• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-01 17:00:46 följande:

Haha ja man blir ju lite testtokig! Köpte hem clearblue med veckoindikator med så ska testa med den med i veckan! Har testdag på onsdag så gör nog ett till då så jag kan ringa kliniken sen! När var din testdag? Jag har bara molvärk, främst på kvällen, sen är jag dålig i magen...Annars känner jag inget!

Min officiella testdag var på nyårsafton. Jag tänkte ta ett cb med veckindikator idag men det jäkka testet funkade inte! Börjar känna mig nojig. Jag är v 5+0 idag och vill ha symtom! Men tror det fortfarande är lite tidigt så får försöka ta det lugnt... Hur mår du?

Jag har bokat in vul den 24/1. Har du fått tid för vul?
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-03 19:21:44 följande:

Min officiella testdag var på nyårsafton. Jag tänkte ta ett cb med veckindikator idag men det jäkka testet funkade inte! Börjar känna mig nojig. Jag är v 5+0 idag och vill ha symtom! Men tror det fortfarande är lite tidigt så får försöka ta det lugnt... Hur mår du?

Jag har bokat in vul den 24/1. Har du fått tid för vul?

Men nej! Varför inte? Tänkte testa med sånt imorgon ju! Ska ringa kliniken då och förhoppningvis få tid för vul. Är i v 5+1 idag så då är vi ju superlika! Känner precis samma som dig, känner inte mycket alls. Möjligtvis att jag ör lite hungrigare än vanligt men inget från magen nästan, lite Molvärk till och från bara! Vill med känna mer men som du säger är det kanske lite tidigt! Skönt att du fått en tid bokad! Borde ju få där omkring jag med då!!
  • Skywalker
    hanna8911 skrev 2018-01-03 21:35:47 följande:

Men nej! Varför inte? Tänkte testa med sånt imorgon ju! Ska ringa kliniken då och förhoppningvis få tid för vul. Är i v 5+1 idag så då är vi ju superlika! Känner precis samma som dig, känner inte mycket alls. Möjligtvis att jag ör lite hungrigare än vanligt men inget från magen nästan, lite Molvärk till och från bara! Vill med känna mer men som du säger är det kanske lite tidigt! Skönt att du fått en tid bokad! Borde ju få där omkring jag med då!!

Det var nåt fel på testet. Så surt! Tog ett nytt ny på morgonen och det visade 3+ så det är åtminstone som det ska hittills. Det är så påfrestande att vara orolig men bara att ta det en dag i taget...

Har du fått tid för vul nu?
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-02 18:56:18 följande:

Tack för att du berättar det! <3 De sa inget alls om det till mig, så skönt att höra att det ändå är så pass vanligt att du fick den infon. Nu känner jag mig lite lugnare, galet hur mycket som kan hinna gå genom huvudet och göra en nojig...

Kramar till dig och din lilla böna!

Ja, att gå igenom IVF liknar inget jag varit med om. Så mycket tankar, oro, hopp och förtvivlan. Nu har du börjat med sprutorna va? Hur känns det?

Kram!
  • hanna8911
    Skywalker skrev 2018-01-05 08:54:44 följande:

Det var nåt fel på testet. Så surt! Tog ett nytt ny på morgonen och det visade 3+ så det är åtminstone som det ska hittills. Det är så påfrestande att vara orolig men bara att ta det en dag i taget...

Har du fått tid för vul nu?

Vad härligt! Då går det pt rätt håll! Tänkte jag skulle ta ett nytt nästa vecka och hoppas det visar samma, 3+! Igår visade det 2-3 veckor vilket stämmer! Ska ringa på måndag och boka! Blir under v.4!
  • mileythebunny
    Skywalker skrev 2018-01-05 08:57:30 följande:
    Ja, att gå igenom IVF liknar inget jag varit med om. Så mycket tankar, oro, hopp och förtvivlan. Nu har du börjat med sprutorna va? Hur känns det?

Kram!
    Nej, precis, jag trodde inte att jag skulle tycka att det var så tufft, men nu förstår jag verkligen vad alla menar som har gått igenom det. Ni är så grymma alla!

Jag började med sprutor i onsdags och första sprutan var lite av en mardröm, men igår gick det mycket lättare och bättre. Jag tycker att jag känner av dosen mer än jag väntat mig, som en vattenballong under huden, men tror det är lite psykiskt också. Annars verkar det lugnt än så länge, lite småvärk i äggledarna och lite huvudvärk bara.

