• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Otit skrev 2018-03-09 16:06:00 följande:

Svarade kanske inte på sin fråga, sorry! Men om man loggar in på 1177 mina vårdkontakter så ska man kunna läsa sin journal. Vet dock inte om det är så i alla landsting?

Nä, Södermanlands län delar tydligen inte med sig av allt. Bara beg. Saker =(
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

Är det bara jag som tycker att min läkare inte är helt funtad?

Han sa att man kan inte ha foglossning i vecka 13 för graviditeten är SÅ liten! Att mitt onda i höfterna och huggen i ljumskarna inte kan bero på foglossning?

• Mimi93

Är det någon mer än mig som har fruktansvärd huvudvärk?

Haft det i tre dagar nu, kan inte göra plötsliga rörelser och alvedon hjälper inte alls. Någon som vet vad det kan bero på?

Får ringa min bm på måndag om det inte går över

• Nostalgity

Då går vi in i vecka 14 idag, fasiken vad veckorna går fort nu för tiden! 38 dagar kvar till RUL <3 förhoppningsvis får vi då veta könet på mini =)

Hur tänker ni andra ang att ta reda på könet?

Ni som också har barn sen innan... Hur gjorde ni då vs nu?

• Otit
    Nostalgity skrev 2018-03-10 08:32:05 följande:

Då går vi in i vecka 14 idag, fasiken vad veckorna går fort nu för tiden! 38 dagar kvar till RUL <3 förhoppningsvis får vi då veta könet på mini =)

Härligt!! Tiden går så fort :) vi tog reda på könet på första barnet. Hade sagt att vi inte skulle ta reda på det denna gången. Men ju längre tiden går desto mer övertygade blir vi om att vi kommer ta reda på det igen. Blir lite irriterad på vissa personer runt omkring oss som som öppet tycker och tänker om hur vi gör med vårt barn. Dom sa bland annat att det är halva upplevelsen att få veta vid förlossningen eller att det var hela grejen med att få barn typ. Jag och sambon fick ju en fantastisk upplevelse när vi fick veta på RUL att det var en tjej. Vi blev så glada. Alla gör ju som man vill, men som gravid är det ju uppenbarligen okej för folk runt omkring att berätta hur man ska göra och inte. Men ni ska ta reda på kön? :)
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-03-09 20:49:15 följande:

Är det bara jag som tycker att min läkare inte är helt funtad?

Han sa att man kan inte ha foglossning i vecka 13 för graviditeten är SÅ liten! Att mitt onda i höfterna och huggen i ljumskarna inte kan bero på foglossning?

Ja det låter konstigt av din läkare. Klart det kan vara foglossning.
  • Orkide
    Mimi93 skrev 2018-03-10 08:07:38 följande:

Är det någon mer än mig som har fruktansvärd huvudvärk?

Haft det i tre dagar nu, kan inte göra plötsliga rörelser och alvedon hjälper inte alls. Någon som vet vad det kan bero på?

Får ringa min bm på måndag om det inte går över

Kan det vara järnbrist?
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-03-10 08:32:05 följande:

Vi tänker ta reda på det. Har gjort det med båda innan och för vår del handlar det om att sluta kalla den för ?den? och vi har oftast betmt namn ganska snabbt
  • Nostalgity
    Otit skrev 2018-03-10 09:06:29 följande:

Härligt!! Tiden går så fort :) vi tog reda på könet på första barnet. Hade sagt att vi inte skulle ta reda på det denna gången. Men ju längre tiden går desto mer övertygade blir vi om att vi kommer ta reda på det igen. Blir lite irriterad på vissa personer runt omkring oss som som öppet tycker och tänker om hur vi gör med vårt barn. Dom sa bland annat att det är halva upplevelsen att få veta vid förlossningen eller att det var hela grejen med att få barn typ. Jag och sambon fick ju en fantastisk upplevelse när vi fick veta på RUL att det var en tjej. Vi blev så glada. Alla gör ju som man vill, men som gravid är det ju uppenbarligen okej för folk runt omkring att berätta hur man ska göra och inte. Men ni ska ta reda på kön? :)

Folk tycker och tänker så mycket hela tiden om andra! Det kanske var DERAS grej vid deras graviditet, det betyder inte att det är hela ER grej! Ni kanske värderar annorlunda och er grej är något helt annat. Det är ju massa annat som händer lr kan hända vid en förlossning och då kan de vara en trygghet att redan veta om det är en han eller hon. Så tänker jag iaf!

Här är det ingen som säger något till mig, dom har gett upp för länge sen om att uttrycka saker om MIG haha!

Ja jag tog reda på könet de andra två ggrna, likaså denna gång! Markant skillnad mellan pojke och flicka på ul... På pojken såg man en väldigt stor pung mellan benen (svälld pga mina hormoner etc) så det var de första vi såg =D på flickan fick man leta efter 3 vita streck hehe.

Vi hoppas verkligen på en pojke denna gång! Då sambon har 3 flickor sen innan.

Magkänslan säger pojke.. Så även min kroppsform. Får bara mage med pojke och med flicka går jag upp runt om höfterna också.
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-03-10 09:56:54 följande:

Vi tänker ta reda på det. Har gjort det med båda innan och för vår del handlar det om att sluta kalla den för ?den? och vi har oftast betmt namn ganska snabbt

Ja man vill ju inte kalla den för den helst! Förstår grejen med att ta reda på könet.

Jag har också bestämt namn tidigt till mina barn, och så vill jag förbereda innan också... Med kläder, saker, färger på vagn etc. Vill inte ha en HEN...det ordet är det fulaste jag vet!
Svar på tråden BF September 2018