• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Hellan
    emhu skrev 2018-03-06 17:50:56 följande:

Kub gick jättebra! Låg sannolikhet för avvikelser och går in i vecka 13 imorgon så nu vågar jag nog börja tro på att det blir bebis i september :)

Härligt att höra!

Här gick det oxå bra!
  • Hellan

Dagens kub gick bra! Det visade på låg sannolikhet så nu hoppas jag på att det stämmer i september.

Bm vi träffade kände igen oss och jag är lire fundersam på om det kan ha varit hon som förlöste vår förstfödde 2007!

Med oss hem fick vi även två bilder, dock kändes bilderna på skärmen grumligare idag än flera veckan, men det var ju en annan apparat så den kanske var sämre på så vis. Filuren var aktiv och rörlig, hon såg ett hjärta med 4 kamrar som pumpade blod, så häftigt att höra och se.

• Nostalgity

Stort grattis till alla er som fått se eran lilla krabat och att det går vägen för er!

Idag kl 10 ska vi på ul. Fosterdiagnostik heter det här. Vi har valt att inte göra kub.. Vi blev ju ändå erbjudna detta istället.

Vi antar ju att allt är som det ska, men kan ändå inte bortgå från tankarna att hjärtat kanske inte slår på den lilla.... Men nu är det snart dags att ta reda på fakta.

Har nog inte riktigt knytit an till att jag är gravid än, känns bara som en mage... Känner mig liksom inte sådär stolt och glad. Jag är ju glad, men det känns liksom inte i hela kroppen.... Känner mig inte så exalterad. Kanske det är för att jag blödde i början så jag inte vågar hoppas lr tro på de än?

Får se om känslorna ändras när jag får se den lille!

Förra gången jag såg den var det en liten vit prick med en prick som slog (vecka 7)... Så det lär ju kanske kännas verkligare denna gång? Är i vecka 13 (12+4)

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Hellan
    Nostalgity skrev 2018-03-07 08:12:45 följande:

Stort grattis till alla er som fått se eran lilla krabat och att det går vägen för er!

Idag kl 10 ska vi på ul. Fosterdiagnostik heter det här. Vi har valt att inte göra kub.. Vi blev ju ändå erbjudna detta istället.

Vi antar ju att allt är som det ska, men kan ändå inte bortgå från tankarna att hjärtat kanske inte slår på den lilla.... Men nu är det snart dags att ta reda på fakta.

Har nog inte riktigt knytit an till att jag är gravid än, känns bara som en mage... Känner mig liksom inte sådär stolt och glad. Jag är ju glad, men det känns liksom inte i hela kroppen.... Känner mig inte så exalterad. Kanske det är för att jag blödde i början så jag inte vågar hoppas lr tro på de än?

Får se om känslorna ändras när jag får se den lille!

Förra gången jag såg den var det en liten vit prick med en prick som slog (vecka 7)... Så det lär ju kanske kännas verkligare denna gång? Är i vecka 13 (12+4)

Spännande, hoppas att allt ser bra ut för er idag!
  • Nostalgity

Hej igen! Nu har vi minsann också fått se våran lilla =D

Plutten hade hicka och låg och klia sig vid ena örat såg de ut som. Plutt vände sig mot oss flera ggr och flaxade med ena armen överallt så hon hade svårt att mäta nackspalten, men efter lite ruskande så tog plutt ner armen och hon mätte till 1,6.... Så allt ser jättebra ut!

Hon fick till 12+5 och jag 12+4.... Så vi är överens =)

Här är mina bilder! Högra bilden är rakt framifrån med huvudet och kroppen (magen ner till benen)

• Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-03-07 14:16:25 följande:

Plutten hade hicka och låg och klia sig vid ena örat såg de ut som. Plutt vände sig mot oss flera ggr och flaxade med ena armen överallt så hon hade svårt att mäta nackspalten, men efter lite ruskande så tog plutt ner armen och hon mätte till 1,6.... Så allt ser jättebra ut!

Här är mina bilder! Högra bilden är rakt framifrån med huvudet och kroppen (magen ner till benen)

Grattis! Vad roligt att höra att det gick så bra för dig idag på ultraljudet.
  • Orkide

Vad kul att det gick bra. Känns graviditeten mer på riktigt nu?

Jag har kub imorgon !!! Nervös
  • Hellan

Härligt att allt gick bra!
  • hanna8911

Bara jag som typ mår som vanligt förutom lite trögare mage? Vill bara att tiden ska gå så kag kan finliret mage och känna något livstecken där innifrån!!

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-03-07 18:42:59 följande:

Vad kul att det gick bra. Känns graviditeten mer på riktigt nu?

Jag har kub imorgon !!! Nervös

Jag tror det börjar sjunka in sakta, jag fick ju faktiskt se något som faktisk ser ut som en bebis och som rörde sig! Känns inte som bara en mage längre =)

Vad är det du är nervös för? =/
Svar på tråden BF September 2018