• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    jentorq skrev 2018-04-29 08:10:54 följande:

Har ni köpt Brio eller britax smile? Britax är väl nyare modellen? Jag hittade britax smile 2 för världens deal (tycker jag) på blocket. Babyskydd, liggdel, sittdel, åkpåse och chassi från sept 2017 för 4200kr :)

Kan rekommendera alla som inte är så noga med att det måste vara splitternytt att kolla blocket eller Facebook marketplace, allt de jag köpte hade kostat mer än det dubbla i affär.

Vi köpte ett britax babyskydd med bas, från blocket för 600... Inköpt 2017. Och babyworld har prismatchning på alla vagnar.... Så vi fick chassi, liggdel och sittdel (i den nya färgen oliver som kostar 200:- extra) för 6200:- . Jämfört med den emmaljunga jag ville ha så blev detta ca 4000:- billigare.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Mimi93

Tack för svar alla, får väl testa vagnarna och försöka beställa i tid...beslutsångest + gravidhjärna är ingen bra kombo

• loppanluure
    Mimi93 skrev 2018-04-28 14:22:02 följande:

Det var ett tag sen jag skrev här, hoppas alla har en bra graviditet ????

Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt barnvagnsdilemma, sitter och velar mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90/60. Vilken ska man välja och varför? Har ingen erfarenhet alls ????

Vi köpte precis en Emmaljunga nxt90! Såååå nöjda, stabil och fin är den!
  • Evianna
    Tokmamma skrev 2018-04-29 08:24:45 följande:

Hej. I fredags var vi på ultraljudet. Allt såg bra ut och mitt bf blev flyttat från 26/9 Till 1/10. Vilket jag är extra glad över. Min son fyller år i september och dottern i november.

Dock blev jag besviken över att vi väntar en pojke. Så himla löjligt att känna så när jag vet att jag kommer att älska denna lilla lika mycket som dom 2 andra. Jag behöver väl bara ställa om mig. Jag var så säker på att vi väntade en flicka.

Vi passade även på att beställa vagnen (bugaboo fox).

Grattis va härligt att allt är bra! Ville bara flika in att jag också väntar 3e barnet och att det också är en pojke, och att jag också blev besviken när jag först fick höra det på ul. Hade verkligen hoppats och trott på flicka! Och jag känner mig också fånig som kände så. Kände igen mig mkt i ditt inlägg! Börjar helt klart komma över den besvikna känslan nu (är i v 22) och längtar verkligen efter den här lille killen. Kommer kanske Dick alltid vara en liten sorg att jag aldrig fick nån dotter (detta blir tredje pojken) men lyckan över grabbarna överväger såklart :)
  • Sabinac

Gick in i v 20 igår och har rul på torsdag. Naveln putar ut sedan någon vecka tillbaka och jag känner av bebisen flera gånger om dagen nu, även om de fortfarande är väldigt försiktiga rörelser.

Hur mår ni i graviditeten?
  • Lilj3
    Sabinac skrev 2018-05-01 22:09:42 följande:

Gick in i v 20 igår och har rul på torsdag. Naveln putar ut sedan någon vecka tillbaka och jag känner av bebisen flera gånger om dagen nu, även om de fortfarande är väldigt försiktiga rörelser.

Hur mår ni i graviditeten?

Jag mår ganska bra nu och känner mig ganska pigg, jämfört med de första tre månaderna iaf. Har känt bebisen några gånger men inte regelbundet. Tror att jag har moderkakan i framvägg som förra gången och att det är därför jag känner så lite. Har rul idag så vi får se då. Är i vecka 19+0 idag :)
  • Nostalgity

En stilla undran.. På RUL fick vi datumet framflyttat 2 dagar, så enligt det är vi i 20+6 idag. Nu har jag precis varit hos bm och hon sa 21+0... Någon som har en idé om hur de diffar med en dag där? Hehe

• Lilj3

Då var rul avklarat och allt såg fint ut. Moderkakan låg inte i framvägg som jag trodde utan i bakvägg och ganska högt upp. Fick även reda på att det med stor sannolikhet är en liten flicka där inne, så nu ska vi börja klura på namn! BF blev inte ändrat så 26/9 är fortfarande det som gäller. Känner mig så glad och lättad över att allt såg bra ut. :)

• Elina22

Hej allihopa!

Behöver er hjälp hehe.eftersom detta är första barnet har jag ingen aning om gällande barnvagnar märken vad man ska tänka på osv.

Är i vecka 22 så börjar närma sig o bestämma vagn. Velar mellan Emmaljunga nxt90 & Bugaboo Donkey 2

Emmaljunga tycker jag är så fin, stabil och bra kvalité. Väldigt dålig som syskonvagn

Bugaboo sämre kvalité inte lika fin, men så bra syskonvagn!

När behöver man syskonvagn? Åker en 2,5 åring tex vagn? Hur långt mellan barnen ska det va för att fundera på syskonvagn?

• Nostalgity

[quote=78681280][quote-nick]Elina22 skrev 2018-05-02 16:54:51 följande:[/quote-nick]Hej allihopa!

Behöver er hjälp hehe.eftersom detta är första barnet har jag ingen aning om gällande barnvagnar märken vad man ska tänka på osv.

Är i vecka 22 så börjar närma sig o bestämma vagn. Velar mellan Emmaljunga nxt90 & Bugaboo Donkey 2

Emmaljunga tycker jag är så fin, stabil och bra kvalité. Väldigt dålig som syskonvagn

Bugaboo sämre kvalité inte lika fin, men så bra syskonvagn!

När behöver man syskonvagn? Åker en 2,5 åring tex vagn? Hur långt mellan barnen ska det va för att fundera på syskonvagn?[/quote

När min dotter var 2,5-3 år ville hon INTE sitta i vagn.... Hon ville gå själv och upptäcka allt. En Annan idé är kanske att köpa en enkelvagn och köpa en ståbräda till alt. En ståbräda med sitts på?

Svar på tråden BF September 2018