• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • kimflower

Hej!

Jag hittade denna tråd precis!

Jag är 19 år och gravid med mitt första barn i v9+2. Är beräknad 4/9. Har fått se lilla krabaten och fått se hjärtat slå så fint.

• beso
    hanna8911 skrev 2018-01-31 22:24:32 följande:

Jag var i v7+3 med! Då mätte min lilla 11,5 mm så det låter kanske rimligt med 7+0 då?:)

Min va ca 13mm i v 7+3. Skumt..kanske min e äldre än dom sa?
  • Challenge88

Jag måste bara få fråga. Ni som redan fått se/höra ultraljud/hjärtljud, är det standard hos er eller har ni bett om det? Om det är standard vilket landsting hör ni till? Vad jag har förstått det som är att jag inte kommer få varken höra eller se något förrän v 18-20. Känns jätte långt bort nu :(

• Orkide
    Challenge88 skrev 2018-02-01 14:15:18 följande:

Jag måste bara få fråga. Ni som redan fått se/höra ultraljud/hjärtljud, är det standard hos er eller har ni bett om det? Om det är standard vilket landsting hör ni till? Vad jag har förstått det som är att jag inte kommer få varken höra eller se något förrän v 18-20. Känns jätte långt bort nu :(

Bor i Stockholm och gjort UL privat. Betalar 350kr.
  • Smka
    Challenge88 skrev 2018-02-01 14:15:18 följande:

Här får man också bara göra ultraljud så sent. Med första barnet var det först då jag fick se att det låg något i magen. Den här gången har jag faktiskt bokat privat ultraljud om några veckor. Det finns inte heller här egentligen men vi får ta oss en liten utflykt till större stad =)
  • Mimipig
    Isathe skrev 2018-02-01 08:05:56 följande:

Ja, den växer ju några millimeter varje dag, så de stämmer säkert. Utifrån vul är jag idag i 10+0, å enligt hur bm räknar och utifrån sista mens är jag 10+3 idag. Bm kommer fortsätta räkna så fram tills rul, så ska bli spännande å se vad dom säger då.

Jag glömde fråga hur lång bönan var igår, men den var ?jätteliten? enligt bm och hon mätte den till 6+0, en hel v yngre än mina beräkningar (och min bm:s beräkning). Är inte det en lite väl stor diff? Så den växen en mm per dygn?
  • Sabinac

Likt mina två tidigare graviditeter är jag helt nedslagen av illamående och trötthet. Tänker att det är positivt då bebisen förmodligen mår som den ska men det är hemskt jobbigt att behöva må så illa hela dagarna med två barn hemma på dagarna.

Jag äter lergigan och fick råd om ingefärskapsalar som jag provar på sedan igår. Försöker äta då och då för att hela tiden ha något i magen också.

Har ni fler förslag till att minska illamåendet???!

• Mimipig

Uppdatering: Nu ringde sköterskan. Läkaren har tittat på bilderna och han anser inte att någonting ser onormalt ut. Det kan vara en liten blödning i/utanför (glömde be dem speca exakt var den är) livmodern som inte kommit ut, men det ska inte vara onormalt. Det finns ett levande foster och det är huvudsaken. Om två veckor får vi se hur det har utvecklats. Jag känner mig väl lite lugnare, men inte 100.

• Solymar
    Mimipig skrev 2018-02-01 14:52:28 följande:

Uppdatering: Nu ringde sköterskan. Läkaren har tittat på bilderna och han anser inte att någonting ser onormalt ut. Det kan vara en liten blödning i/utanför (glömde be dem speca exakt var den är) livmodern som inte kommit ut, men det ska inte vara onormalt. Det finns ett levande foster och det är huvudsaken. Om två veckor får vi se hur det har utvecklats. Jag känner mig väl lite lugnare, men inte 100.

Hej, kan det vara ett hematom i livmodern? De kanske sa det, ska tydligen gå att likna med ett inre blåmärke efter en blödning.
Svar på tråden BF September 2018