BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Befinner mig i precis samma situation, är så jobbigt när det inte finns något rätt eller fel på hur man ska göra. Ska skriva på papper för min anställning nästa vecka, en del tycker att man ska berätta innan man skriver på, andra tycker att man ska berätta någon vecka efter påskrivning och andra att man ska vänta så länge som möjligt. Jag kommer inte ha provanställning dock vilket är en lättnad, det får ju dock en att vilja skriva på innan man berättar... men som sagt, man blir ju knappast klokare när man frågar om råd när man får olika från alla.. Jag kommer berätta någon vecka efter att jag börjat. Är i vecka 10 och har inte ens berättat för min omgivning än så jag hoppas att de förstår
att jag inte ville berätta om det så tidigt.

Nån som vet om missfallsrisken sjunker i vecka 12 (11+0) eller om det är vecka 13 (12+0)?
Nån som vet om missfallsrisken sjunker i vecka 12 (11+0) eller om det är vecka 13 (12+0)?
Har inskrivning i morgon. Jag och killen låg och lyssnade i en doppler i går kväll och hörde hjärtljud, så otroligt lugnande att få första bevis att något lever där inne sen är första ul ljudet på fredag.
Happy happy!!
Välkommen! Jag hoppade in för några dagar sen!
Ja jag har ju tur som hann bli fastanställd innan jag blev gravid så de kan ju inte direkt kicka mig. Och dessutom är jag på ett stort företag så jag trodde aldrig de skulle de, men man är ju ändå orolig för hur reaktionen ska bli. Chefen o en kollega som ska sluta nästa v vet om det annars ska jag vänta lite med att berätta för resten av kollegorna.Jobbar med bara män så det ska bli lite nervöst o säga det!
Men jag tror på ärlighet i detta fall!
Vecka 13 (12+0). Men det värsta är ju att bebisen kan ha dött i magen utan att man vet om det, s.k. missed abortion. Det är jag mest rädd över nu innan andra ultraljudet.
Där vi bor, södermanlands län, är det nytt från Januari i år att dom erbjuder ALLA ett ul i vecka 12, fosterdiagnostik. Så den 8e mars kommer vi få se den lilla igen. Såg den senast i vecka 8. Så ni väntar vi spänt med att se om den fortf lever. Men det finns inget som säger att den inte ska göra det.... Alla symptom är fortf kvar med dunder o brak.
Vecka 13 (12+0). Men det värsta är ju att bebisen kan ha dött i magen utan att man vet om det, s.k. missed abortion. Det är jag mest rädd över nu innan andra ultraljudet.