• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • 998877
    Smka skrev 2018-02-25 17:51:33 följande:

Fast jag har hört (alltså vet inte säkert) att MA:n är medräknade där. Oftast börjar man ju blöda eller något litegrann iaf tillslut eller får ont i magen även om det är många veckor efter att fostret dött. Det är därför missfall risken också sjunker om man sett ett normalstort levande foster i v 9.

Ja förhoppningsvis hade det visat sig redan om det varit ett MA. Nu vill man andas ut lite för man kommit in i vecka 13 ju.
  • Otit
    Smka skrev 2018-02-25 17:51:33 följande:

Fast jag har hört (alltså vet inte säkert) att MA:n är medräknade där. Oftast börjar man ju blöda eller något litegrann iaf tillslut eller får ont i magen även om det är många veckor efter att fostret dött. Det är därför missfall risken också sjunker om man sett ett normalstort levande foster i v 9.

Känns bra att veta. Har hela tiden hört att MA är ovanligt. Men tycker man hör om det hela tiden. Jag känner mig så sjukt ogravid. Mår inte ens illa på morgonen längre. Är bara i vecka 9+6. Illamåendet med dottern gick över typ i vecka 12. Ingenting har varit detsamma som min tidigare graviditet. Därför jag oroar mig. Ville göra ett tidigt ultraljud den här gången också, men sambon ville verkligen inte. Känns För jävligt om man får veta att man har gått runt i flera veckor och fostret varit dött.
  • Sabinac
    Otit skrev 2018-02-25 19:42:38 följande:

Känns bra att veta. Har hela tiden hört att MA är ovanligt. Men tycker man hör om det hela tiden. Jag känner mig så sjukt ogravid. Mår inte ens illa på morgonen längre. Är bara i vecka 9+6. Illamåendet med dottern gick över typ i vecka 12. Ingenting har varit detsamma som min tidigare graviditet. Därför jag oroar mig. Ville göra ett tidigt ultraljud den här gången också, men sambon ville verkligen inte. Känns För jävligt om man får veta att man har gått runt i flera veckor och fostret varit dött.

Varför ville inte din sambo göra ett tidigt ultraljud?

Jag tror MA ändå är ganska ovanligt.. bara det att flera delar med sig av det jämfört med om alla skulle skriva om sin graviditet som fullföljts utan problem. Lycka till!
  • Otit
    Sabinac skrev 2018-02-25 20:26:15 följande:

Jag tror MA ändå är ganska ovanligt.. bara det att flera delar med sig av det jämfört med om alla skulle skriva om sin graviditet som fullföljts utan problem. Lycka till!

Vet inte. Han ville inte göra det med dottern heller. Han tycker inte man ska störa bebisen i onödan typ.
  • Otit
    Sabinac skrev 2018-02-25 20:26:15 följande:

Tack detsamma förresten :))
  • Sabinac
    Otit skrev 2018-02-25 20:45:22 följande:

Vet inte. Han ville inte göra det med dottern heller. Han tycker inte man ska störa bebisen i onödan typ.

Okej. Jag förstår. När man väntar på just en ultraljudstid tycker jag tiden går så sakta men sen plötsligt är man ju där ändå.
  • Snufflan

v.12 (11+1)

Känner mig ogravid.. det enda jag känner är ryggont och "mensvärk". Inget illamående eller andra tecken. En vecka kvar till kub-ultraljud... Är så rädd att det inte finns något där inne. :(

• Otit
    Snufflan skrev 2018-02-26 10:25:08 följande:

v.12 (11+1)

Känner mig ogravid.. det enda jag känner är ryggont och "mensvärk". Inget illamående eller andra tecken. En vecka kvar till kub-ultraljud... Är så rädd att det inte finns något där inne. :(

Förstår dig!!! Håller tummarna för dig.
  • emhu
    Snufflan skrev 2018-02-26 10:25:08 följande:

v.12 (11+1)

Förstår precis! Mina symtom håller också på att avta en del...brösten är inte lika ömma längre och illamåendet är inte lika påtagligt längre heller. Har inte haft rygg- eller magvärk på säkert en vecka. Men jag är glad så länge jag inte blöder. KUB-ul den 6/3 och är helt livrädd över att inte få se ett levande foster där inne...suck! Denna oro kan käka upp en inifrån...Men vi får försöka tänka positivt!
  • EKTT17

Håller tummarna för er alla.

Blev ett missfall här, men vi bröt ihop och kommer igen!

Kram på er alla!!

Svar på tråden BF September 2018