BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????
Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????
Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????
Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????
Här har vi gått från att vara helt insnöade på emmaljunga till att beställt en Brio smile 2! Vi är helt förälskade. Fullt liggläge, liten, lätt, smidig och mycket billigare än Emmaljunga! Dessutom fick den bäst i test förra året tror jag?
Eftersom järntabletter kan vara väldigt jobbiga att ta så tänkte jag tipsa om Mitt val Kvinna. Min sambo som är dietist fick mig att börja ta dem redan innan jag slutade med minipiller då jag har haft problem med järnbrist och folatbrist innan och när vi blev gravida så fick jag en tidig kontroll just på grund av mina dåliga värden. Till allas förvåning så hade jag perfekta värden på allt, trots att det är en tvillinggraviditet så bm trodde att jag troligtvis kommer klara mig utan andra tabletter genom hela graviditeten! De räcker säkert inte för er som redan fått dåliga värden men kanske kan hjälpa er som inte är där än. Skonsamma för magen, finns receptfria på Apoteket, innehåller mycket av det ni behöver som gravida och man tar bara två om dagen!
Här har vi gått från att vara helt insnöade på emmaljunga till att beställt en Brio smile 2! Vi är helt förälskade. Fullt liggläge, liten, lätt, smidig och mycket billigare än Emmaljunga! Dessutom fick den bäst i test förra året tror jag?
Hej. I fredags var vi på ultraljudet. Allt såg bra ut och mitt bf blev flyttat från 26/9 Till 1/10. Vilket jag är extra glad över. Min son fyller år i september och dottern i november.
Dock blev jag besviken över att vi väntar en pojke. Så himla löjligt att känna så när jag vet att jag kommer att älska denna lilla lika mycket som dom 2 andra. Jag behöver väl bara ställa om mig. Jag var så säker på att vi väntade en flicka.
Vi passade även på att beställa vagnen (bugaboo fox).
Är det någon som kommer att köpa syskonvagn? Har kikat runt lite och de enda vagnarna jag hittar där man kan ha barnen vända emot och från sig är Bugaboo donkey och Emmaljunga double viking. Dock vet jag inte om det finns fler som jag inte har hittat? Bugaboo är ju smidigt då man kan ha i monoläge, dock är den dyr och sittdelen är inte jättestor. Har ni tips? :)
Är det någon som har börjat boa ännu? Jag är i vecka 18 och börjar redan boa vilket jag tycker är tidigt. Med mina 2 stora började jag i vecka 30.
Har ni köpt Brio eller britax smile? Britax är väl nyare modellen? Jag hittade britax smile 2 för världens deal (tycker jag) på blocket. Babyskydd, liggdel, sittdel, åkpåse och chassi från sept 2017 för 4200kr :)
Kan rekommendera alla som inte är så noga med att det måste vara splitternytt att kolla blocket eller Facebook marketplace, allt de jag köpte hade kostat mer än det dubbla i affär.
Är det någon som har börjat boa ännu? Jag är i vecka 18 och börjar redan boa vilket jag tycker är tidigt. Med mina 2 stora började jag i vecka 30.