BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Är det någon som har något alternativ till niferex järntabletter?
Ringde bm enlig hennes direktiv nu efter rul och fick nästa besök 8/6!
Fy vad det känns långt borta 6 v så nu hoppas jag att krabaten börjar röra sig så jag känner varje dag.
Är det någon som har något alternativ till niferex järntabletter?
Jag äter Duroferon, men jag är inte påläst om vad som är skillnaden mellan olika tabletter eller för/nackdelar.
Okej. Jag har varit jätte dålig på att ta mina järntabletter hela graviditeten trots dåliga värden redan vid inskrivningen. Dels har jag glömt bort dem men sen mår jag verkligen jätte dåligt av dem. Därför tänkte jag om det fanns andra alternativ att prova, om de kanske inte påverkade måendet så mycket. Så trist att behöva må dåligt av järntabletter när jag mår prima i graviditeten i övrigt.
Äntligen är det slut på alla lögner!
Idag har vi gjort graviditeten officiel! Har försökt dölja magen så gott jag kunnat, men nu när rul varit fick barnen veta i kväll och döm om förvåning. Den äldre som jag trodde skulle bli upprörd är eld och lågor, frågat massor mellan himmel och jord, medan den yngre knappt sagt ett ord men dock kramat magen flera gånger.
Å mina föräldrar ja vad säger man mamma hade anat det för länge sedan, och pappa räknat ut att vi var på ul i tisdags när de var barnvakt. Men de såg då glada ut och pappa på 64 år kunde inte sluta titta på bilderna. Så detta år får de bli både farmor/farfar (januari) och mormor/morfar i september.
Duroferon är snällare mot magen om det är det som är besväret :)
Det är dels magen men också illamående, smärta i magen, huvudvärk och allmänt dåligt verkligen.
Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????
Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????
Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????
Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????