BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej alla! Tänkte bara tipsa om att beställa alla gratisboxar med användbara produkter, för mig som älskar gratissaker är detta guld haha
gratisprinsessan.se/gratis-saker-till-gravida-och-nyblivna-foraldrar/
Jag har sen några dagar tillbaka börjat äta järntabletter. Har ni tips för att motverka hård mage? Det som brukar funka för mig som jag tänker försöka använda mig av är torkad frukt (blä), kaffe, kokosvatten eller kokosolja, fiberrik mat, mycket vatten och motion. Har ni några andra tips för att få igång magen? Helst naturligt tack :)
Hej allihopa!
Behöver er hjälp hehe.eftersom detta är första barnet har jag ingen aning om gällande barnvagnar märken vad man ska tänka på osv.
Är i vecka 22 så börjar närma sig o bestämma vagn. Velar mellan Emmaljunga nxt90 & Bugaboo Donkey 2
Emmaljunga tycker jag är så fin, stabil och bra kvalité. Väldigt dålig som syskonvagn
Bugaboo sämre kvalité inte lika fin, men så bra syskonvagn!
När behöver man syskonvagn? Åker en 2,5 åring tex vagn? Hur långt mellan barnen ska det va för att fundera på syskonvagn?
Hej allihopa!
Behöver er hjälp hehe.eftersom detta är första barnet har jag ingen aning om gällande barnvagnar märken vad man ska tänka på osv.
Är i vecka 22 så börjar närma sig o bestämma vagn. Velar mellan Emmaljunga nxt90 & Bugaboo Donkey 2
Emmaljunga tycker jag är så fin, stabil och bra kvalité. Väldigt dålig som syskonvagn
Bugaboo sämre kvalité inte lika fin, men så bra syskonvagn!
När behöver man syskonvagn? Åker en 2,5 åring tex vagn? Hur långt mellan barnen ska det va för att fundera på syskonvagn?
Jag skulle välja en enkelvagn till en början. Det finns aldrig garanti till fler barn samt att barnet kommer tycka om att åka vagn ens.
Jag skulle dessutom rekommendera blocket för köp av vagn. Man kan upptäcka efter en kort tid att de man först trodde var viktigt kanske inte alls var lika viktigt som man trodde och att man egentligen söker något annat i en vagn. Det är jätte svårt att veta hur man önskar att en vagn ska vara när man väntar första barnet, de tyckte iallafall jag.
Tack snälla alla för svar!
Saken är den att Bugaboo Donkey är till en början singelvagn som sedan kan göras till syskon. Men tack för alla svar ska fundera vidare på det!
Har sen i går haft sammangragningar ganska mycket och efter det har det kommit som gula sega flytningar, har fått så i slutet på mina tidigare graviditeter men tror inte jag haft det från v 21!! är det från slemproppen, eller vad är det för något!? Någon som känner igen och vet!?
Ursäkta äckel frågan men blev lite orolig. Luktar inget konstigt.
Tack snälla alla för svar!
Saken är den att Bugaboo Donkey är till en början singelvagn som sedan kan göras till syskon. Men tack för alla svar ska fundera vidare på det!
Har sen i går haft sammangragningar ganska mycket och efter det har det kommit som gula sega flytningar, har fått så i slutet på mina tidigare graviditeter men tror inte jag haft det från v 21!! är det från slemproppen, eller vad är det för något!? Någon som känner igen och vet!?