• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • hanna8911
    beso skrev 2018-02-01 10:44:30 följande:

Min va ca 13mm i v 7+3. Skumt..kanske min e äldre än dom sa?

Kan säkert skilja lite men jag såg hur han drog och mätte och ju större fostret mätte ju mer ökade veckorna så det låg i ul apparaten liksom! Men kan säkert diffa kite!
  • josgos
    Cheerful skrev 2018-02-01 09:27:42 följande:

Danska sundhedsstyrelsens skriver att är mamman under 30, och man ser hjärtat slå i vecka 8 sjunker missfallsrisken ner till 2% :)

Åh tack, ja det låter bekant! Det var det jag läste:)
  • beso
    kimflower skrev 2018-02-01 10:16:38 följande:

Hej!

Jag hittade denna tråd precis!

Jag är 19 år och gravid med mitt första barn i v9+2. Är beräknad 4/9. Har fått se lilla krabaten och fått se hjärtat slå så fint.

Hej och stort Grattis! :) Hur mår Du då? Själv e ja v 9+4 och mår urk. Illamående o så trööööött!
  • Wind Up Toy
    Challenge88 skrev 2018-02-01 14:15:18 följande:

Jag måste bara få fråga. Ni som redan fått se/höra ultraljud/hjärtljud, är det standard hos er eller har ni bett om det? Om det är standard vilket landsting hör ni till? Vad jag har förstått det som är att jag inte kommer få varken höra eller se något förrän v 18-20. Känns jätte långt bort nu :(

Tillhör örebro region och här erbjuds kub mellan v12-14 och rul efter v. 18 tror jag.

Jag fick ett tidigt vul eftersom jag jag har både mf och utomkveds från i somras för att kolla upp så graviditeten sitter där den ska.

Tycker de brukar erbjuda ganska fort här på kvinnokliniken att få komma på koll om en är orolig.

Vad roligt att fler fått tjuvkika och fler som delar med sig
  • Mimipig
    Solymar skrev 2018-02-01 16:07:17 följande:

Hej, kan det vara ett hematom i livmodern? De kanske sa det, ska tydligen gå att likna med ett inre blåmärke efter en blödning.

De sa inte mycket alls. Sköterskorna hade aldrig sett nåt liknande förut och läkaren pratade inte med mig personligen utan lät hälsa via sköterskan att det var lugnt. Typ. Så jag känner inte direkt att detta känns kristallklart, men jag fokuserar på att fostret har hjärtslag. Vad vätskan utanför är för något vet jag alltså inte mer om idag än igår. Jag vågar inte googla heller... Men jag funderar ju lite på varifrån blodet kan komma. Jag har tex inte blött något, inte ens en droppe. Vissa blöder ju av och till - kanske detta är sånt blod som fastnat. Men återigen - vart kommer det ifrån?
  • Annkarask

Hej, Jag har precis betar av ett gäng förfrågningar till den hemliga fb gruppen. Tänkte stänga gryppen för nya medlemmar från idag. Ska bara kolla en sista gång i tråden om det är någon mer som vill vara med. Det är en helt hemlig grupp så går INTE att söka fram på fb. Ni hittar inte gruppen på något att mer än att jag bjuder in er. Era vänner kommer inte INTE att se den på fb.

Om ni vill vara med skicka under dagen er mailadress som ni har kopplat till er fb i ett privat meddelande till mig. Detta gör ni genom att klicka på mitt användarnamn här. (fungerar ej via appen utan enbart via familjeliv.se)

• kimflower
    beso skrev 2018-02-01 18:51:50 följande:

Hej och stort Grattis! :) Hur mår Du då? Själv e ja v 9+4 och mår urk. Illamående o så trööööött!

Stort grattis till dig med! :)

Jag har mått väldigt väldigt dåligt men tycker att det börjar avta men är dock alltid trött och utmattad. Att komma hem efter skolan är som att ha tränat maraton hela dagen haha.
  • beso
    kimflower skrev 2018-02-02 06:28:29 följande:

Stort grattis till dig med! :)

Jag har mått väldigt väldigt dåligt men tycker att det börjar avta men är dock alltid trött och utmattad. Att komma hem efter skolan är som att ha tränat maraton hela dagen haha.

Ja jag vet det är så jobbigt! Hoppas det går över snart! I tidigare graviditeter har jag börjat må bättre i v 15 med illamåendet iaf. Kanske kommer även tröttheten släppa runt den tiden. Kanske har man redan järnbrist o lågt blodtryck? Har du kollat det än? Jag ska be o få kolla den 5e när jag ska på ul o inskrivning.
  • Babyverkstaden2017
    Orkide skrev 2018-02-01 14:35:22 följande:
    Bor i Stockholm och gjort UL privat. Betalar 350kr.
    Får jag fråga var du gick? Behöver tips! Vilken vecka kan man som tidigast gå? 
  • beso
    Babyverkstaden2017 skrev 2018-02-02 12:56:03 följande:

Får jag fråga var du gick? Behöver tips! Vilken vecka kan man som tidigast gå? 

Jag gjorde ul på mamma Mia. Dom råkade boka mig för tidigt. Egentligen är det från v8 där då dom inte gör vaginalt på Söder iaf. Annars har jag gjort vul på globen gyn och oktavia kliniken på Rosenlund. Graviditet kan ses tidigt men ett foster kanske inte ses förarens i v 6-8
Svar på tråden BF September 2018