• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Hellan skrev 2018-03-07 18:48:38 följande:

Härligt att allt gick bra!

Ja =D

En lättnadens suck. Men shit vilken klump jag fick precis när hon skulle ta dopplern till magen... Ifall hon inte skulle hitta något hjärta!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-03-07 21:17:13 följande:

Jag tror det börjar sjunka in sakta, jag fick ju faktiskt se något som faktisk ser ut som en bebis och som rörde sig! Känns inte som bara en mage längre =)

Vad är det du är nervös för? =/

Att något skulle vara fel. Men det är väl bara vanliga mamma nerver
  • Orkide

Kub idag gick strålande idag. Bebisen sög på tumme, vinkade, sprattlade och somnade.

• Sabinac

Även vi har fått se vår lilla bebis nu, idag. Jag var så nervös innan att bebisen inte skulle leva men den visade sig väldigt fint och sprattlade mycket. Beräknad till att vara i v 12+4 idag.

Vi fick en något förhöjd risk för kromosomavvikelse så vi blev erbjudna att göra nipt. Sambon ville gärna veta så ska lämna blodprov på måndag, mig spelar det inte så stor roll. Jag har svårt att se att jag skulle avsluta graviditeten oavsett resultat.

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-03-08 17:46:50 följande:

Kub idag gick strålande idag. Bebisen sög på tumme, vinkade, sprattlade och somnade.

Grattis till strålande ul! =)

Känns så coolt, eller kul.... Att vi nu nästan alla lägger upp bilder på våra små liv därinne, att dom mår bra och frodas... När vi för någon vecka sen var oroliga för mf. Jag menar... Det är tidigt än, men oron för själva mf har bytts ut till att bli orolig för att mini ska ge upp.

Att vi nu alla är över den "gyllene gränsen"
  • Otit

Min som har gjort kub, har ni kollat vilket värde ni hade på hcg? Jag tog proverna inför kub idag och kan såklart inte låta bli att googla på resultaten. Dock är hcgn ungefär samma som i augusti 2016 när jag tog mina kub tester med dottern, men man kan ju inte låta bli att oroa sig. Vad hade ni på hcg?

• Otit

Är ju så dumt ibland att man kan läsa sin egen journal. Såg att provet PAPP-a var mycket lägre än med dottern.... har ingen jäkla aning om vad det betyder.

• Nostalgity
    Otit skrev 2018-03-09 15:11:45 följande:

Är ju så dumt ibland att man kan läsa sin egen journal. Såg att provet PAPP-a var mycket lägre än med dottern.... har ingen jäkla aning om vad det betyder.

Vart är det du kan läsa din journal? På 1177 finns ingen journal jag kan läsa iaf =/
  • Otit
    Nostalgity skrev 2018-03-09 15:47:38 följande:

Vart är det du kan läsa din journal? På 1177 finns ingen journal jag kan läsa iaf =/

Om man väljer läsa journal och sen provsvar.
  • Otit
    Nostalgity skrev 2018-03-09 15:47:38 följande:

Svarade kanske inte på sin fråga, sorry! Men om man loggar in på 1177 mina vårdkontakter så ska man kunna läsa sin journal. Vet dock inte om det är så i alla landsting?
Svar på tråden BF September 2018