Önskar er all lycka!

Åh, nej! Så otroligt ledsamt, jag lider verkligen med er! Vi går igenom alla dessa behandlingar, oro, biverkningar, skiftar mellan hopp och förtvivlan, och så äntligen får man plus, veckorna börjar gå och man börjar känna sig lite lugnare, och så plötsligt så rycks det ifrån oss igen. 
    Så skönt att du ger dig tid att sörja och samtidigt kan se hopp inför framtiden. Det krävs inre styrka att klara att resa sig igen och försöka på nytt, och du verkar vara jättestark. Kämpa vidare! Men ta först den tid ni behöver för att läka. Ta hand om varandra. Och lycka till om och när ni känner att det är dags igen! <3
  • GotToHaveFaith
    mileythebunny skrev 2018-01-11 11:43:40 följande:

Åh, nej! Så otroligt ledsamt, jag lider verkligen med er! Vi går igenom alla dessa behandlingar, oro, biverkningar, skiftar mellan hopp och förtvivlan, och så äntligen får man plus, veckorna börjar gå och man börjar känna sig lite lugnare, och så plötsligt så rycks det ifrån oss igen. 

Så skönt att du ger dig tid att sörja och samtidigt kan se hopp inför framtiden. Det krävs inre styrka att klara att resa sig igen och försöka på nytt, och du verkar vara jättestark. Kämpa vidare! Men ta först den tid ni behöver för att läka. Ta hand om varandra. Och lycka till om och när ni känner att det är dags igen! <3

Tack för de fina och stöttande orden! Nej det är verkligen ingen lätt resa, ovissheten, längtan, hoppet..
  • Percafluviatilis

Fy så tråkigt :( stor kram på dig! Det är ju mycket mer på spel när det blivit till via ivf. Så mycket mer energi som lagts ned. Stackare <3
  • Skywalker

Usch vad hemskt! Jag är verkligen så ledsen för er skull. Kram!
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-06 08:46:20 följande:
    Oj, hoppas det blir bättre. Jag kände inget av sprutorna förutom dagen efter jag fick höjd dos då jag plötsligt mådde jättedåligt. Men det kanske var nåt annat som råkade sammanfalla med det. När har du första ultraljudet för att titta till äggblåsorna? :)

Jag har vul 24 januari så det är 2,5 v kvar. Känns som en evighet. Mår dock lite illa nu så det känns bra haha! (Vid mina två missfall har jag varit i princip symtomfri så vill gärna känna nåt annorlunda nu.)
    Hej! Hoppas allt är bra med dig och att allt går framåt som det ska! Förstår att den 24e måste kännas som en evighet bort.

Jag fick min dos Gonal-f höjd igår (iof inte så mycket, från 250 till 300ie) men jag har mått lite kasst idag och tänkte på att du skrev att du mådde dåligt när du fick din dos höj. Så, kanske är det ett sammanträffande och något annat som spökar, eller så är det kanske så att man kan reagera på det. Who knows?

Ha det så bra och lycka till! Kram
  • Percafluviatilis

Fart klartecken att börja när mensen kommit nu! Fick en högre dos och längre innan första vul denna gång. 375 ie gonal f och vul efter sju sprutdagar. De verkar köra på tunga artilleriet denna gång... Hoppas vi får se några äggblåsor om en dryg vecka!

• Bebi1981
    Percafluviatilis skrev 2018-01-12 06:08:25 följande:

Fart klartecken att börja när mensen kommit nu! Fick en högre dos och längre innan första vul denna gång. 375 ie gonal f och vul efter sju sprutdagar. De verkar köra på tunga artilleriet denna gång... Hoppas vi får se några äggblåsor om en dryg vecka!

Åh va härligt, stort lycka till! Håller alla tummar å tår för er :0). Hoppas du får må bra under denna tuffa period med allt vad det innebär innan äggplocket <3

Fick göra en frysåterföring igår ( min 2:a insättning) , det va en rackare som inte klarade upptiningen, så nu har vi bara 2 kvar i frysen.
Svar på tråden IVF nov-dec 2017