När var det du skulle på vul, är det nästa vecka? Lycka till, håller alla tummar och tår, men det kommer gå superbra!

Kram!
  • Skywalker
    mileythebunny skrev 2018-01-05 13:50:44 följande:

Nej, precis, jag trodde inte att jag skulle tycka att det var så tufft, men nu förstår jag verkligen vad alla menar som har gått igenom det. Ni är så grymma alla!

Jag började med sprutor i onsdags och första sprutan var lite av en mardröm, men igår gick det mycket lättare och bättre. Jag tycker att jag känner av dosen mer än jag väntat mig, som en vattenballong under huden, men tror det är lite psykiskt också. Annars verkar det lugnt än så länge, lite småvärk i äggledarna och lite huvudvärk bara.

När var det du skulle på vul, är det nästa vecka? Lycka till, håller alla tummar och tår, men det kommer gå superbra!

Kram!

Oj, hoppas det blir bättre. Jag kände inget av sprutorna förutom dagen efter jag fick höjd dos då jag plötsligt mådde jättedåligt. Men det kanske var nåt annat som råkade sammanfalla med det. När har du första ultraljudet för att titta till äggblåsorna? :)

Jag har vul 24 januari så det är 2,5 v kvar. Känns som en evighet. Mår dock lite illa nu så det känns bra haha! (Vid mina två missfall har jag varit i princip symtomfri så vill gärna känna nåt annorlunda nu.)
  • Percafluviatilis

Efter uppföljningssamtalet med vår läkare blev vi rådda att inte vänta på landstinget utan istället göra ett till försök nu (även för att då eventuellt kunna spara några embryon om vi får ut något extra). Detta pga mitt låga amh. Velat lite då det ju kostar men vi kom till slut fram till att vi vill känna att vi gjort allt vi kan. Tänk om reserven sjunker jättesnabbt och det inte går att få ut något i april-maj. Så kanske blir det sprutstart redan nästa helg igen... Hoppas det går bra för er andra!

• Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-01-06 16:31:42 följande:

Efter uppföljningssamtalet med vår läkare blev vi rådda att inte vänta på landstinget utan istället göra ett till försök nu (även för att då eventuellt kunna spara några embryon om vi får ut något extra). Detta pga mitt låga amh. Velat lite då det ju kostar men vi kom till slut fram till att vi vill känna att vi gjort allt vi kan. Tänk om reserven sjunker jättesnabbt och det inte går att få ut något i april-maj. Så kanske blir det sprutstart redan nästa helg igen... Hoppas det går bra för er andra!

Oj, det kan gå så fort alltså? 
    Låter oerhört tufft. Jag hade nog också tänkt att jag ville göra allt jag kunde, för att inte riskera att ångra mig sen.
    Hur länge har ni väntat?
    Spännande med start redan nästa helg!

Själv ruvar jag på dag 9 (om jag räknar rätt). Gjorde FET med en blastocyst den 29 december. Det är oroligt, men åtminstone inget blod än. 
  • Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-01-06 16:46:41 följande:

Oj, det kan gå så fort alltså? 

Låter oerhört tufft. Jag hade nog också tänkt att jag ville göra allt jag kunde, för att inte riskera att ångra mig sen.

Hur länge har ni väntat?

Spännande med start redan nästa helg!

Själv ruvar jag på dag 9 (om jag räknar rätt). Gjorde FET med en blastocyst den 29 december. Det är oroligt, men åtminstone inget blod än. 

Vi gjorde ett försök i november/december. Satte in ett tvådagars men det blev inget. Har en blastocyst i frysen som vi vill spara. Hade tänkt göra det försöket och sen vänta på landstinget. Remissen skickades i slutet på oktober och vi har tid i april. Nu ska vi då alltså göra en till ivf och hoppas på att få ett tillbaka och kanske ett till till frysen. På vår första ivf väntade vi inte alls eftersom den var privat. Kanske dröjde 2 mån från utredningsstart till ivf.

Låter lovande om du är på rd9 ju :) håller tummarna! Vad är ert "problem"? Alltså anledning till ivf?
Svar på tråden IVF nov-dec 2017