• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Tildurrr
    FrkMalin skrev 2018-02-24 11:27:15 följande:

Befinner mig i precis samma situation, är så jobbigt när det inte finns något rätt eller fel på hur man ska göra. Ska skriva på papper för min anställning nästa vecka, en del tycker att man ska berätta innan man skriver på, andra tycker att man ska berätta någon vecka efter påskrivning och andra att man ska vänta så länge som möjligt. Jag kommer inte ha provanställning dock vilket är en lättnad, det får ju dock en att vilja skriva på innan man berättar... men som sagt, man blir ju knappast klokare när man frågar om råd när man får olika från alla.. Jag kommer berätta någon vecka efter att jag börjat. Är i vecka 10 och har inte ens berättat för min omgivning än så jag hoppas att de förstår

att jag inte ville berätta om det så tidigt.

Jag kommer antagligen att skriva på en fastanställning snart men tänker att innan ul kan jag ju inte ärligt ens veta om det är en bebis där så jag får avvakta lite, är också i v 10 nu
  • Xcalibur666
    Satelliten skrev 2018-02-23 22:56:26 följande:
    Hittade tråden nu och Hoppar rakt in i diskussionen : )

Jag tror också på att inte skjuta för länge på det, du vill ju ses som en pålitlig och trovärdig person. Det kommer ändå synas innan provanställningen går ut och det är för nära inpå.
    Välkommen! Jag hoppade in för några dagar sen! Glad

Ja jag har ju tur som hann bli fastanställd innan jag blev gravid så de kan ju inte direkt kicka mig. Och dessutom är jag på ett stort företag så jag trodde aldrig de skulle de, men man är ju ändå orolig för hur reaktionen ska bli. Chefen o en kollega som ska sluta nästa v vet om det annars ska jag vänta lite med att berätta för resten av kollegorna.Jobbar med bara män så det ska bli lite nervöst o säga det!Förvånad
    Men jag tror på ärlighet i detta fall!
  • Nostalgity

Nån som vet om missfallsrisken sjunker i vecka 12 (11+0) eller om det är vecka 13 (12+0)?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Johannana
    Nostalgity skrev 2018-02-25 00:06:30 följande:

Nån som vet om missfallsrisken sjunker i vecka 12 (11+0) eller om det är vecka 13 (12+0)?

Enligt min app är det i vecka 13 (12+0).
  • Mawie

Har inskrivning i morgon. Jag och killen låg och lyssnade i en doppler i går kväll och hörde hjärtljud, så otroligt lugnande att få första bevis att något lever där inne sen är första ul ljudet på fredag.

Happy happy!!

Bf 11 sep
  • Satelliten
    Xcalibur666 skrev 2018-02-24 14:41:54 följande:

Välkommen! Jag hoppade in för några dagar sen!

Ja jag har ju tur som hann bli fastanställd innan jag blev gravid så de kan ju inte direkt kicka mig. Och dessutom är jag på ett stort företag så jag trodde aldrig de skulle de, men man är ju ändå orolig för hur reaktionen ska bli. Chefen o en kollega som ska sluta nästa v vet om det annars ska jag vänta lite med att berätta för resten av kollegorna.Jobbar med bara män så det ska bli lite nervöst o säga det!

Men jag tror på ärlighet i detta fall!

Vad skönt att du är fast anställd, då kan de faktiskt inte göra något, diskriminering av föräldralediga är faktiskt olagligt. Kan vara skönt att vara med i facket annars skulle man ju aldrig orka driva det mot dem iofs. Stort företag låter bra, då har de nog bra rutiner.

Jo det är nervöst att säga det, men det är ju ditt liv liksom.. tror inte egentligen att så många tycker att man inte ska skaffa barn för att jobba istället. Jobbet kommer ju inte komma o hälsa på dig på ålderdomshemmet precis!
  • 998877
    Nostalgity skrev 2018-02-25 00:06:30 följande:

Vecka 13 (12+0). Men det värsta är ju att bebisen kan ha dött i magen utan att man vet om det, s.k. missed abortion. Det är jag mest rädd över nu innan andra ultraljudet.
  • Nostalgity
    998877 skrev 2018-02-25 17:03:19 följande:

Vecka 13 (12+0). Men det värsta är ju att bebisen kan ha dött i magen utan att man vet om det, s.k. missed abortion. Det är jag mest rädd över nu innan andra ultraljudet.

Där vi bor, södermanlands län, är det nytt från Januari i år att dom erbjuder ALLA ett ul i vecka 12, fosterdiagnostik. Så den 8e mars kommer vi få se den lilla igen. Såg den senast i vecka 8. Så ni väntar vi spänt med att se om den fortf lever. Men det finns inget som säger att den inte ska göra det.... Alla symptom är fortf kvar med dunder o brak.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • 998877
    Nostalgity skrev 2018-02-25 17:16:09 följande:

Där vi bor, södermanlands län, är det nytt från Januari i år att dom erbjuder ALLA ett ul i vecka 12, fosterdiagnostik. Så den 8e mars kommer vi få se den lilla igen. Såg den senast i vecka 8. Så ni väntar vi spänt med att se om den fortf lever. Men det finns inget som säger att den inte ska göra det.... Alla symptom är fortf kvar med dunder o brak.

Ska också på ultraljud snart igen, är i vecka 13 nu. Var på ett i vecka 8+4 då allt såg bra ut men hör talas om så många missed abortion och att de haft symptom ändå. Min mage växer så det knakar men kan inte riktigt släppa oron ändå.
  • Smka
    998877 skrev 2018-02-25 17:03:19 följande:

Fast jag har hört (alltså vet inte säkert) att MA:n är medräknade där. Oftast börjar man ju blöda eller något litegrann iaf tillslut eller får ont i magen även om det är många veckor efter att fostret dött. Det är därför missfall risken också sjunker om man sett ett normalstort levande foster i v 9.
Svar på tråden BF September 2018