• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Sabinac

Vi har inte tagit reda på kön någon utav de tidigare två graviditeterna och kommer inte göra det denna gång heller. Men jag förstår alla som tar reda på kön, oavsett när man får veta vad det är så blir det ju en överraskning.

• Hellan
    Mimi93 skrev 2018-03-10 08:07:38 följande:

Är det någon mer än mig som har fruktansvärd huvudvärk?

Haft det i tre dagar nu, kan inte göra plötsliga rörelser och alvedon hjälper inte alls. Någon som vet vad det kan bero på?

Får ringa min bm på måndag om det inte går över

Så har jag oxå haft det, men efter några hemska huvudvärksdagar bröt en förkylning ut och huvudvärken lättade.
  • Hellan
    Nostalgity skrev 2018-03-10 08:32:05 följande:

Då går vi in i vecka 14 idag, fasiken vad veckorna går fort nu för tiden! 38 dagar kvar till RUL <3 förhoppningsvis får vi då veta könet på mini =)

Hur tänker ni andra ang att ta reda på könet?

Ni som också har barn sen innan... Hur gjorde ni då vs nu?

Vi har inte tagit reda på könet vid våra tidigare graviditeter, sambon såg dock på bägge rul att det var pojkar, 100% säker på första, andra dock mer osäker. Vi kommer inte att ta reda på det denna gång heller tror jag, just för att jag tycker att det är halva grejen att inte veta förrän den är ute. Dock ser jag mer och mer det praktiska i att veta (har sett en så fin rosa barnvagn), men är på tok för rädd att det skall komma ut fel sort, det tror jag inte att mitt psyke skulle fixa ( vet ett fler tal som väntat en sort och vid förlossningen kom en annan sort ut).

Så jag är mer impad av de som vågar ta reda på könet med tanke på att det ändå inte är 100% säkert
  • Nostalgity
    Hellan skrev 2018-03-10 11:54:16 följande:

Vi har inte tagit reda på könet vid våra tidigare graviditeter, sambon såg dock på bägge rul att det var pojkar, 100% säker på första, andra dock mer osäker. Vi kommer inte att ta reda på det denna gång heller tror jag, just för att jag tycker att det är halva grejen att inte veta förrän den är ute. Dock ser jag mer och mer det praktiska i att veta (har sett en så fin rosa barnvagn), men är på tok för rädd att det skall komma ut fel sort, det tror jag inte att mitt psyke skulle fixa ( vet ett fler tal som väntat en sort och vid förlossningen kom en annan sort ut).

Så jag är mer impad av de som vågar ta reda på könet med tanke på att det ändå inte är 100% säkert

I vårat fall har vi haft såpass säkert att vi såg 3 streck på dottern och en jättestor pung på sonen... Så vi har kunnat lita på det till 100%.... Som har verkligen velat visa sina kön till mig haha
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Tokmamma
    Nostalgity skrev 2018-03-10 08:32:05 följande:

Då går vi in i vecka 14 idag, fasiken vad veckorna går fort nu för tiden! 38 dagar kvar till RUL <3 förhoppningsvis får vi då veta könet på mini =)

Hur tänker ni andra ang att ta reda på könet?

Ni som också har barn sen innan... Hur gjorde ni då vs nu?

Vi ska ta reda på kön. Det har vi gjort med båda barnen innan. Med dottern kunde dom säga till 80% att det var en tjej och med sonen var dom helt säkra.

Jag behöver få så mycket info jag bara kan få under grav. Så jag kan knyta an till barnet. Jag mår så jäkla illa länge och avskyr att vara gravid. Tur att man glömmer annars hade jag inte väntat mitt 3dje barn.

Nu är det bara 4 dagar till kub.
  • Otit
    Hellan skrev 2018-03-10 11:54:16 följande:

Fast min barnmorska sa att om dom inte är 100 % säkra så säger dom ingenting. Men hon sa att det finns mindre duktiga barnmorskor och läkare som jobbar privat som kanske chansar. Men på sjukhuset chansar ingen.
  • Tokmamma

Haft det i tre dagar nu, kan inte göra plötsliga rörelser och alvedon hjälper inte alls. Någon som vet vad det kan bero på?

Jag har det och för min del är det grav hormoner och brist på koffein. Jag dricker normalt 3 koppar kaffe, 2 nocco och cola per dag och nu inget pga illamående.
  • Johannana

Jag hade också det för ett par veckor sedan, satt i tre dagar. Kunde bara ligga i ett mörkt kallt rum helt stilla, kändes som huvudet skulle sprängas.

Fick ta prover hos BM men alla värden var bra. Hon rekommenderade fortsatt sjukskrivning och maxdos av panodil. Tog två när jag kom hem, två innan jag gick och la mig och sex st dagen därpå. Blev dock bättre så struntade i sjukskrivning :) Kan ju vara stressrelaterat, inte helt ovanligt att få graviditetsmigrän heller tydligen. Skulle börja med att kolla mina värden om jag var du!
  • Mawie

Jag har haft migrän med aura två ggr sen jag blev gravid, tappar delar av mitt synfält och ser psykedeliska mönster fladdra runt runt runt, finger topparna domnar och sticker, har migrän annars med, så inget nytt med graviditeten.

Har bra järnvärden med har väldigt lågt blodtryck.

Brukar ta alvedon och lägga mig i ett mörk rum och sova så släpper det.
    Bf 9 sep
  • Mimi93

Skönt att inte behöva vara ensam om detta, hoppas det går över för oss alla.

Jag kollade blodtrycket idag på apoteket, har lite lågt blodtryck så kan nog bero på det. Får se vad bm rekommenderar.

Sen äter jag väldigt dåligt också pga illamående, hoppas bebisen växer ändå.

Svar på tråden BF September 2018