BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hur klär ni er för att dölja magen?
Jag är gravid med tredje barnet.. fortfarande mammaledig med minsta och mått väldigt illa även denna gång så jag har mest gått hemma och skrotat. Nu mår jag bättre och längtar tillbaka till de sociala livet jag och barnen brukar ha varje vecka men vänner.
Har kub den 9/3 och vill allra helst dölja graviditeten tills efter de, inte många dagar kvar så det är ju inte alls omöjligt att klara. Helst skulle jag vänta ännu längre med att berätta men den 17/3 fyller vår dotter 4 år och då kommer ju all familj och vänner. Som de känns nu är det supersvårt att dölja magen som den senaste veckan exploderat i storlek. Från bara uppsvälld mage till en babykula. Så har ni några bra klädtips vore jag glad !!
Hur klär ni er för att dölja magen?
Jag är gravid med tredje barnet.. fortfarande mammaledig med minsta och mått väldigt illa även denna gång så jag har mest gått hemma och skrotat. Nu mår jag bättre och längtar tillbaka till de sociala livet jag och barnen brukar ha varje vecka men vänner.
Har kub den 9/3 och vill allra helst dölja graviditeten tills efter de, inte många dagar kvar så det är ju inte alls omöjligt att klara. Helst skulle jag vänta ännu längre med att berätta men den 17/3 fyller vår dotter 4 år och då kommer ju all familj och vänner. Som de känns nu är det supersvårt att dölja magen som den senaste veckan exploderat i storlek. Från bara uppsvälld mage till en babykula. Så har ni några bra klädtips vore jag glad !!
Hej, tänkte hoppa in här (hoppas det är ok).
Vi väntar vårt första barn, känns helt sjukt och overkligt!
Är beräknad 20/9. Hade första ul igår, kändes som en liten flicka :)
Hur gör ni för att få bort illamående? Mår i princip illa hela tiden!
Har ju mått väldigt bra o stressat ner sen jag flyttade hit o fått ett jobb jag trivs med så jag ska bara njuta nu! En annan kollega e dessutom pappaledig nu under sommarn som kommer o en annan har sagt upp sig så de e inte bara jag som ställer till det! haha
Tack och lov har jag arbetskläder som döljer allt vad former heter. I det privata lyckas jag nog inte särskilt bra. Däremot vet våra familjer och närmaste vänner och skulle någon annan misstänka så får det väl vara så. Har haft missfall förut och talar öppet om det, inget jag skäms för.
Det mest kritiska är ombytessituationen på jobbet. Brukar dock komma lite tidigare så oftast inte så många där då. På torsdag går jag in i v 13, chefen vet ju redan så tänker samtidigt inte att det är så farligt om någon får syn på magen nu heller.
Åksjukearmand från apoteket, äta ofta och lite så det alltid finns något i magen, fått lergigan utskrivet, ätit ingefärskapslar från hälsokost, vila i den mån som går.
Mig har det alltid hjälpt tillfälligt att duscha/bada länge.
Hoppas du hittar något som lindrar ditt illamående och att det går över snart! Lycka till, otroligt härligt att få uppleva allra första ultraljudet!
Tack för tips :) Min barnmorska rekommenderade postafen, men jag blir så trött av dem. Ska testa åksjukearmband.
Imorgon går jag in i vecka 11 (10+0) och har inskrivning hos mvc. Känns som en milstolpe.