• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • MammaMia1012
    Sabinac skrev 2018-03-05 17:45:41 följande:

Jag har exakt samma känslor som du. Jag har mitt kub-ul på fredag och vill bara se att det finns något levande därinne. Min mage är så stor att det är omöjligt redan nu att gömma oavsett kläder, förutom vinter jacka och de har man ju inte inomhus.

I fredags bytte jag kläder hemma 3 gånger innan jag tyckte att magen gömdes tillräckligt och samma dag fick jag frågan från två personer om jag var gravid. Och som sagt är jag ändå också orolig över att det kanske inte finns något hjärta som slår.

Men lycka till imorgon!

Känner precis som er! Kub på måndag, kan inte dölja magen längre.. har bestämt att om allt ser bra ut på måndag så går jag inte tillbaka till jobbet den dagen utan åker och shoppar mina första grav.kläder! Haha vågar inte innan!

Letar i mina gamla kläder efter större storlekar, jag ska byta jobb om ca 2veckor och vill inte berätta för min gamla arbetsgivare!

Lycka till tjejer på kub <3
  • Hellan

Nytt försök för kub-ul idag. Förra veckan var jag inte tillräckligt långt gången. 11+3 enligt mig då och inte 12 full gångna. Vet ju att det fanns en levande filur på rätt ställe men är ändå riktigt nervös, troligast över vad oddsen blir.

• emhu
    Hellan skrev 2018-03-06 08:07:48 följande:

Nytt försök för kub-ul idag. Förra veckan var jag inte tillräckligt långt gången. 11+3 enligt mig då och inte 12 full gångna. Vet ju att det fanns en levande filur på rätt ställe men är ändå riktigt nervös, troligast över vad oddsen blir.

Jag ska göra mitt idag också! Jag är dock bara i 11+6 så jag hoppas att vårt pyre är tillräckligt stort för att mätas. Har gjort ett vul tidigare och blev då beräknad att vara i 7+1 baserat på crl och det är det som dom beräknat kallelsen för kub på så jag hoppas att dom har gjort rätt :)
  • Hellan
    emhu skrev 2018-03-06 08:26:05 följande:

Jag ska göra mitt idag också! Jag är dock bara i 11+6 så jag hoppas att vårt pyre är tillräckligt stort för att mätas. Har gjort ett vul tidigare och blev då beräknad att vara i 7+1 baserat på crl och det är det som dom beräknat kallelsen för kub på så jag hoppas att dom har gjort rätt :)

Min kallelse var ju beräknad på sista mens och i Sundsvall sa bm att det skulle vara 12 v gångna, men när man läser om kub ska det ju gå att göra från v 11.

Hoppas det går bra för dig!
  • Mimi93
    Sabinac skrev 2018-03-05 17:45:41 följande:

Jag har exakt samma känslor som du. Jag har mitt kub-ul på fredag och vill bara se att det finns något levande därinne. Min mage är så stor att det är omöjligt redan nu att gömma oavsett kläder, förutom vinter jacka och de har man ju inte inomhus.

I fredags bytte jag kläder hemma 3 gånger innan jag tyckte att magen gömdes tillräckligt och samma dag fick jag frågan från två personer om jag var gravid. Och som sagt är jag ändå också orolig över att det kanske inte finns något hjärta som slår.

Men lycka till imorgon!

Vilken vecka är ni i? Jag är i vecka 12 enligt appen Preglife och min mage är fortfarande liten...börjar bli orolig
  • whippitwhippet

Hej alla! Jag har följt med i kulisserna. Är beräknad 30 september och har hittills inte vågat tro på att det här ska gå vägen. Idag är jag i vecka 10+2 och min senaste graviditet år 2015 slutade med ett MA som upptäcktes vecka i 11+, därav min oro. Men nu har jag bestämt mig för att försöka vara positiv. Jag har fortfarande symtom även om det inte är särskilt mycket. Mest ömma bröst och trög mage - och klarar inte att dricka kaffe, det smakar så äckligt. :D Väntar på kallelsen till kub och önskar att tiden skulle gå lite fortare. ;)

Jag har ingen mage än, möjligen lite svullen, men längtar så efter en liten kula! Det här blir mitt tredje barn (de stora är 9 och 12) och jag fyller 39 i höst, så det känns som att det här är sista chansen.

• Smka
    Mimi93 skrev 2018-03-06 11:56:11 följande:

Vilken vecka är ni i? Jag är i vecka 12 enligt appen Preglife och min mage är fortfarande liten...börjar bli orolig

Alla är olika samt bär sina barn olika. Många får ingen mage förens efter v 20 eller ännu senare. Vet att det kan vara svårt men man ska inte jämföra sig med andra, gäller både nu och sen när barnet är ute och alla andras bebisar verkar kunna en massa mer saker än ens egen tex. Bara att träna =)
  • emhu
    Du behöver nog inte vara orolig! Jag tvivlar på att det egentligen är graviditeten man ser på mig...jag är mest bara svullen i tarmarna tror jag.
  • Sabinac

Du behöver inte vara orolig alls! Enligt Preglife är jag i v 12+5 idag, men jag tror att det kommer dras tillbaka lite vid ultraljudet som de brukar. Jag väntar mitt 3e barn så jag gissar på att det är därför magen växt snabbt denna gång. I min första graviditet kom magen först runt v 20-25.
  • emhu

Kub gick jättebra! Låg sannolikhet för avvikelser och går in i vecka 13 imorgon så nu vågar jag nog börja tro på att det blir bebis i september :)

Svar på tråden BF September 2018