BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Har ni köpt Brio eller britax smile? Britax är väl nyare modellen? Jag hittade britax smile 2 för världens deal (tycker jag) på blocket. Babyskydd, liggdel, sittdel, åkpåse och chassi från sept 2017 för 4200kr :)
Kan rekommendera alla som inte är så noga med att det måste vara splitternytt att kolla blocket eller Facebook marketplace, allt de jag köpte hade kostat mer än det dubbla i affär.
Tack för svar alla, får väl testa vagnarna och försöka beställa i tid...beslutsångest + gravidhjärna är ingen bra kombo
Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????
Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????
Hej. I fredags var vi på ultraljudet. Allt såg bra ut och mitt bf blev flyttat från 26/9 Till 1/10. Vilket jag är extra glad över. Min son fyller år i september och dottern i november.
Dock blev jag besviken över att vi väntar en pojke. Så himla löjligt att känna så när jag vet att jag kommer att älska denna lilla lika mycket som dom 2 andra. Jag behöver väl bara ställa om mig. Jag var så säker på att vi väntade en flicka.
Vi passade även på att beställa vagnen (bugaboo fox).

Gick in i v 20 igår och har rul på torsdag. Naveln putar ut sedan någon vecka tillbaka och jag känner av bebisen flera gånger om dagen nu, även om de fortfarande är väldigt försiktiga rörelser.
Hur mår ni i graviditeten?
En stilla undran.. På RUL fick vi datumet framflyttat 2 dagar, så enligt det är vi i 20+6 idag. Nu har jag precis varit hos bm och hon sa 21+0... Någon som har en idé om hur de diffar med en dag där? Hehe
Då var rul avklarat och allt såg fint ut. Moderkakan låg inte i framvägg som jag trodde utan i bakvägg och ganska högt upp. Fick även reda på att det med stor sannolikhet är en liten flicka där inne, så nu ska vi börja klura på namn! BF blev inte ändrat så 26/9 är fortfarande det som gäller. Känner mig så glad och lättad över att allt såg bra ut. :)
Hej allihopa!
Behöver er hjälp hehe.eftersom detta är första barnet har jag ingen aning om gällande barnvagnar märken vad man ska tänka på osv.
Är i vecka 22 så börjar närma sig o bestämma vagn. Velar mellan Emmaljunga nxt90 & Bugaboo Donkey 2
Emmaljunga tycker jag är så fin, stabil och bra kvalité. Väldigt dålig som syskonvagn
Bugaboo sämre kvalité inte lika fin, men så bra syskonvagn!
När behöver man syskonvagn? Åker en 2,5 åring tex vagn? Hur långt mellan barnen ska det va för att fundera på syskonvagn?
[quote=78681280][quote-nick]Elina22 skrev 2018-05-02 16:54:51 följande:[/quote-nick]Hej allihopa!
Behöver er hjälp hehe.eftersom detta är första barnet har jag ingen aning om gällande barnvagnar märken vad man ska tänka på osv.
Är i vecka 22 så börjar närma sig o bestämma vagn. Velar mellan Emmaljunga nxt90 & Bugaboo Donkey 2
Emmaljunga tycker jag är så fin, stabil och bra kvalité. Väldigt dålig som syskonvagn
Bugaboo sämre kvalité inte lika fin, men så bra syskonvagn!
När behöver man syskonvagn? Åker en 2,5 åring tex vagn? Hur långt mellan barnen ska det va för att fundera på syskonvagn?[/quote
När min dotter var 2,5-3 år ville hon INTE sitta i vagn.... Hon ville gå själv och upptäcka allt. En Annan idé är kanske att köpa en enkelvagn och köpa en ståbräda till alt. En ståbräda med sitts på?