• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Mimi93
    Nostalgity skrev 2018-02-27 22:29:34 följande:

Blev också jättetrött av postafen. Fick lergigian comp, dom är guld värda! Fick helt ny energi och illamåendet blev hanterbart.

Får kolla upp det, tack för tips :)
  • Hellan

Dagens kub ul blev inte riktigt som det var tänkt. Fick se en liten levande, mycket rörlig filur, med pickande hjärta. Dock för ung för att kunna mätas till kub. Så på tisdag gör vi ett nytt försök med mätningen. Bm såg dock allt hon skulle kunna se så den var "normalt utvecklad" i alla fall. Men nu får jag gå och nioja mig lite till, men vet att den lever och sitter på rätt ställe i alla fall.

• Otit
    Hellan skrev 2018-02-28 17:39:01 följande:

Dagens kub ul blev inte riktigt som det var tänkt. Fick se en liten levande, mycket rörlig filur, med pickande hjärta. Dock för ung för att kunna mätas till kub. Så på tisdag gör vi ett nytt försök med mätningen. Bm såg dock allt hon skulle kunna se så den var "normalt utvecklad" i alla fall. Men nu får jag gå och nioja mig lite till, men vet att den lever och sitter på rätt ställe i alla fall.

Vad skönt att filuren såg ut att må bra! Men vilken vecka trodde du att du var i och vilken vecka blev du flyttad till?
  • Hellan
    Otit skrev 2018-02-28 18:25:25 följande:

Vad skönt att filuren såg ut att må bra! Men vilken vecka trodde du att du var i och vilken vecka blev du flyttad till?

Enligt min uträkning som räknas från ÄL (enligt tempen) är jag 11+3 och bm pratade om att jag skulle var 12 v fullgångna (enligt sista mens) vilket jag även fattade som att dataprogramet ville att måtten skulle stämma med för att kunna beräkna, och hon sa även att fostret var en v för litet för att kunna mätas till kub men huvud och kropps måtten stämde med varandra bara att den var yngre än sista mens å ja hade ju ÄL på cd 19 så det låter ju som att det kan stämma överens. Någon datering gjorde de inte sa hon, men indirekt när hon kollade på snurran för att kolla så att blodprovet var från rätt vecka så nämnde hon bf i mitten av sep och min uträkning säger bf 15/9 så då kanske 11+3 stämmer någe så när.
  • Johannana

Har läst så himla många tråkiga historier kring KUB och var därför idag riktigt nervös när det var min tur. Så därför vill jag dela med mig av min positiva dag! Mitt lilla pyre såg helt perfekt ut på ultraljudet och sprattlade runt som en riktig vilde. Det var verkligen så himla häftigt att se! Väl vid provsvaren blev vi meddelade att vi fått bästa möjliga resultat, 1 på 20 000. Snacka om glädjetårar i bilen när spänningarna släppte :) Hoppas att fler läser detta och att det kan hjälpa till att lugna nervositeten <3

• Hellan
    Johannana skrev 2018-02-28 20:35:09 följande:

Har läst så himla många tråkiga historier kring KUB och var därför idag riktigt nervös när det var min tur. Så därför vill jag dela med mig av min positiva dag! Mitt lilla pyre såg helt perfekt ut på ultraljudet och sprattlade runt som en riktig vilde. Det var verkligen så himla häftigt att se! Väl vid provsvaren blev vi meddelade att vi fått bästa möjliga resultat, 1 på 20 000. Snacka om glädjetårar i bilen när spänningarna släppte :) Hoppas att fler läser detta och att det kan hjälpa till att lugna nervositeten <3

Härligt att höra. Själv får vi göra om på tisdag då vår filur var yngre än väntat och inte kunde mätas. Hur långt gången är du? Jag tror 11+3 på min.

Grattis till de fina resultatet!
  • Hellan
    Evianna skrev 2018-02-28 21:44:02 följande:

Denna lilla filur fick jag se idag. Grät av lycka när den sprattlade omkring!

Härligt! Jag fick oxå se en lite levande filur idag, dock för ung för att göra kub mätningen.
  • Johannana
    Hellan skrev 2018-02-28 22:19:13 följande:

Härligt att höra. Själv får vi göra om på tisdag då vår filur var yngre än väntat och inte kunde mätas. Hur långt gången är du? Jag tror 11+3 på min.

Grattis till de fina resultatet!

Skönt ändå att ni inte behöver vänta så länge :) Jag trodde att jag var 12+1 men BM mätte 12+5 :)

Hoppas du får samma fina resultat på tisdag!
  • Sabinac
    Johannana skrev 2018-02-28 20:35:09 följande:

Vad bra att du skriver om en bra upplevelse! Som du skriver är det ju så ofta man bara får läsa om negativa upplevelser och därför blir många fler oroliga och tror det är vanligare än vad det egentligen är.

Stort grattis till den lilla i magen och lycka till!
Svar på tråden BF September 2018